Pagina 1 van 1
Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 17 okt 2015 18:06
door GertjanVB
De lokale schadehersteller is blij met ons. Zelf heb ik ooit met de ZOE een losgebroken aanhanger van een voorganger gestopt waardoor de voorbumper vervangen moest worden. Een onbekend persoon heeft zijn portier ooit in de onze geplaatst, dochter heeft met de achterkant van de ZOE de stevigheid van het metselwerk van de garage getest. Nu verleende een onverlaat geen voorrang aan dochterlief en heeft zich in het linkerachterportier gewerkt. Geen persoonlijk letsel gelukkig en de ZOE rijd nog gewoon, leuk is anders.
Zijn er nog speciale zaken waar de schadehersteller rekening mee moet houden en weet zo'n schadehersteller dat wel? Voordat de ZOE naar de schadehersteller ging ben ik even bij de Renault dealer langgeweest om zijn mening over mogelijke schade van de batterij te horen; niets aan de hand. Kriterium was: als de ZOE rijd en geen vonken geeft is het goed. Nu hoorden we van de schadehersteller dat de auto toch naar de ZE-dealer in Etten-Leur moet om daar wat laswerk te laten uitvoeren. Blijkbaar moet dat toch op een speciale manier of in een beveiligde omgeving gedaan worden en is de schadehersteller daar alert op.
Re: Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 17 okt 2015 18:39
door mechanic
De auto hoeft alleen spanningsvrij gemaakt te worden. Een goede schadehersteller kan dit zelf ook.
Re: Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 17 okt 2015 19:59
door PieterZoe
Er zijn schadeherstellers die gespecialiseerd zijn in elektrische voertuigen zoals bijvoorbeeld ABS Splinter (oa Amsterdam). Tesla stuurt zijn klanten er altijd naar toe en ik ben er ook een keer geweest ivm een kras. Erg professioneel en klantvriendelijk trouwens
Re: Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 17 okt 2015 20:15
door GertjanVB
@Mechanic; Als je lekker gaat lassen bij die batterij weet ik niet of die batterij dat zo leuk vind. Kan mogelijk zijn dat de ZOE naar Etten-Leur toe moet om de batterij te verwijderen, niet perse om te lassen.
Re: Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 17 okt 2015 21:12
door mechanic
Kan vanaf hier de schade niet beoordelen. Maar als de batterij geisoleerd is,auto spanningsvrij,kan er niks fout gaan. Zo spannend is een ZE namelijk ook weer niet.
Re: Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 18 okt 2015 01:01
door zoe2goe
Ik heb de "spanningsvrij maken van de Zoe" handleiding va Renault zelf mogen lezen, Franse versie (kan hem verdikke nu niet meer vinden, grrr). 20+ pagina's uit mijn hoofd. "Fool proof" natuurijk met veel plaatjes. Het was zeker geen "trek de hoofdzekering er uit". Dat een generieke hersteller daar mee uitkijkt snap ik wel.
Re: Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 22 okt 2015 20:05
door GertjanVB
Volgens de schadehersteller mocht hij hem zelf niet spanningsloos zetten. Nu de ZOE klaar is moet ze weer op transport naar Etten-Leur om de spanning er weer op te zetten. De ZE-dealer in Oosterhout mag/kan het ook niet, ze moet naar de ZE-specialist in Etten-Leur (beiden AutoIndumij)
Re: Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 29 okt 2015 12:59
door GertjanVB
Ze is nog steeds niet thuis; De schadehersteller is klaar en ze is weer naar Etten-Leur gebracht, waar de spanning er weer op gezet is en enige controles worden uitgevoerd. Navraag leert dat ze naar Etten-Leur moest om spanningsloos gezet te worden. Als er gepuntlast wordt moet de spanning er af, omdat bij die techniek ook met hoge spanningen over de carrosserie wordt gewerkt, heb ik me laten vertellen.
Re: Schadeherstel ZOE
Geplaatst: 11 nov 2015 19:53
door GertjanVB
Vorige week is ze weer thuis gekomen. Na dit schadeherstel was de onderhoudsbeurt aan de beurt, dus weer terug naar de dealer. Nu in Oosterhout, ipv Etten-Leur. Volgens die dealer had de auto niet naar Etten-Leur hoeven gaan, wel naar een dealer. Dus eea beter goed voor en doorpraten met de schadehersteller. Het heeft nu wel heel erg lang geduurd. Overigens is het nog niet klaar. De stickers waren onvolledig en misten een aantal letters en dus moet er een nieuwe sticker op.....