Pagina 1 van 2

De nieuwe ZOE

Geplaatst: 03 aug 2014 12:42
door HarmOtten
Zie hier de productwijzigingen van de ZOE.
Start productie is verwacht laatste week augustus 2014.

Belangrijkste detail is dat het dashboard in een donkerdere variant is.
Verder hier en daar een chromestripje, de bekleding, en de asbak is niet meer standaard. (Wat geeft iemand nog voor mijn asbak? ik doe er toch niks mee! :wink: )
productwijzigingen_renault_zoe_2-7-2014.pdf

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 03 aug 2014 15:14
door avdvee
Hmmmm, subtiele kleine wijzigingen. Ik vind de blauwe stripjes juist erg leuk; daar heb ik de bekleding op afgestemd ;-)

Desalniettemin wil ik graag het dashboard in mijn ZEN laten vervangen; met name mijn vrouw heeft er echt last van. Ook met bril.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 05 aug 2014 23:46
door E-mission
Wat vaag dat linksonder constant "Capture 2014" staat.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 22 aug 2014 21:51
door renault15.17
En dan check ik gelijk altijd de 3D configurator. Maar daar klopt nu niks meer van. :lol:

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 01 jan 2016 08:32
door MarcoZE
Iemand enig idee wat dit is.
ImageUploadedByTapatalk1451633492.473221.jpg
ImageUploadedByTapatalk1451633509.216424.jpg
ImageUploadedByTapatalk1451633519.088055.jpg

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 01 jan 2016 09:40
door OlafH
Een Zoe die graag een Citroen Cactus wil zijn?

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 01 jan 2016 09:42
door OlafH
De eerste Franse zelfrijdende auto dus: http://www.01net.com/actualites/on-a-te ... 20569.html

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 01 jan 2016 15:22
door zoe2goe
Vet! Beetje volle kofferbak, daar past zelfs geen laadkabel meer in, maar geen zorgen, dat zit binnenkort allemaal in een kastje zo groot als je hand, wat ik je brom.

Wel gaaf dat ze dat op de Zoe als platform hebben gemaakt, maar ook wel logisch. Ons karretje is vrijwel geheel "fly-by-wire" met mechanische backup, dus de aansturing moet relatief gemakkelijk zijn geweest.

Ik hoorde op Fontys dat ze een Prius een keer zo ver hebben gekregen, maar daar moesten ze een deel van de auto laten denken dat hij minder dan 5km per uur reed om stuurverstelling te kunnen aansturen, en als ik het mij goed herinner moest de auto ook denk dat hij in de achteruit stond.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 01 jan 2016 16:20
door HarmOtten
Wow, dit gaat verder dan de autopilot van de Tesla Model S. Deze neemt zelf rotondes, heeft GPS met een extra ontvanger die aardse signalen gebruikt om op centimeter nauwkeurig te navigeren, communiceert met verkeerslichten (blijkbaar kan ie ze zelf nog niet visueel zien), en nog veel meer.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 01 jan 2016 20:11
door VanAssen
"Onze" Zoe kan het ook. Moet zeggen het filmpje geplaatst door HarmOtten zeer indrukwekkend. :thumb:



Helaas geen geluid. :(

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 02 jan 2016 21:03
door GertjanVB
Hm, januari 2014. Dus nu weer twee jaar verder. Wanneer komt die Next Two versie?
Al eerder aangegeven dat ik hoop dat degene die de huidige R-Link in elkaar heeft geflanst, niet in dit ontwikkelteam zit.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 06 jan 2016 23:29
door erijder
Ha, ha, ha. Nee dan zouden er zeker doden vallen!

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 07 jan 2016 00:39
door zoe2goe
Beetje off topic, maar ik vindt R-Link eigenlijk helemaal niet zo slecht. Echtgenote is er mee aan de navigatie gegaan, geluidsysteem vind ik best behoorlijk, navigatie ook, overige autofuncties ook. Mijn mopperlijst is zeer beperkt, denk ik ;-)

- gebrek aan systeemdetails, maar kijk eens tot wat voor mooie dingen dat heeft geleid!

- beetje raar gedoe met laadpunten en tankstations (!!). Hebben we nu min of meer onder de knie denk ik met de nieuwe procedures op ac-lader, en zeker als iemand het aandurft om meeleverde OV2's van de kaart af te gooien.

- het is een beetje een vervelende zeurpiet als het over "haal ik het nog" ga. Ik snap het conservatisme wel, maar dit is te gek. Juist omdat als de planning is dat je nog 3km over gaat hebben hebt, dat genoeg is!

Natuurlijk zijn er best een hoop kleine dingen die best beter kunnen, maar ontevreden ben ik echt niet.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 07 jan 2016 07:22
door bitman
dat hangt af wat je gewend bent natuurlijk. persoonlijk vind ik dit hele r-link een grote zooi met kinderachtige graphics, traag, geen fan van TomTom, complicated POIs, matig geluid, en over de apps maar te zwijgen. voor mij is deze Zoe dan ook een electrified 2CV die ik gelukkig maar 2 jaar heb. maar ja ik ben mogelijk dan ook verwend met vorige vehicles :shock:

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 07 jan 2016 19:36
door GertjanVB
Geen idee wat je bij dergelijke teksten drijft om een ZOE te rijden.....

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 07 jan 2016 21:01
door E-mission
Op een Tesla na ken ik geen auto's die een betere interface hebben. Welke vorige vehicles doel jij op?

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 07 jan 2016 22:27
door larsdijkstra 16v
@bitman: wat doe je dan met een zoe?? Vind je wel heel negatief. Snap niet welke kinderachtige graphics je bedoelt

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 07 jan 2016 22:37
door bitman
oh dear lange tenen... na ongeveer 25 jaar in the IT weet ik wel het een en ander af van interfaces denk ik. zeker mijn jaren bij Codemasters heb ik wel het een en ander geleerd lijkt me.
nee ik ben inderdaad geen Renault fan boy en de enige reden dat ik een Zoe rij is dat het me alleen maar £106 per maand kost voor de komende 2 jaar.
ik praat over geluid (31 jaar FOH Sound Engineer) / SATNAV (hacked high-end Pioneer AVIC system connected by ODB2) is gewoon wel even iets anders.
deze Zoe kost toch nog wel even £20000 terwijl mijn Forester £23000 koste en degelijk als een tank was, heb er probleemloos 202000 miles (323200 km) mee gereden, de speakers veel beter waren including standerd sub woofer, deuren sluiten als een kluis etc.
de grote fout die Renault heeft gemaakt met dit hele gesloten r-link systeem is het wiel opnieuw uitvinden. waarom geen Google Android system connected to the Android store? dan had je dus nu al CanZe op je r-link gehad inplaats van het geklooi met mobieltjes of tablet's. waarom geen LED lights en heated seats voor energy te besparen? waarom een domme pook en niet een simpele schakelaar voor P / R / N / D?
natuurlijk is het goed dat Renault een EV voor de massa heeft gebouwd en ik ben supporter van deze Zoe maar praat me niet over kwaliteit wat die is er echt niet IMHO. ding begint nu na 620 miles al krakende geluiden te maken, las naden? boutjes / moetjes los? suspension?

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 07 jan 2016 22:50
door GertjanVB
Geen lange tenen, maar verbazing. Geld en een algemeen negatieve insteek tov de ZOE is een slechte drijfveer om hier te bivakkeren. Beetje meer respect voor haar mag best, dat heeft ze zeker al verdiend. Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan en R-Link vind ik een flinke vlek. Die vlek is zonde en het had zoveel beter gekund. Een los ruitewisserdopje interesseert me niet zo, ik geniet van het voorrecht in zo'n vooruitstrevend autootje te kunnen rijden en vertel graag waar het beter kan.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 08 jan 2016 02:52
door OlafH
Toch ben ik het wel eens met Bitman. Ik heb veel plezier van de Zoe en ik neem het omdat ik weet dat het een Renault is. Maar er zijn zoveel kleine zaken die met een beetje meer designuren c.q. een goed functioneel ontwerp veel beter hadden gekund dat het jammer is. Nadat ik een behoorlijke berg nieuwe auto´s versleten heb kan ik wel zeggen dat de meeste fabrikanten juist die details beter voor elkaar hebben. En gezien de overige techniek in de auto is het R/link systeem inderdaad een aanfluiting. Die lampen begrijp ik ook niks van, want goedkoop is het systeem niet met die mechanische dim-grootlicht combinatie. En zelden heb ik een auto gehad die zo snel op zoveel plaatsen rammelt en kraakt. Realistisch gezien is het eenvoudigweg een matig in elkaar geschroefde auto. Maar het is dapper om hem op de markt te brengen en nodig ook dat er wegen opengebroken worden, dus ik ben blij er in te kunnen rijden. En kan niet wachten op een ruimere keuze EV´s in de middenklasse en grotere middenklasse.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 08 jan 2016 10:02
door zoe2goe
Ik zal wel een woensdagochtend productie hebben, want ik ben over dit karretje uitermate tevreden.

Ik ben geen "apologist" van Renault, noch van de Zoe, maar het wordt allemaal wat ongeloofwaardig als je strooit met subjectieve constateringen over de auto ("Kinderachtig", "2cv" *), "domme") en over mede-forumleden ("lange tenen", "wat je gewend bent") die dan moeten worden rechtgezet met een rijtje kwalificaties. Dat klinkt misschien als een "geretourneerde ad hominem", en als dat zo overkomt dat spijt dat me, maar volgens mij weten alle kopers wel dat ze geen sound system op wielen kochten. De lage kosten waren doorslaggevend. En de beste, ervaren IT-er is over het algemeen het allerslechtse in UI design. Vak apart.

Ik wilde schrijven: dat doet niets af aan terechte kritiek, maar terwijl ik het schreef besefte ik dat het dat nu juist wel doet, en dat is eigenijk jammer.

Terug naar het topic? Ik geloof dat ik met mijn post over dat het wel meeviel met de R-Link een stevige bijdrage heb geleverd aan de ontsporing. Excuus daarvoor.


*) Nou. Eén kwalificatie van mij dan. Ik heb 4 jaar 2CV op de weekdagen gereden en in de weekeinden aan gesleuteld. In een tijd dat de lage kosten niet alleen doorslaggevend waren maar het budget niet ander toeliet. Laat ik er kort over zijn. Een Zoe is geen gelektrificeerde 2CV, maar "to each his own I guess".

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 08 jan 2016 14:21
door larsdijkstra 16v
@ zoe2goe / olafh / gertjanVB: :wink: :clap:

(oh dear lange tenen... na ongeveer 25 jaar in the IT weet ik wel het een en ander af van interfaces denk ik. zeker mijn jaren bij Codemasters heb ik wel het een en ander geleerd lijkt me.
nee ik ben inderdaad geen Renault fan boy en de enige reden dat ik een Zoe rij is dat het me alleen maar £106 per maand kost voor de komende 2 jaar.
ik praat over geluid (31 jaar FOH Sound Engineer) / SATNAV (hacked high-end Pioneer AVIC system connected by ODB2) is gewoon wel even iets anders)

fijn, geweldig dat je dit allemaal BENT en KUNT! lange tenen heb ik niet gezien, het is maar net hoe je het zelf leest en opvat.
fijne dag

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 09 jan 2016 10:02
door GertjanVB
Wat meer geluid van Renault over de plannen met, onder andere, de nieuwe ZOE

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 09 jan 2016 21:04
door MartijnEV
Onze Zoe heeft al 40000 km gereden en kraakt nog nergens.
Nog steeds zeer tevreden mee.
Zal ook wel een woensdagochtend exemplaar zijn dan

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 09 jan 2016 23:37
door OlafH
36.000 km en van 8-2014. Normaal trek ik als ik een rammel hoor de boel gelijk uit elkaar en fix het. Maar de kakofonie aan geluid doet me de moed opgeven. Minstens 2 plaatsen onder het dashboard, beide voorportieren binnenin, in de hemel bij de verlichtingsunit, rechter deurspeaker enz. enz. Ik ga er nog wel mee leven tot de Model 3 :-)

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 10 jan 2016 10:59
door Nivve
Tja, ik weet niet wat normaal is bij een auto. Maar wat ik in andere auto's nietr hoor en in de zoe wel is het gekraak bij het ongelijk nemen van een drempel. Toch wel wat gekraak in het midden van de auto of achterin (torsie krachten oid?). Viel me een beetje tegen, maar kon het toch nog niet plaatsen onder 'wtf dit kan echt niet' door mijn gebrek aan ervaring met auto's. :roll:

De nieuwe ZOE

Geplaatst: 10 jan 2016 13:17
door MartijnEV
De achterklep kraakt inderdaad bij ongelijke hobbels. De carrosserie wringt dan een beetje denk ik, en dan is de achterklep denk ik de zwakste plek.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 14 jan 2016 15:45
door Smartrix-Zoe
Ik zie veel info over de Chevrolet Bolt. Best een leuke auto met leuk bereik. Vandaag ook wat gezien van die nieuwe Hyundai die ook als EV gaat komen deze zomer. Ziet er allemaal leuk uit en ik begin eerlijk gezegd mijn interesse op deze manier wat te verliezen voor Renault als leverancier van mijn volgende EV.
Waarom is het zo stil rond de nieuwe Zoe nu er zo veel nieuwe modellen aan zitten te komen?

Heeft iemand daar een verklaring voor?

Ik begin maar niet over die app toestanden van de afgelopen 24uur.
Ze hebben daar nu al bijna 3 jaar de tijd voor gehad om dit te verbeteren.....zonder succes. :fp:

Ik heb inmiddels 54000 km met de zoe gereden en dat waren overigens hele fijne kilometers maar nu moeten ze met wat beters gaan komen!

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 14 jan 2016 17:18
door PieterZoe
Ik kan een heel eind mee gaan met de redenering van @Smartix. Het is erg still rond Renault en de voortgangssnelheid betreffende de connectivity is bedroevend.

Er is in zekere mate sprake van de Wet van de remmende voorsprong: Renault was er relatief vroeg bij met haar EV gamma en zit nu vast in het opvolgen van alle uitdagingen die gepaard gaan met het op de weg houden van de auto's. Anderen OEMs gebruiken die tijd om met de volgende innovatie te komen.

En dan is er nog de Franse cultuur die innovatie soms wat kan vertragen

Maar het blijft een fijne auto, de Zoe!

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 14 jan 2016 19:56
door renault15.17
De voornaamste reden dat je niks hoort over de volgende ZOE is da Renault de huidige ZOE nog een tijdje wil verkopen. Als Renault nu al specs van de volgende generatie aankondigt, koopt niemand de huidige nog. Nissan heeft dat aan de lijve ondervonden met de aankondiging van de 250 km Leaf. Chevrolet heeft daar geen last van.
Renault is echt wel bezig met de nieuwe ZOE maar je zal daar pas kort voor de introductie iets over horen.
(Ik heb geen bronvermelding, maar Goshn heeft zoiets op de beurs in Detroit verteld. Zoek maar even op insideevs.com )

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 14 jan 2016 20:05
door MartijnEV
Ik gok er op dat de Zoe nog een tijd blijft, dat ze in 2017 een facelift krijgt, in 2017 ook een 350km batterij krijgt, en dat die grotere batterij ook in de oudere Zoe's geinstalleerd kan worden.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 17 jan 2016 19:05
door daf55
Vraag mij niet waar, maar ik las dat Renault nu vooral (voorlopig) op Hybride gaat inzetten. Megane en Talisman. Daar zal veel van de ontwikkelingstijd wel in gaan zitten, ten koste van EV?

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 17 jan 2016 19:14
door MartijnEV
Talisman ook?

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 17 jan 2016 19:35
door GertjanVB
Je moet wel mee, overal knopen ze tegenwoordig een stekker aan. Het is blijkbaar een moderne aflaat om zo'n stekkerauto te kopen en minder beangstigend dan een echte EV. Je bent wel autofabrikant en wilt verkopen.
Ook een gok, belastingvoordeel is al weg, op enig moment gaat het kantelen en heb je niets meer aan je investering in zo'n nep EV en moet je klaar staan met je FEV. Als je overtuiging hebt dan moet je er vol voor gaan en niet nog eens een zijstapje doen. Zie Fastned en Tesla, nog geen winstgevende handel nu, maar dat kan snel veranderen. Zij zijn echter nieuw en hebben geen verantwoording voor de lopende oude business. Daarom lijkt het me ook beter om Renault ZE zelfstandige te maken; moeten ze het zelf waarmaken, maar niet belast door het verleden.

Re: De nieuwe ZOE

Geplaatst: 17 jan 2016 19:54
door zoe2goe
Volgens aan het einde van die lezing over batterij-ontwikkeling van die Japanse engineer.