K+N luchtfiler (Kangoo 1.9DTI), zin of onzin ?
Geplaatst: 05 jun 2011 15:01
Ik zit er aan te denken om, nu mijn 1.9 DTI gechiptuned is...hem ook nog te voorzien van een K+N luchtfilter.
(of een ander merk luchtfilter op oliebasis)
Heeft dit zin om daar ongeveer 3 tot 4x zoveel geld voor uit te geven als een standaard papieren filter....en maakt hij dan niet teveel aanzuig geluid, of valt dat wel mee ?
Of je er werkelijk zoveel meer vermogen mee krijgt (zoals je her en der weleens leest), betwijfel ik....bij een nieuw papieren filter heb je volgens mij ook de (bijna) ideale situatie.
En kun je zo'n K+N filter ook echt na zoveel km's weer net zo schoon krijgen als je bij een nieuw standaard filter hebt ?
Graag wat ervaringen gewenst met diesels (met een dergelijk filter)....hoeft niet persé een DTI te zijn.
(of een ander merk luchtfilter op oliebasis)
Heeft dit zin om daar ongeveer 3 tot 4x zoveel geld voor uit te geven als een standaard papieren filter....en maakt hij dan niet teveel aanzuig geluid, of valt dat wel mee ?
Of je er werkelijk zoveel meer vermogen mee krijgt (zoals je her en der weleens leest), betwijfel ik....bij een nieuw papieren filter heb je volgens mij ook de (bijna) ideale situatie.
En kun je zo'n K+N filter ook echt na zoveel km's weer net zo schoon krijgen als je bij een nieuw standaard filter hebt ?
Graag wat ervaringen gewenst met diesels (met een dergelijk filter)....hoeft niet persé een DTI te zijn.