Pagina 1 van 1

Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?

Geplaatst: 20 dec 2018 13:56
door michelbeckers
hallo mensen

ik heb een Twingo uit 2000 1.2 8v

sinds paar dagen heb ik een vreemd probleem.
onder het rijden houdt de auto in, met name in de lage toeren.
doorschakel van 2 -3 maar ook 3 - 4 en 4 -5 en zelfs bij terugschakelen.
koude start geen probleem.
wel half jaar geleden problemen gehad hiermee maar na vervangen bdp sensor en kabel was dit verholpen.
auto geeft geen storing aan.
weet niet of dit een electrisch probleem is of motorisch.
hoor regelmatig wel eens wat over vervuiling gasklephuis, iets anders zou ik niet weten

iemand dit al eens aan de hand gehad of een idee wat het zou kunnen zijn?

bedankt alvast voor het meedenken allemaal.

gr. Michel

Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?

Geplaatst: 20 dec 2018 15:52
door mechanic
Bij lage toerentallen en grote belasting inhouden duidt vaak op een ontatekings probleem. Bougiekabels,bobine etc.

Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?

Geplaatst: 21 dec 2018 07:52
door michelbeckers
mechanic schreef:Bij lage toerentallen en grote belasting inhouden duidt vaak op een ontatekings probleem. Bougiekabels,bobine etc.
ok het lijkt wel of die op 3 cilinders loopt maar dan minder hevig. en als je een constante snelheid rijdt loopt die goed en merk je er niks van.

Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?

Geplaatst: 17 mei 2019 17:21
door Thierry/alpine
opgelost nu??? wat was het? heb hetzelfde aan de hand.

Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?

Geplaatst: 17 mei 2019 21:22
door mechanic
Lijkt een ontstekings euvel inderdaad,eerst goed controleren voordat je gaat vervangen.

Kabels doormeten en goed draaien,mogelijk zit er een slechte tussen.

Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?

Geplaatst: 20 mar 2020 21:01
door merijn0301
Hoi,
Ik ga een tip geven die de moeite waard is. Ik wil de andere reacties niet bagatelliseren maar serieus :

WIj hebben ook een oude Twingo die een paar jaar geleden soortgelijke problemen gaf. Een kennis van me (Renault monteur) adviseerde me het gasklephuis te demonteren en schoon te maken. Dat hielp marginaal. Bougies vervangen, niks. Stappenmotor (zit op gasklephuis voor stationair-regeling) vervangen, niks.

Toen heb ik alle stekkers losgemaakt die ik kon vinden, goed ingespoten met remmenreiniger (had geen contactspray), later drogen, en weer vastgemaakt : SUCCES. Nu alweer jaren zonder veel problemen.

Met deze blokjes zie je regelmatig dat er problemen zijn die op het eerste gezicht lijken op ontstekingsproblemen maar uiteindelijk het gevolg zijn van een fout ergens in het inlaat-proces. Vooral in de connector onder het gasklephuis kan veel rotzooi terecht komen, zeker na al die jaren.
De eerlijkheid dient te zeggen dat ik nu wel kamp met een euvel dat ik niet kan terugvoeren hierop Maar er is grote kans dat de beschreven remedie bij jou wel succes geeft.
Een andere mogelijkheid is dat een vacuumslang(etje) kapot is. Dan kan er vals lucht worden aangezogen, dat kan ook problemen geven. Maar, dat komt je tegen als je het gasklephuis uitbouwt. Overigens : Deze slangetjes WEL bij de dealer halen. Eén van de uiteinden zit aan het blok. De originelen hebben een speciaal materiaal aan die kant.

Groeten Merijn

Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?

Geplaatst: 26 mar 2020 12:52
door ricardo
Heb recent deze klacht ook gehad. Abrupt inhouden en schokken met gas geven maar wel normaal starten. Bobine inclusief kabels zijn vervangen en probleem is opgelost. Had zelf eerst gedacht aan lambda sensor, maar garage zei dat deze klachten typisch zijn voor ontsteek problemen.