defecte lichten en indicatie LPG, onafhankelijke garage
Geplaatst: 13 feb 2013 17:11
Renault Kangoo II 16V (dec 2008) LPG (start op Eur.'95)
Er waren laatst op korte tijd 6 lampen gesprongen van mijn Kangoo (dec 2008).
Volgens de garage (onafhankelijke) had het misschien te maken met een versleten alternator, maar hij had daar zelf ook twijfels over (nog maar 100.000km). Deze gaf wel 16 ... aan (wat weet ik niet - ik ben een leek in die dingen), vandaag na uitlezing en reset terug op een normale 14.
Ondertussen functioneert de indicator van mijn LPGtank ook niet meer, waardoor ik hem niet op benzine kan zetten wanneer hij leeg is en hij ook niet aangeeft hoe leeg hij is.
Ook mijn links achterlicht (samen met radiolicht, links mistlicht, verwarmingslicht) is nog steeds stuk en de garagist vindt niet wat het probleem is in de uitlezing.
Bedrading?
Plons? De plonkast is in orde. Ik meen me te herinneren van een vorige herstelling dat er ergens elders nog een plon was. Klopt dit?
Hij zou dus de ganse bedrading moeten uitzoeken, wat in werkuren wel es zou kunnen oplopen, zeker als blijkt dat de alternator toch nog moet vervangen worden.
Kent iemand nog een andere onafhankelijke garagehouder, specialisatie Renault,
tussen pakweg Gent en het Antwerpse tot Kontich, in de buurt van de E17 - E19(A12)?
Hartelijk dank!
Er waren laatst op korte tijd 6 lampen gesprongen van mijn Kangoo (dec 2008).
Volgens de garage (onafhankelijke) had het misschien te maken met een versleten alternator, maar hij had daar zelf ook twijfels over (nog maar 100.000km). Deze gaf wel 16 ... aan (wat weet ik niet - ik ben een leek in die dingen), vandaag na uitlezing en reset terug op een normale 14.
Ondertussen functioneert de indicator van mijn LPGtank ook niet meer, waardoor ik hem niet op benzine kan zetten wanneer hij leeg is en hij ook niet aangeeft hoe leeg hij is.
Ook mijn links achterlicht (samen met radiolicht, links mistlicht, verwarmingslicht) is nog steeds stuk en de garagist vindt niet wat het probleem is in de uitlezing.
Bedrading?
Plons? De plonkast is in orde. Ik meen me te herinneren van een vorige herstelling dat er ergens elders nog een plon was. Klopt dit?
Hij zou dus de ganse bedrading moeten uitzoeken, wat in werkuren wel es zou kunnen oplopen, zeker als blijkt dat de alternator toch nog moet vervangen worden.
Kent iemand nog een andere onafhankelijke garagehouder, specialisatie Renault,
tussen pakweg Gent en het Antwerpse tot Kontich, in de buurt van de E17 - E19(A12)?
Hartelijk dank!