HULP - CLIO 2005: NA 2 MAANDEN NOG STEEDS NIET GEMAAKT
Geplaatst: 16 apr 2013 23:40
Ik ben de eigenaar van een Renault Clio 1.5 dci van 2005. Deze auto heb ik in mei/ juni 2012 over gekocht van een familielid. Ik ga hieronder zo kort en zo duidelijk mogelijk alles proberen uit te leggen:
Midden februari reed ik zo’n 70 km/h, toen de auto plots een gek geluid begon te maken. Vervolgens nam de Clio af in kracht. Uit voorzorg ben ik een industrieterrein ingereden, motor stilgelegd omdat het volgens mij
klonk alsof er een leiding gesprongen was. Onder de auto gekeken en onder de motorkap, maar op het eerste zicht niets herkenbaar. Clio daarna terug proberen te starten. Hij startte, maar bij het gas geven (hogere toeren - 3000 tpm) verloor hij telkens meer kracht, uiteindelijk viel hij telkens stil en startte niet meer. De auto gaf de melding ‘inspuiting defect’ aan. Vervolgens de auto nog willen starten, pruttelde eerst nog wat tegen maar uiteindelijk kregen we hem niet meer aan de praat. De auto heeft nooit eerder een melding weergegeven, er is nooit een lampje gaan branden en had net een groot onderhoud gehad (distributieriem en waterpomp vervangen, remblokken, remschijven, motorolie …).
Ik heb de Clio laten slepen naar een Renault garage. Hier hebben ze zo’n 2 à 3 weken naar het probleem gezocht, zonder resultaat. Ze hadden al zo goed als alles proberen te vervangen en wisten zelf niet echt wat het probleem was. Toen was er (toevallig) een technieker van Renault Brussel in de buurt. Deze man was even komen kijken naar de Clio. Volgens hem lag het aan de computer die de regeleenheid van de inspuitingen regelt. Voor dit stuk zou ik volgens de garage zo’n € 800
moeten neertellen. Dit stuk moest van het buitenland komen. Zowel de zaakvoerder van de garage als de mechaniekers hadden mij verteld dat ze zo’n 99% zeker waren dat met dit stuk de auto terug ging werken. Wat blijkt? De auto start nog steeds niet. Vervolgens was de garage met het idee gekomen om stukken van een Renault van in hun garage in de Clio te zetten. Nadat ze de inspuitingen vervangen hadden, had de Clio de neiging om te starten, maar deed dit niet.
De mechaniekers/ techniekers zijn buiten raad en er komt maar geen vooruitgang in de zaak. Heeft iemand van jullie dit ook aan de hand gehad? Weet iemand raad? Kan ik Renault hiervoor aanspreken? Ondertussen staat de Clio al bijna 2 MAANDEN bij die Renault garage. Bij het uitlezen geeft de Clio zelfs geen fouten meer aan ...
Alvast heel erg bedankt!!
Midden februari reed ik zo’n 70 km/h, toen de auto plots een gek geluid begon te maken. Vervolgens nam de Clio af in kracht. Uit voorzorg ben ik een industrieterrein ingereden, motor stilgelegd omdat het volgens mij
klonk alsof er een leiding gesprongen was. Onder de auto gekeken en onder de motorkap, maar op het eerste zicht niets herkenbaar. Clio daarna terug proberen te starten. Hij startte, maar bij het gas geven (hogere toeren - 3000 tpm) verloor hij telkens meer kracht, uiteindelijk viel hij telkens stil en startte niet meer. De auto gaf de melding ‘inspuiting defect’ aan. Vervolgens de auto nog willen starten, pruttelde eerst nog wat tegen maar uiteindelijk kregen we hem niet meer aan de praat. De auto heeft nooit eerder een melding weergegeven, er is nooit een lampje gaan branden en had net een groot onderhoud gehad (distributieriem en waterpomp vervangen, remblokken, remschijven, motorolie …).
Ik heb de Clio laten slepen naar een Renault garage. Hier hebben ze zo’n 2 à 3 weken naar het probleem gezocht, zonder resultaat. Ze hadden al zo goed als alles proberen te vervangen en wisten zelf niet echt wat het probleem was. Toen was er (toevallig) een technieker van Renault Brussel in de buurt. Deze man was even komen kijken naar de Clio. Volgens hem lag het aan de computer die de regeleenheid van de inspuitingen regelt. Voor dit stuk zou ik volgens de garage zo’n € 800
moeten neertellen. Dit stuk moest van het buitenland komen. Zowel de zaakvoerder van de garage als de mechaniekers hadden mij verteld dat ze zo’n 99% zeker waren dat met dit stuk de auto terug ging werken. Wat blijkt? De auto start nog steeds niet. Vervolgens was de garage met het idee gekomen om stukken van een Renault van in hun garage in de Clio te zetten. Nadat ze de inspuitingen vervangen hadden, had de Clio de neiging om te starten, maar deed dit niet.
De mechaniekers/ techniekers zijn buiten raad en er komt maar geen vooruitgang in de zaak. Heeft iemand van jullie dit ook aan de hand gehad? Weet iemand raad? Kan ik Renault hiervoor aanspreken? Ondertussen staat de Clio al bijna 2 MAANDEN bij die Renault garage. Bij het uitlezen geeft de Clio zelfs geen fouten meer aan ...
Alvast heel erg bedankt!!