Twingo QuickShift 2009 - Storing
Geplaatst: 22 aug 2021 00:34
Beste forumleden,
Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een mooie Renault Twingo 1.2 16V Dynamique uit 2009.
Deze is voorzien van een 5-QuickShift automaat.
Voor aankoop werd mij gemeld dat de bak niet in de automatische stand schakelt, maar alleen handmatig, met plus en min dus.
Proefrit gemaakt en dit werkt verder prima, bak schakelt zeer soepel los gezien dat dit dus met de hand gaat.
Geen gek geschok of rare geluiden.
Wel geeft hij een storing aan op het scherm met een soort oranje icoon met 3 streepjes erin met daarbij de onderhoudssleutel.
Op het moment dat je schakelt begint deze even te knipperen, blijft vervolgens branden en gaat dan uit tot het volgende schakelmoment.
Dan herhaalt bovenstaande procedure zich. De bak is vorig jaar vervangen geweest door een gebruikt exemplaar (volgens bijgeleverd factuur) samen met de schakelpook. De automatische stand werkt dus helemaal niet, dan schiet hij direct terug naar de N.
Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad en weet waar ik het wellicht kan onderzoeken?
Morgen zal ik hem uitlezen en koppel ik dit hier weer terug.
Tevens heb ik nog wat andere vragen.
Ik heb de 1.2 16V met motorcode D4FJ7. Er staat nu iets meer dan 260000KM op de teller.
Weet iemand de interval van de distributieriem bij dit type motor?
Welke olie kan ik het beste gebruiken bij deze motor?
Wat betreft een onderhoudsbeurt, zijn er specifieke dingen waar ik even op moet letten?
Hoor uiteraard erg graag jullie tips en adviezen.
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Dominic
Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een mooie Renault Twingo 1.2 16V Dynamique uit 2009.
Deze is voorzien van een 5-QuickShift automaat.
Voor aankoop werd mij gemeld dat de bak niet in de automatische stand schakelt, maar alleen handmatig, met plus en min dus.
Proefrit gemaakt en dit werkt verder prima, bak schakelt zeer soepel los gezien dat dit dus met de hand gaat.
Geen gek geschok of rare geluiden.
Wel geeft hij een storing aan op het scherm met een soort oranje icoon met 3 streepjes erin met daarbij de onderhoudssleutel.
Op het moment dat je schakelt begint deze even te knipperen, blijft vervolgens branden en gaat dan uit tot het volgende schakelmoment.
Dan herhaalt bovenstaande procedure zich. De bak is vorig jaar vervangen geweest door een gebruikt exemplaar (volgens bijgeleverd factuur) samen met de schakelpook. De automatische stand werkt dus helemaal niet, dan schiet hij direct terug naar de N.
Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad en weet waar ik het wellicht kan onderzoeken?
Morgen zal ik hem uitlezen en koppel ik dit hier weer terug.
Tevens heb ik nog wat andere vragen.
Ik heb de 1.2 16V met motorcode D4FJ7. Er staat nu iets meer dan 260000KM op de teller.
Weet iemand de interval van de distributieriem bij dit type motor?
Welke olie kan ik het beste gebruiken bij deze motor?
Wat betreft een onderhoudsbeurt, zijn er specifieke dingen waar ik even op moet letten?
Hoor uiteraard erg graag jullie tips en adviezen.
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Dominic