Clio 1 bwj. 1997 - 1.2 8V loopt op 3 cilinders
Geplaatst: 06 mar 2016 20:13
Goedenavond,
dit onderwerp is meer ter informatie voor als iemand anders hier ooit eens tegenaan loopt.
Auto liep van de week opeens op 3 cilinders. Bougiekabels er 1 voor 1 afgehaald en 3e cilinder bleek niet mee te doen. Goede vonk en toch maar andere bougie erin gezet. Maakte dus geen verschil....
Moest dus in brandstofaanvoer zitten, zou je zeggen. Inlaatspruitstuk gisteren verwijderd, injectorenbrug eruit, injector van 3e cilinder gecontroleerd en leek goed te zijn. Alles week teruggebouwd.....en nog steeds op 3 cilinders lopen
Vandaag maar weer alles eraf gehaald om klepspeling te controleren. Heb nl. geen goede compressiemeter voor handen om compressie te meten. Wat blijkt: veer van uitlaatklep 3e cilinder blijkt te zijn gebroken!! Kon de klep met de hand een stuk indrukken. Lijkt mij een kwestie van "gewoon" een andere veer monteren? Of zou er nog iets anders beschadigd kunnen zijn?
Heb er al (veel) te veel geld ingestoken (andere kop, tandriem, waterpomp, spanrol, remschijven + blokken, olie + filter, koelvloeistof, voorwiellagers L+R, aandrijfas R..), dus wil niet nog veel meer kosten maken.
Heeft iemand toevallig nog een (uitlaat)klepveer liggen voor een D7F-730 motor?
Heb trouwens al aan heel veel auto's gesleuteld, maar nog nooit een halve motor hoeven slopen om bij de kleppen te komen...
Mark.
dit onderwerp is meer ter informatie voor als iemand anders hier ooit eens tegenaan loopt.
Auto liep van de week opeens op 3 cilinders. Bougiekabels er 1 voor 1 afgehaald en 3e cilinder bleek niet mee te doen. Goede vonk en toch maar andere bougie erin gezet. Maakte dus geen verschil....
Moest dus in brandstofaanvoer zitten, zou je zeggen. Inlaatspruitstuk gisteren verwijderd, injectorenbrug eruit, injector van 3e cilinder gecontroleerd en leek goed te zijn. Alles week teruggebouwd.....en nog steeds op 3 cilinders lopen
Vandaag maar weer alles eraf gehaald om klepspeling te controleren. Heb nl. geen goede compressiemeter voor handen om compressie te meten. Wat blijkt: veer van uitlaatklep 3e cilinder blijkt te zijn gebroken!! Kon de klep met de hand een stuk indrukken. Lijkt mij een kwestie van "gewoon" een andere veer monteren? Of zou er nog iets anders beschadigd kunnen zijn?
Heb er al (veel) te veel geld ingestoken (andere kop, tandriem, waterpomp, spanrol, remschijven + blokken, olie + filter, koelvloeistof, voorwiellagers L+R, aandrijfas R..), dus wil niet nog veel meer kosten maken.
Heeft iemand toevallig nog een (uitlaat)klepveer liggen voor een D7F-730 motor?
Heb trouwens al aan heel veel auto's gesleuteld, maar nog nooit een halve motor hoeven slopen om bij de kleppen te komen...
Mark.