gasklephuis
Geplaatst: 06 jun 2012 20:07
Model/uitvoering : _laguna 1.8 16v aut lgp/benz
Bouwjaar : _2002
Brandstof : _lpg/benz
VB
hallo mijn laguna 1.8 16v aut uit 2002 daar heb ik 2 weken geleden het gasklephuis gereinigd(na demontage) en met ontvetter(spuitbus) schoongemaakt want het was helemaal zwart binnenin,draaibaare klep en ronde boog waar de klep in scharniert,sindsdien draait de motor te veel toeren(voor de reiniging) 800 a 900 t/min nu na reiniging 1100 a 1200 toeren,dat is vlgns mij teveel want het is een automaat en ik merk dat bij inschakelen van P of N naar R of Drive de bak een klik geeft,was nooit eerder daarvoor ook bij afremmen bij een rood verkeerslicht klikt de bak bij het terugschakelen,was voorheen ook NIET het geval.
Het gasklephuis schoongemaakt omdat de motor soms wat inhield of schokte,doet hij na reiniging NIET meer!!!
Nu kan ik 2 dingen doen,gasklephuis losmaken en controleren(weer schoonmaken,waarschijnlijk niet nodig,het gasklephuis kan men niet afstellen,want er zit volgens mij hier of op de motor geen stelschroef voor stationair,of voor de zoveelste keer een ander gasklephuis kopen(2e hands) vlgns mij het 3e exemplaar al inmiddels,want de km stand staat op 470 000 km
aut bak 2 jaar vervangen en revisie en ook motor bij 333.000 vervangen voor jonger exemplaar
Ik heb dit verschijnsel nog nooit meegemaakt,dus als iemand dit al eens heeft meegemaakt,graag reactie,de laguana rijdt en schakelt verder prima,zuigt geen valse lucht ofzo en ook luchtfilter en spec lpg bougies zijn oke
weet iemand of je op een bep manier het toerental kan verlagen/verstellen,ook start de motor pas na 3 of 4 x ipv voorheen in 1 keer.
Bouwjaar : _2002
Brandstof : _lpg/benz
VB
hallo mijn laguna 1.8 16v aut uit 2002 daar heb ik 2 weken geleden het gasklephuis gereinigd(na demontage) en met ontvetter(spuitbus) schoongemaakt want het was helemaal zwart binnenin,draaibaare klep en ronde boog waar de klep in scharniert,sindsdien draait de motor te veel toeren(voor de reiniging) 800 a 900 t/min nu na reiniging 1100 a 1200 toeren,dat is vlgns mij teveel want het is een automaat en ik merk dat bij inschakelen van P of N naar R of Drive de bak een klik geeft,was nooit eerder daarvoor ook bij afremmen bij een rood verkeerslicht klikt de bak bij het terugschakelen,was voorheen ook NIET het geval.
Het gasklephuis schoongemaakt omdat de motor soms wat inhield of schokte,doet hij na reiniging NIET meer!!!
Nu kan ik 2 dingen doen,gasklephuis losmaken en controleren(weer schoonmaken,waarschijnlijk niet nodig,het gasklephuis kan men niet afstellen,want er zit volgens mij hier of op de motor geen stelschroef voor stationair,of voor de zoveelste keer een ander gasklephuis kopen(2e hands) vlgns mij het 3e exemplaar al inmiddels,want de km stand staat op 470 000 km
aut bak 2 jaar vervangen en revisie en ook motor bij 333.000 vervangen voor jonger exemplaar
Ik heb dit verschijnsel nog nooit meegemaakt,dus als iemand dit al eens heeft meegemaakt,graag reactie,de laguana rijdt en schakelt verder prima,zuigt geen valse lucht ofzo en ook luchtfilter en spec lpg bougies zijn oke
weet iemand of je op een bep manier het toerental kan verlagen/verstellen,ook start de motor pas na 3 of 4 x ipv voorheen in 1 keer.