Dacia Sandero 64-LKZ-8 Koeltemperatuur te hoog ?
Geplaatst: 04 jun 2021 00:40
Bouwjaar: 2010, Brandstof: Lpg, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K7J A7, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 53
Sinds de laatste tijd loopt de motor temperatuurtuur hoger op.
Normaal 2 streepjes en nu 4 streepjes. De indicatie loopt per 2 streepjes op. De koelventilator zou m.i. dan moeten inschakelen ? De airco werkt normaal. Vandaag het volgende geprobeerd. De stekker van de motor temperatuur sensor losgekoppeld en met een draadje de stekker doorverbonden.
Resultaat de koelfan gaat draaien en blijft een tijdje nadraaien na het uitzetten stuurcontactskleutel. Maar heb nu geen temperatuur indicatie streepjes meer. De omschakeling van benzine naar lpg werkt niet meer. En na een tijd gaat het temperatuur thermometer lampje flikkeren. Dus oververhitting motor ? Welke opties zijn er verder om de normale twee streepjes temperatuur terug te krijgen, wat mij nu enkel lukt door de verwarming op hoog te zetten met de binnenventilator op hoog ? Koelwater thermostaat wellicht ? Gr. Ferry
Sinds de laatste tijd loopt de motor temperatuurtuur hoger op.
Normaal 2 streepjes en nu 4 streepjes. De indicatie loopt per 2 streepjes op. De koelventilator zou m.i. dan moeten inschakelen ? De airco werkt normaal. Vandaag het volgende geprobeerd. De stekker van de motor temperatuur sensor losgekoppeld en met een draadje de stekker doorverbonden.
Resultaat de koelfan gaat draaien en blijft een tijdje nadraaien na het uitzetten stuurcontactskleutel. Maar heb nu geen temperatuur indicatie streepjes meer. De omschakeling van benzine naar lpg werkt niet meer. En na een tijd gaat het temperatuur thermometer lampje flikkeren. Dus oververhitting motor ? Welke opties zijn er verder om de normale twee streepjes temperatuur terug te krijgen, wat mij nu enkel lukt door de verwarming op hoog te zetten met de binnenventilator op hoog ? Koelwater thermostaat wellicht ? Gr. Ferry