Bekabeling Renault megane Grand tour 1.5cdi
Geplaatst: 22 aug 2012 12:22
Mijn Renault megane grand tour stamt uit december 2006.
Tot nu toe vond ik het een fijne auto.
Helaas wel veel problemen met de elektra.
NU AL 2 DAGEN NAAR ZOEKEN OORZAAK.....(monteur 2x8uur x €85,-) WEET NIET OF IK HIER NOG MEE DOOR KAN GAAN.
VOOR MIJ IS NU 1 DING ZEKER.......MINDER ELECTRONICA in een auto stoppen misschien helpt het.
Tot nu toe vond ik het een fijne auto.
Helaas wel veel problemen met de elektra.
- 1 Ramen die niet meer open of dicht gingen (3 ramen in 1 keer).. Renault Nederland heeft dit keurig opgelost ]zonder kosten.
2 Kaart moet goed in gleuf zitten anders doet de dashboard verlichting het af en toe niet.
3 Vast lopen van de achterremmen een herhaaldelijk probleem.
4 Storing in het systeem...auto gaat niet meer op slot. nieuwe software er in en weer klaar
5 Nu tussen de 2000 en 2500 toeren hapert de moter en vanaf 130km/u komt de melding "Controle Injectiesysteem" en gaat het garage sleuteltje ook branden. Indien je de auto uitzet en 5 minuten later weer aan is de melding weer weg. De dealer is het nu aan het uitzoeken....inmiddels al 2 dagen zonder oorzaak te vinden!!!!!!!
wel samen met monteur geconstateerd dat er veel bedrading onder de motorklep gewoon beschadigd is....Of dit komt door onderhoud van Dealer of door de zeer strak aangelegde bekabeling door fabriek.
Het vreemde is dat nog geen maand geleden de auto bij de Dealer is geweest voor onderhoud inclusief distributie vervangen (ruim €1000,- in totaal) toen geen oorzaak gevonden was of geconstateerd.
NU AL 2 DAGEN NAAR ZOEKEN OORZAAK.....(monteur 2x8uur x €85,-) WEET NIET OF IK HIER NOG MEE DOOR KAN GAAN.
VOOR MIJ IS NU 1 DING ZEKER.......MINDER ELECTRONICA in een auto stoppen misschien helpt het.