Pagina 1 van 1
Renault Zoe blog
Geplaatst: 30 jul 2014 09:54
door Ad van der Meer
Ik kwam dit blog (weer) tegen en ik vroeg mij af of één van jullie dit is?
http://zoeimos.wordpress.com/
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 31 jul 2014 07:57
door PieterZoe
Niet van mij. Maar dat verhaal van die beschadigde motor is wel indrukwekkend. Ik leefde (ook) in de veronderstelling dat er juist aan elektromotoren zo goed als niets kapot kon gaan. Misschien meldt de blogger zich nog op het forum en kunnen we meer lezen over de achtergrond hiervan
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 02 aug 2014 12:44
door avdvee
Hmmm, niet van mij maar ik heb niet alleen precies dezelfde Zoe (Grijs/ Techrun) maar dezelfde kuren gehad. Ook bij mij de motor (en BCB/ TCU) inmiddels vervangen. Lijkt dus vaker voor te komen .....
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 02 aug 2014 16:37
door HarmOtten
Ik had hem op
http://zoeimos.wordpress.com/ even een berichtje gestuurd, maar hij is (nog) geen lid van het forum.
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 12 jun 2016 18:15
door JanZoe
Over blogs gesproken: Ik heb sinds december 2015 een Renault Zoe van drie jaar oud. Hij bevalt erg goed en ik rijd er meer mee dan ik had gedacht. Ervaringen van deze gebruiker op het Friese platteland heb ik in de bijgaande blog opgeschreven. Tot lering en vermaak... Meer volgt...
https://groengewoondoen.net/2016/05/15/leren-van-laden/
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 12 jun 2016 19:25
door OlafH
Hahaha, "Woekerpaal", die houden we er in!
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 13 jun 2016 12:10
door Nivve
Leuk geschreven blog en erg herkenbaar, vooral de interpretatie van de laadprijzen en hoe (on)doorzichtelijk ze zijn. De woekerpaal is overigens niet de enige van TNM/Allego die zo prijzig is, echter zo interpreteer ik het wel uit de tekst van de blog.
Ook is de foto erg mooi vind ik
En blijkbaar is Fastned geïnteresseerd, gezien de comment

Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 16 jun 2016 18:00
door JanZoe
Nieuwe ervaringen en een nieuw blog over mijn Renault Zoe, deze keer onder meer over het laadnetwerk.
https://groengewoondoen.net/2016/06/16/ ... -stavoren/
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 16 jun 2016 22:55
door Casss
Wel een lezenswaardig blog
http://zoeimos.wordpress.com/
Nu ook onze motor na ruim 33.000 km er aan moet geloven trof mij onderstaande tekts op voornoemd blog wel:
"Wat er niet bijhoort, in mijn bescheiden optiek, zijn alle kuren van deze Voiture. De Zoë begint me op zijn zachts gezegd aardig op de zenuwen te werken. Ik heb nog nooit zo’n maandagmorgen product gezien. Zelfs de afdeling verkoop van Renault Almere moest onlangs toegeven dat er bovengemiddeld veel klachten over de Zoë binnenkomen. Dus mocht iemand overwegen een Zoë aan te schaffen, je bent gewaarschuwd.
Nu ben ik er niet op uit om Renault te baschen, want laten we wel wezen, het getuigd van enorm veel visie om middenin een economische crisis een geheel nieuwe aandrijflijn te ontwikkelen en die dan te verpakken in een leuk en prima rijdend autootje.
In een vorig blog had ik het al over Zoë’s zwakke plek. Ik was onaangenaam verrast dat er na dertigduizend kilometer al een nieuwe motor in moest. Dat verwacht je gewoon niet bij een elektromotor. Die zou toch gemakkelijk drie ton moeten kunnen halen, "
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 16 jun 2016 23:49
door HarmOtten
Met de elektromotor is ook niks mis, het is de reductiebak (die aan de motor vast zit) waar de slijtage optreedt. Maar voor het gemak wordt dan de gehele motor vervangen. Dit euvel komt slechts bij een van de 1e series voor, en wordt ook netjes en gratis door Renault vervangen.
Re: Renault Zoe blog
Geplaatst: 18 jun 2016 07:37
door MarcoZE
Het is niet alleen de reductiebak. Bij mij is de motor vervangen vanwege kortsluiting. Dit had te maken met een onjuiste afdichting waardoor vocht in de motor is gekomen.