Renault Kangoo 1.9 DTI dieselpomp probleem
Geplaatst: 31 jul 2015 21:43
Beste mensen,
Wie kan mij helpen met het volgende? Ik heb Renault Kangoo 1.9 DTI BJ 2001 gekocht. Is van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnengestaan. Ja echt! Alleen niet verstandig voor een Diesel. Had maar 67.000 km gelopen. Echter geeft de motor vaak een storing. Het gloeilampje gaat branden met name als je snel optrekt en vervolgens het gas los laat. Er lijkt dan geen vermogen meer te zijn. Motor valt uit. Wanneer je de koppeling intrapt en weer laat opkomen dan verdwijnt de storing en grijpt het gaspedaal weer aan. Volgens de diagnose zou het aan de vervroegingsklep liggen. Deze is nu vervangen maar het probleem is er nog steeds. Volgens de diesel service zou nu de dieselpomp gereviseerd moeten worden. Ik vind dit wel erg snel na 67.000 km. Uiteraard heeft de auto te lang stil gestaan en vermoedelijk korte stukje hebben gereden. Nee, dit is niet goed voor een Diesel. Klopt het dat de dieselpomp gereviseerd dient te worden of moet er een keer een goede, professionele motorreiniger gebruikt worden. Ik heb het idee dat door de korte stukjes er veel aanslag op diverse onderdelen zit. b.v. EGR klep, etc. Heeft iemand een idee? En ja inderdaad ik koop nooit meer een auto van een oud vrouwtje.....
Wie kan mij helpen met het volgende? Ik heb Renault Kangoo 1.9 DTI BJ 2001 gekocht. Is van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnengestaan. Ja echt! Alleen niet verstandig voor een Diesel. Had maar 67.000 km gelopen. Echter geeft de motor vaak een storing. Het gloeilampje gaat branden met name als je snel optrekt en vervolgens het gas los laat. Er lijkt dan geen vermogen meer te zijn. Motor valt uit. Wanneer je de koppeling intrapt en weer laat opkomen dan verdwijnt de storing en grijpt het gaspedaal weer aan. Volgens de diagnose zou het aan de vervroegingsklep liggen. Deze is nu vervangen maar het probleem is er nog steeds. Volgens de diesel service zou nu de dieselpomp gereviseerd moeten worden. Ik vind dit wel erg snel na 67.000 km. Uiteraard heeft de auto te lang stil gestaan en vermoedelijk korte stukje hebben gereden. Nee, dit is niet goed voor een Diesel. Klopt het dat de dieselpomp gereviseerd dient te worden of moet er een keer een goede, professionele motorreiniger gebruikt worden. Ik heb het idee dat door de korte stukjes er veel aanslag op diverse onderdelen zit. b.v. EGR klep, etc. Heeft iemand een idee? En ja inderdaad ik koop nooit meer een auto van een oud vrouwtje.....