Pagina 1 van 22

Zoe TV commercials

Geplaatst: 18 aug 2013 23:22
door PieterZoe
De Duitse Zoe commercials hebben net wat meer humor dan die we in NL gezien hebben:



Zijn jullie nog andere interessante TV commercials tegengekomen?

Re: Zoe TV commercials

Geplaatst: 19 aug 2013 09:06
door Ad van der Meer
De engelse commercial is een afgeleide van de Nissan reclame, die weer is afgeleid van de infomercials van Plug-In America:

Nissan:


PIA (7 video's):

AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 00:00
door avdvee
AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Welke van de twee is de beste elektrische gezinsauto: de Nissan LEAF of de Renault ZOE? De redactie van het magazine AutoWeek stelde deze vraag en geeft het antwoord tijdens een uitvoerige elektro dubbeltest. Conclusie: de ZOE is prettiger in gebruik dan de Leaf.

AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
De ZOE van Renault en de Leaf van Nissan behoren tot de succesvolste volledig elektrische auto’s van dit moment. Beide zijn gezinsauto’s en hebben een vergelijkbare prijs. Een rechtstreeks, elektrisch duel is dus op z’n plaats.
Stevig doorrijden

Over het rijden en opladen van het testduo concludeert AutoWeek: ‘Onder een actieradius van 110 km zijn we zelfs met stevig doorrijden in de Renault niet gekomen. Dit is een getal waar we goed mee kunnen leven, zeker omdat de Renault zichzelf vrij vlot oplaadt.’ Door de speciale lader in de ZOE is de batterij bij de meeste oplaadpalen binnen twee tot drie uur weer helemaal vol. En vanaf 2014 is bij gebruik van een snellader is de batterij binnen 30 minuten weer voor 80% opgeladen.

Het weggedrag en de prestaties van de elektrische Renault oogsten ook waardering, hij is net wat sportiever dan zijn concurrent: ‘De ZOE is op zijn beurt een stukje harder, wat goed past bij het karakter van vlotte stadsauto. Omdat hij zeer fel op het ‘gas’ reageert en redelijk direct stuurt, krijg je het karakter van een vlotte stadsmuskiet die overal tussendoor glipt.’
Conclusie

De ZOE pakt in de vergelijkingstest de meeste punten: en haalt een score van 28,5 sterren. De Renault wint de strijd met name door de betere lader in de auto. AutoWeek: ‘De ZOE is zonder twijfel prettiger in gebruik vanwege de grotere actieradius en kortere laadtijden.’

http://www.nubijlage.nl/elektrisch-rijd ... -leaf.html

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 00:21
door evsolutions
@avdvee,

Ik deel die mening wel op basis van uiterlijk en over het rijgedrag kan ik nog niets zeggen, heb nog niet het genoegen gehad om te rijden in een Zoe of Leaf. Maar, en dan raak ik misschien wel ergens een gevoelige snaar. Over het laden ben ik het niet helemaal eens, de Zoe heeft een kritisch 3 fase 16A/32A laadsysteem (daarmee duurder, maar wel sneller thuis laden), de leaf 1 fase 16A en de nieuwe 1 fase 16A/32A (nog laadproblemen gehoord). Beide hebben ze een snellaad mogelijkheid. Het artikel lijkt een beetje op een Zoe rijder die werkt bij de redactie van Autoweek...... Oeps :lol:

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 00:31
door avdvee
Ik snap je niet helemaal Evsolutions? Ik bedoel het is bekend dat de Zoe minimaal 12Amp 'slikt' maar dit kan toch prima op een monofase lader? Ik deel je mening wel dat de Zoe, althans de mijne, behoorlijk kritisch is. Misschien verbetert de situatie in de toekomst nog maar op dit moment heb ik al de nodige ellende meegemaakt met verschillende laders.

Wat betreft de Leaf; wat is het maximum laadvermogen dat deze kan trekken? Kan deze ook 43kW of zelfs 50kW (Chademo) aan?

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 01:09
door E-mission
Ik lees in de getallen juist een bevestiging van Autoweek, dat de Zoe op een 11 kW paal veel sneller kan laden dan een Leaf zolang de aarde van de paal in orde is. De Zoe laadt via 43 kW AC, de Zoe 50 kW DC. Dus dat laatste is vrij gelijk. Dan klopt het Autoweek verhaal toch?

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 01:15
door bbos
evsolutions: je mag gerust een stukje scheuren in mijn zoe als je in de buurt bent :)

E-mission: irritant, ik had net vrijwel dezelfde reactie getikt.

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 13:48
door PieterZoe
Dit is een advertentie ("advertorial") en geen redactioneel artikel. Het is tegen betaling door Renault gepubliceerd in Autoweek online. Een beetje vals dus, want het suggereert dat het een onafhankellijke review is

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 14:00
door avdvee
Hmmm, volgens mij is dat niet helemaal juist. Het artikel op Nu.nl is inderdaad een 'advertorial' echter verwijst naar een uitgebreide review in Autoweek.

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 16:39
door PieterZoe
je hebt gelijk: het artikel in Autoweek is inderdaad een echt redactioneel stuk. Dat zie ik nu pas. Het is volgens mij nog nie online beschikbaar, toch? (behalve de samenvatting)

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 16:57
door avdvee
Neen helaas niet!!

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 22:04
door electronaut
@evsolutions

Sinds ongeveer een maand heeft mijn dochter haar rijbewijs en minstens een keer per week ben ik blij voor de Zoe gekozen te hebben. Als ik om vijf uur thuiskom met een zo goed als lege accu (25-30%), kan zij gewoon om zeven uur weer overal heenZOEven. En tegelijkertijd maak ik het avondeten klaar op mijn inductieplaat. Dit alleen al maakt de Zoe tot een onverslaanbare gezinsauto. De LEAF met warmtepomp was ook nog niet leverbaar toen ik mijn auto moest bestellen (lease-contract Prius liep af), en nu het winter wordt, denk ik ook daarvan zeer veel profijt te gaan hebben.

Hoe moet dat, thuis een LEAF opladen met 1 fase 32A? Moet je dan een 1x40A aansluiing nemen? En dan voor lief nemen dat je de rest van je huis op de resterende 5A kunt laten draaien? Of 3x35A en het extra vastrecht ophoesten?

Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 20 nov 2013 23:50
door evsolutions
@electronaut, Gefeliciteerd, mijn dochter nu bijna een maand zelfstandig mag rijden.....! Ik ben het helemaal met je eens over het 32A laden, ondanks het niet onmogelijk is. Wij leveren daarom ook juist laders die schakelbaar zijn in iedere categorie!

@bbos, Thx voor je aanbod, het risico dat ik bij je in de buurt kom is niet heel groot..... :lol: Maar als het wel zo is zal ik het zeker overwegen.

AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf

Geplaatst: 04 dec 2013 19:45
door Mathijs
Welke van de twee is de beste elektrische gezinsauto: de Nissan LEAF of de Renault ZOE? De redactie van het magazine AutoWeek stelde deze vraag en geeft het antwoord tijdens een uitvoerige elektro dubbeltest. Conclusie: de ZOE is prettiger in gebruik dan de Leaf.

...

Conclusie

De ZOE pakt in de vergelijkingstest de meeste punten: en haalt een score van 28,5 sterren. De Renault wint de strijd met name door de betere lader in de auto. AutoWeek: ‘De ZOE is zonder twijfel prettiger in gebruik vanwege de grotere actieradius en kortere laadtijden.’
Meer :
http://www.nubijlage.nl/elektrisch-rijd ... -leaf.html

De test:
http://www.autoweek.nl/nieuws/25244/ren ... n-leaf-uit

Zoe in media

Geplaatst: 12 dec 2013 20:38
door Mathijs
Hier en daar vind je artikeltjes in tijdschriften over de Zoe.
Aangezien je onmogelijk alle tijdschriften kunt lezen maar toch wel dat ene artikel had willen lezen, is het misschien een idee om een topic met scans te maken ?

Trap ik af met een artikeltje uit de Arts & Auto december 2013
RenaultZoe-AenA-122013.jpg
(opklikken voor groot, zie icoon rechtsonder.)

Re: Zoe in media

Geplaatst: 13 dec 2013 06:50
door PieterZoe
Goed idee. Dave, wellicht kun je het andere topic over reclamefilmpjes integreren in dit topic? Gaat allemaal over de Zoe in de media

Re: Zoe in media

Geplaatst: 15 dec 2013 21:00
door renault15.17
Dat Bavo Galema drie weken in een Renault Zoe heeft gereden, is jullie vast niet ontgaan. Geen eenvoudige opgave als je een zeer onregelmatige mobiliteitsbehoefte hebt, en ook nog eens niet kan beschikken over een eigen laadpaal. Zijn dagboek is o.a. te lezen via ZERauto.nl en Bavo's eigen website. Maar onderstaand interview is ook erg interessant, het is namelijk na de tweede week opgenomen, te beluisteren via:

Re: Zoe in media

Geplaatst: 15 dec 2013 21:07
door renault15.17
@Mathijs: goed idee. Ik heb het alleen wat breder gemaakt dan alleen geschreven media. Even de wildgroei aan onderwerpen een halt toeroepen. :think: :doh: :lol:

Re: Zoe in media

Geplaatst: 18 dec 2013 21:24
door renault15.17
Super gaaf filmpje, geweldig idee. Alleen jammer dat op het laatst wel erg duidelijk wordt dat het nep is;

Zoe Scalextric

Re: Zoe in media

Geplaatst: 19 dec 2013 21:27
door electronaut
Leuk filmpje inderdaad!

Re: Zoe in media

Geplaatst: 10 jan 2014 10:16
door renault15.17
De Renault Zoe is de veiligste compacte auto van 2013 volgens Euro NCAP:

http://www.carros.nl/autonieuws/41415-e ... utos-2013/

Re: Zoe in media

Geplaatst: 17 jan 2014 00:07
door avdvee
1537438_664980433552772_959321098_o.jpg

Re: Zoe in media

Geplaatst: 18 jan 2014 17:27
door electronaut
In 2018-2020 komt Renault met een zelfrijdende Zoe, volgens dit bericht: http://www.lepoint.fr/auto-addict/innov ... 26_652.php

Global Automotive Executive Survey 2014

Geplaatst: 23 jan 2014 17:10
door avdvee
Meer algemeen gericht op de automotive echter dit document geeft een aardig beeld welke trends er gesignaleerd zijn voor 2014.

Afbeelding

In deze jaarlijkse publicatie wordt ingegaan op toekomstige ontwikkelingen in de internationale Automotive sector.
Meer dan 200 internationale bestuurders uit de sector geven hun mening en visie over de toekomstverwachtingen.

In deze editie wordt nader ingegaan op de impact van technology en digitalisering op connected cars, het transformerende dealership model en de rol van de BRIC landen als het gaat om export.

http://www.kpmg.com/NL/nl/IssuesAndInsi ... y-2014.pdf

Re: Zoe in media

Geplaatst: 23 jan 2014 17:41
door avdvee

Re: Zoe in media

Geplaatst: 23 jan 2014 20:48
door GertjanVB
Hmm, Nissan Leaf de winnaar omdat ie aan het standaard stopcontact kan?

Re: Zoe in media

Geplaatst: 23 jan 2014 20:58
door renault15.17
Totaal verkeerde conclusie als je het mij vraagt. Niet dat de Leaf een slechte auto is, maar de afhankelijkheid van DC snelladers is gewoon een erg groot nadeel. En een gewoon stopcontact is geen goede optie, dat zal iedere EV rijder beamen.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 23 jan 2014 21:27
door fivari
Klopt. Typisch een conclusie van iemand die niet langer dan enkele uren met de auto's heeft gereden.
Ik blijf erbij dat het ontbreken van de mogelijkheid om te laden op een gewoon stopcontact eigenlijk geen nadeel is. Voor thuis beschouw ik een laadpunt als een uitbreiding van de elektrische aansluiting van een moderne woning en voor een verre verplaatsing is een gewoon stopcontact niet bruikbaar. De enorme mogelijkheden van de Cameleon bieden echter heel wat gebruiksgemak. Een pauze van 45' aan een van de vele 22 kW laadpalen komt al gauw overeen met een laadbeurt van 8 uur aan een gewoon stopcontact.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 23 jan 2014 21:45
door avdvee
Totaal verkeerde conclusie als je het mij vraagt. Niet dat de Leaf een slechte auto is, maar de afhankelijkheid van DC snelladers is gewoon een erg groot nadeel. En een gewoon stopcontact is geen goede optie, dat zal iedere EV rijder beamen.
Sja, misschien is het nog even slikken maar op dit moment staan er NUL > 22kWh snelladers voor de Zoe in Nederland en staan er tientallen AC Chademo snelladers voor de Leaf in Nederland. Zelfs bij Fastned wordt de Leaf wel op supersnelheid geladen en de Zoe niet.

Kunnen we het over de overbodigheid van de Schuko-lader hebben, dat vond ik destijds echt een probleem en nu al lang niet meer (ik denk dat ik die niet eens ga kopen als die leverbaar is voor > 300 euro), en als we het hebben over AC versus DC dan is de Zoe inderdaad in het voordeel MAAR als ik kijk naar het aantal laders, internationaal en nationaal, dan loopt AC achter. Flink achter.

En dat mijn beste Zoe-liefhebbers hadden we tot onze teleurstelling zelf ook al vastgesteld. Het ligt dus niet aan de Zoe maar aan het investeren door Renault in de infrastructuur.

Kortom hoezeer ik het ook jammer vind; ik kan me vinden in het oordeel. Renault moet echt aan de bak.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 23 jan 2014 21:48
door avdvee
De enorme mogelijkheden van de Cameleon bieden echter heel wat gebruiksgemak. Een pauze van 45' aan een van de vele 22 kW laadpalen komt al gauw overeen met een laadbeurt van 8 uur aan een gewoon stopcontact.
Vooralsnog is zelfs het aantal 22kWh laadpalen afgezet tegen 50kWh Chademo niet overtuigend. Misschien over een jaar is de situatie anders maar kijkend naar het nu dan moeten wij het vooral hebben van de vele 3,7kWh en 11kWh laders. En 43kWh kunnen we zelfs bij Renault Nederland nog niet eens proberen ......

Re: Zoe in media

Geplaatst: 23 jan 2014 21:52
door renault15.17
Renault hoeft helemaal niet aan de bak! Renault verkoopt auto's, geen laadpalen / -oplossingen! Renault bouwt toch ook geen tankstations langs de weg? Schoenmaker blijf bij je leest.

En dat AC internationaal achter loopt, geloof ik ook helemaal niet. Kijk eens op goingelectric.de naar de 22 kW AC laadpunten in Duitsland. En probeer dan eens DC laadpunten in Duitsland te vinden (Tesla 's superchargers niet meegerekend, want die zijn niet toegankelijk voor Leaf & co).

Re: Zoe in media

Geplaatst: 23 jan 2014 22:01
door avdvee
Renault hoeft helemaal niet aan de bak! Renault verkoopt auto's, geen laadpalen / -oplossingen! Renault bouwt toch ook geen tankstations langs de weg? Schoenmaker blijf bij je leest.
Renault had KUNNEN meeliften op de standaarden/ ervaringen zoals oa. door Nissan en Tesla bewezen maar Renault had moverende redenen om een eigen standaard te ontwikkelen. Overigens tot irritatie van veel leveranciers.

Dat hebben ze dus niet gedaan, en dat kan ik nog bevatten ook, maar wil je dan een nieuw product goed in de markt zetten en de voordelen ervan benadrukken dan moet je het wel stimuleren. Zoals Nissan de 50kWh Chademo lader actief promoot en Tesla de Supercharger. Beide overigens in heel Europa zo'n beetje.

Daarom, en op dit punt ben ik het eens met het oordeel van de ANWB, is er nu nergens een supersnellader voor de Zoe beschikbaar en zal dat aantal minimaal de komende 12 maanden minder zijn dan dat van de Leaf. En daarmee is de Leaf net wat breder inzetbaar.

Geen probleem voor mij overigens; ik gebruik de auto als stadsautootje.
En dat AC internationaal achter loopt, geloof ik ook helemaal niet. Kijk eens op goingelectric.de naar de 22 kW AC laadpunten in Duitsland. En probeer dan eens DC laadpunten in Duitsland te vinden (Tesla 's superchargers niet meegerekend, want die zijn niet toegankelijk voor Leaf & co).
Sja, ik vind 22kWh aardig als workaround in afwachting van echt snelladen maar het is geen vergelijk met 50kWh die Nissan gebruikers NU AL op tientallen plaatsen kunnen gebruiken. Wat betreft Duitsland weet ik het niet maar ik las ergens een bericht dat er door heel Europa al Chademo laders te vinden zijn; ik durf te stellen dat er minder 43kWh laders voor de Zoe beschikbaar zijn.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 24 jan 2014 08:39
door fivari
Het is alleen onbegrijpelijk dat er meer DC-snelladers geïnstalleerd worden dan AC-snelladers. De investeringen voor de DC-laders zijn vele keren groter. Nu BMW voor snelladen ook richting DC gaat, bestaat het gevaar dat de situatie nog meer scheeftrekt. Renault zou nochtans kunnen inspelen op de massale beschikbaarheid in de industriële omgeving van 3-fasige AC-krachtstroom (de rode stekkers). Elk bedrijfje met wat energieverbruik, dus al zeker elke productie-unit beschikt minstens over 3f 400V 32A, dus 22 kW. Bij mij in het bedrijf zijn zelfs de 3f 400V 63A niet op één hand te tellen. Massaproductie van een mobiele laadbox die daarvan gebruik maakt, moet kunnen voor 500€ + de diff type B natuurlijk.
Misschien is zo'n mobiele laadbox niet wettelijk, dat zou kunnen. Hoewel men de laadbox + auto toch kan beschouwen als een externe stroomverbruiker, net zoals elke andere stroomverbruiker.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 24 jan 2014 10:02
door avdvee
Het is alleen onbegrijpelijk dat er meer DC-snelladers geïnstalleerd worden dan AC-snelladers. De investeringen voor de DC-laders zijn vele keren groter. Nu BMW voor snelladen ook richting DC gaat, bestaat het gevaar dat de situatie nog meer scheeftrekt
Nee dat is niet onbegrijpelijk als je kijkt naar aantallen verkopen; er zijn in Nederland 5 a 600 Zoe's verkocht die AC gebruiken. Zo lang de verkopen van AC auto's marginaal is, en helaas is dat het geval momenteel, zul je dus een omslag moeten bewerkstelligen. En dat bereik je volgens mij niet door te stellen dat 'de markt' het maar moet regelen en Renault alleen maar auto's maakt.

Het is duidelijk dat Renault nog niet meegaat in de realiteit van hedendage. En dat is dat iets in de markt zetten wat anders is dan een product bouwen en een advertentie op nu.nl neerzetten. Met name Tesla laat zien hoe je dat moet aanpakken.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 24 jan 2014 10:51
door Smartrix-Zoe
Zolang de Renault importeur en de dealers niet gaan samenwerken gaat het niet goed. Nu moet de dealer fors investeren om überhaupt ZE dealer te mogen zijn. Totaal verkeerde en verouderde en domme aanpak van Renault NL.
Ze zouden moeten samenwerken zodat net als bij TESLA er een dekkend netwerk (lees Renault dealers) van AC snelladers wordt gerealiseerd. Direct mond gesnoerd van kritische auto journalisten die wakker liggen van lege accu's.
Dan kun je een leuke reclame campagne maken dat je door heel Nederland kun rijden zonder lang aan een laadpaal te staan. Gemiste kans.

Dus luister goed Renault NL. Wordt wakker en ga met je tijd mee.

Hoe is het beleid van de impoteur in België Fifari? Mocht je daar iets van weten natuurlijk.