Distributieketting gebroken Clio phase 4 2016
Geplaatst: 21 jun 2020 01:26
Vrijdag 12 juni met mijn Renault plus pas de olie bij laten vullen bij de dealer. Naar huis gereden en auto niet meer gebruikt tot zondag.
Afgelopen zondag 14 juni rij ik rustig over de snelweg en na 20 kilometer gaat het gele motorlampje knipperen. Ik ga direct de snelweg af om bij een tankstation te stoppen. Motor uit.. daarna weer aan en geen lampje..bij wegrijden merk ik nauwelijks vermogen en ik zie plots meer meldingen. controleer esc, hill assist, rem systeem. Voor mij was het genoeg dus ik stop direct en laat mijn Clio 4 estate 2016 door de pechhulp ophalen.
Woensdag 17 juni krijg ik te horen dat de distributieketting gebroken is en dat cylinder 3 geen compressie meer heeft. Zal naar vermoeden minimaal 2500 euro gaan kosten.
Maandag 15 juni auto bij de garage afgeleverd en ik heb afgelopen vrijdag van een medewerker tussen neus en lippen door te horen gekregen dat er een gat in een cylinder zou zitten, geen compressie, voorplaat vervangen etc etc. Ze zouden nu in overleg met het magazijn zijn om te controleren of een
"ruilmotor" niet beter zou zijn dan een reparatie. Maar dit zal ik maandag as hopelijk officieel te horen te krijgen.
Nu heeft de auto in 2018 een grote beurt gehad met 42000 kilometer. Nu staat er 88888 op de teller en wilden wij in juli weer voor een beurt gaan aangezien de auto ook aangaf dat ik nog 20 dagen over had om voor onderhoud te gaan. In 2019 is er bij de dealer dus geen onderhoud geweest. Wel olie bijgevuld toen, maar een beurt was nog niet noodzakelijk toen.
Nu is dus de distributieketting gebroken en dit hele akkefietje zou normaal gesproken onder een 50/50 coulance vallen MITS je elk jaar voor een beurt bij de dealer bent geweest. Is niet gebeurd dus geen coulance en dus zelf alles betalen. Alleen de distributieketting wordt helemaal niet onderhouden tijdens een kleine of grote beurt... Lekker is dat dan.. Tegen mij werd gezegd dat het niet uitgemaakt zou hebben waarom je in 2019 zou komen, als je maar je auto had laten zien bij ons. Dus al was ik voor een bandenwissel gekomen dan was dat voldoende geweest om wel in die regeling te vallen. Wat een BS.. voor iets wat een leven lang mee zou moeten gaan en niet meegenomen zou worden tijdens een onderhoudsbeurt bij de dealer zelf.
Iemand ervaring met zoiets of ideeën hoe of wat?
Afgelopen zondag 14 juni rij ik rustig over de snelweg en na 20 kilometer gaat het gele motorlampje knipperen. Ik ga direct de snelweg af om bij een tankstation te stoppen. Motor uit.. daarna weer aan en geen lampje..bij wegrijden merk ik nauwelijks vermogen en ik zie plots meer meldingen. controleer esc, hill assist, rem systeem. Voor mij was het genoeg dus ik stop direct en laat mijn Clio 4 estate 2016 door de pechhulp ophalen.
Woensdag 17 juni krijg ik te horen dat de distributieketting gebroken is en dat cylinder 3 geen compressie meer heeft. Zal naar vermoeden minimaal 2500 euro gaan kosten.
Maandag 15 juni auto bij de garage afgeleverd en ik heb afgelopen vrijdag van een medewerker tussen neus en lippen door te horen gekregen dat er een gat in een cylinder zou zitten, geen compressie, voorplaat vervangen etc etc. Ze zouden nu in overleg met het magazijn zijn om te controleren of een
"ruilmotor" niet beter zou zijn dan een reparatie. Maar dit zal ik maandag as hopelijk officieel te horen te krijgen.
Nu heeft de auto in 2018 een grote beurt gehad met 42000 kilometer. Nu staat er 88888 op de teller en wilden wij in juli weer voor een beurt gaan aangezien de auto ook aangaf dat ik nog 20 dagen over had om voor onderhoud te gaan. In 2019 is er bij de dealer dus geen onderhoud geweest. Wel olie bijgevuld toen, maar een beurt was nog niet noodzakelijk toen.
Nu is dus de distributieketting gebroken en dit hele akkefietje zou normaal gesproken onder een 50/50 coulance vallen MITS je elk jaar voor een beurt bij de dealer bent geweest. Is niet gebeurd dus geen coulance en dus zelf alles betalen. Alleen de distributieketting wordt helemaal niet onderhouden tijdens een kleine of grote beurt... Lekker is dat dan.. Tegen mij werd gezegd dat het niet uitgemaakt zou hebben waarom je in 2019 zou komen, als je maar je auto had laten zien bij ons. Dus al was ik voor een bandenwissel gekomen dan was dat voldoende geweest om wel in die regeling te vallen. Wat een BS.. voor iets wat een leven lang mee zou moeten gaan en niet meegenomen zou worden tijdens een onderhoudsbeurt bij de dealer zelf.
Iemand ervaring met zoiets of ideeën hoe of wat?