Pagina 1 van 1

Centrale deurvergrendeling!

Geplaatst: 06 dec 2017 00:50
door pimmaij
Wel na veel ijver, bloed, zweet en tranen, heb ik het slot mechaniek van de rechter portier gedemonteerd, en het geheel gereviseerd tot op het elektro motortje aan toe!

Uiteindelijk alles weer gemonteerd, dit overigens zonder werkplaatshandboek of andere gegevens, en het goede nieuws is dat het slot mechaniek weer perfect functioneert!

Helaas is het slechte nieuws dat het mechaniek contra werkt met de rest, dus alles vergrendelen dan schiet de rechter portier open, alles ontgrendelen dan schiet de rechterportier op slot!

Ik heb dus ergens een fout gemaakt! Nu zegt mijn boeren verstand, dat als je de + en de - omdraait dat het goed zou moeten komen, maar zeker weten doe ik het niet want van elektra heb ik het minste verstand!

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout gedaan heb, en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Pim Maij

Re: Centrale deurvergrendeling!

Geplaatst: 18 dec 2018 11:28
door marcjm
Beste Pimmaij,

Het is voor je al een jaar geleden. Ik hoop dat jij je probleem hebt opgelost!

Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Espace: alle portieren gaan open als ik druk op de knop 'dicht' en andersom. Voor de achterklep blijft de originele werking in tact. Dit allemaal is ontstaan, nadat de linkervoorportier open is geweest voor repareren van het raammechaniek.
Ook als je in de auto de vergrendeling (middenboven) van de deuren bedient werkt het contra met de instructie.

Heb jij je probleem opgelost, of weet iemand anders hoe dit aangepakt/opgelost moet worden!

Marcjm

Re: Centrale deurvergrendeling!

Geplaatst: 05 mei 2019 18:26
door marcjm
het probleem is nu opgelost door het centrale computersysteem te vernieuwen. Dit was erg duur, maar de garage zag geen andere weg.

groet,

Marc

Re: Centrale deurvergrendeling!

Geplaatst: 29 jul 2019 23:15
door de mon
Op de achterklep in het slotmechaniek zit een plastik nokje dat wegslijt. Het doet je binnenverlichting werken. Bij sleet blijft het binnenlicht branden en de cv loopt dan in het honderd.
Ik heb een apart schakelaartje op de klep gezet, let wel de draadkleuren verspringen naar het slot.