Pagina 1 van 11

De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 08 jan 2016 18:23
door GertjanVB
Aankondiging van Renault;
2D14C75690C3DA6CA411B1E9FE86EA1B.png
Beste klant,

Vanaf 13 januari 2016 zal een gloednieuwe MyZE Online beschikbaar zijn.

Naast een volledig nieuwe vormgeving hebt u nu ook de mogelijkheid om al uw ZE-voertuigen vanuit één account te beheren.

Voor toegang tot dit account, gaat u naar MyZE Online Online en meldt u zich zoals gebruikelijk aan, maar gebruik dit keer het in uw account opgeslagen e-mailadres als gebruikersnaam.Uw wachtwoord en gegevens blijven behouden.

Er is ook een nieuwe app gelanceerd, dus zorg ervoor dat uw app bijgewerkt is zodat u alle nieuwe functies kunt gebruiken!
We gaan het meemaken, post hier je ervaringen!

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 08 jan 2016 18:27
door NielsTn
Zojuist de mail ontvangen. Ik wacht af... Hopelijk is de update ook goed voor een betere Rlink download proces...

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 08 jan 2016 18:37
door OlafH
Kreeg hem ook, er valt best wat aan te verbeteren dus ik ben benieuwd. Ik hoop ook dat ze nog ooit wat aan server-auto communicatie gaan doen. Intervallen verkleinen (liefst real time) en ook verbinding als de Zoe niet staat te laden. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn in het kader van afspraken met telecomprovider.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 08 jan 2016 19:46
door MartijnEV
Heb ook de e-mail ontvangen. Ben zeer benieuwd!

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 08 jan 2016 20:31
door renault15.17
Ik vroeg me meteen af of deze mail wel van Renault kwam, rare afzender: Bal Support GDC. :think: Maar ik wacht wel af of ik wat nieuws zie op de Renault site na 13 Januari.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 08 jan 2016 23:21
door PieterZoe
Hier ook gearriveerd. Na 3 jaar een update van de App... pfff dat doen ze bij CanZe een stuk beter : )

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 09 jan 2016 16:34
door Nivve
Als ze de app nu ook op windows Phone beschikbaar maken dan zou dat ook wel prettig zijn. Daardoor gebruik ik het nu simpelweg helemaal niet...

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 20:30
door VanAssen
Change has come.
Ziet er was anders uit, inhoudelijk iets anders opgedeeld.
Laadpunten zoekoverzicht is duidelijk beter, maar gebruik deze nooit.
Die zit nu in de R-Link (versie Martijn ov.2)
Vernieuwde app nog niet kunnen vinden, zal wel in App store verschijnen.
Staat nu nog de oude versie. :?
Schermafbeelding 2016-01-12 om 20.28.12.png

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 21:25
door RudyH
Ben benieuwd.. Krijg overigens nog wel de melding server fout.
De helft van de data wordt geladen.

Ik (software developer )ben benieuwd wat ze er van hebben gebakken.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 21:33
door MartijnEV
Ziet er qua look & feel mooi uit. Bij mij staat ook de melding in rode letters onderin het scherm dat er een serverfout is. Verder zijn er vrij veel rare vertalingen van woorden uit het Frans.
Ben benieuwd naar de app.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 21:49
door VanAssen
Bij mij geen server fout gezien.
Update van laadsituatie lijkt beter.
Elke 15 minuten een update van laadtoestand lijkt het wel. (Wishful thinking :lol: )

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 21:55
door RudyH
moi....ik krijg deze melding bij het opvragen.

U kunt de actuele status van uw voertuig per e-mail ontvangen (afhankelijk van uw meldingsinstellingen).
Nieuwe gegevens worden uitsluitend verzonden wanneer het voertuig aan het laden is en de laatste update ouder dan 20 minuten is.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 22:12
door VanAssen
Moi Rudy, denk dat het toch afhankelijk is hoe de verbinding is met de Renault server.
Mijn voorkeuren zijn vrij minimaal ingesteld op MyRenault.
Tot nu "lijkt" het beter te zijn. Maar..... even afwachten.
Zit ook nog met 2 R-links updates die niet willen komen / laden / etc. :?
Maar is een andere topic. :wink:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 22:28
door RudyH
We zullen zien. Waar ik meer geïnteresseerd ben is de app. en de nieuwe features.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 22:29
door Sordone
De nieuwe ZE pagina laadt bij mij zonder problemen in Chrome (op Chromebook). Ziet er grafisch mooi uit, wel lange pagina met veel scrollen. Laadpunten zoeken is nu veranderd maar niet up-to-date. E-laad laadpunten worden niet getoond op eerste gezicht, EV-BOX, Allego, Fastned en NewMotion (sommige punten worden foutief als "gratis" getoond) zie ik wel. Er mist nog wat data op de server, ook in andere landen ontbreken er laadpunten. Jammer. :cry2:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 22:37
door Nivve
Ziet er netjes uit maar:
- idd rare vertalingen: 'Autonomiek'
- Raar overigens dat je op het pijltje naast het profiel icoontje moet klikken om naar het profiel te gaan. Je zou verwachten dat je op het icoon zelf moet klikken..
- Geen app op de windows store, maar dat is op zich te verwachten.
- Ik kan mijn profielgegevens niet bewerken terwijl erboven staat 'Mijn instellingen bewerken' :think:
Is overigens zo op Opera en Edge. Iemand anders wel in de mogelijkheid dit te wijzigen of mis ik gewoon een knop?

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 22:40
door RudyH
Probeer eens chroom gezien deze wel werkt. Net getest.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 22:47
door Nivve
Ik zie het al. Het emailadres is niet te wijzigen vanaf hier. Daarmee was ik aan het testen...
Jammer, dat was het enige wat ik wilde veranderen :doh:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 22:51
door Sordone
De nieuwe Android app is te vinden op:
https://play.google.com/store/apps/deta ... droid.myze
De oude wordt dus niet ge-update.
"vieux vin dans de nouvelles bouteilles", Ik zie weinig nieuwe dingen, je hebt nu een app waarin je veel meer moet scrollen
en er is een hamburger menu. :fp: Hier wordt je niet blij van. :snooty:

De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 12 jan 2016 23:09
door MartijnEV
Mochten we ooit willen demonstreren voor betere IT in onze Renault, dan weten we nu dat we op 1, Avenue du Golf (sic) moeten zijn!

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 00:29
door GertjanVB
Hmm, er wordt energie in gestoken, dat is positief, maar een paar klikken laat zien dat er weer ouderwets IT op z'n Frans wordt bedreven. Idd onjuiste vertalingen, indrukwekkend gecompliceerd en de laadpunten zijn niet compleet (Fastned De Keizer in Hank staat er bv niet op). Eerst nog maar even wennen en de iPhone App afwachten.....

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 08:00
door BB-One
Nou, wat zal ik zeggen?
Positief punt:
Ziet er mooier uit
Voor het eerst werkte het voorverwarmen via de app

De rest:
Het lijkt wel of de ontwikkelaars van newmotion deze app hebben ontwikkeld :shock: , het duur minstens 2 minuten voordat ik de actuele accustand in beeld krijg. (nu duurt het al 5 minuten :Sleep: )
Logica van de menu's (voorzover ze werken..) is mij nog niet duidelijk
Vertaling van sommige woorden, ach laten we het er maar op houden dat dat een bepaalde charme aan het geheel geeft....

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 09:43
door Sordone
Het voorverwarmen via de app getest en hierbij de grafiek. :dance: Grappig om te zien dat hier ook een pauze in zat.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 10:36
door MartijnEV
De iPhone versie is er nu ook!

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 10:37
door MartijnEV
Alleen blijft hij bij mij hangen op het mooie gele opstartscherm... :-(

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 10:45
door PieterZoe
Ha Martijn, interessante grafiek. Daaruit maak ik op dat voorverwarmen een vermogen van +/- 2.3kw vraagt. Dat is goed om te weten want ik had daar nog geen beeld bij. dank

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 10:51
door NielsTn
Ook hier hangt de nieuwe app op een geel scherm zoals bij MartijnEV.
Zelfs na koud herstarten van de iPhone 5s (running on iOS 9.2) geen verbetering

Twitter bericht is al de deur uit ;) met screenshot.... duimen maar weer :fp:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 11:30
door MartijnEV
De hele server lijkt plat te liggen. Ook de website geeft momenteel niet meer thuis.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 11:36
door NielsTn
Hmmm iemand wuifde performance risico's weg...
Ik voorzie een openstaande functie als test manager bij Renault ontstaan ...
Meldt me bij deze aan ;)

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 11:38
door MartijnEV
Dit voorspelt niet veel goeds over de toekomst van de Connected Vehicle. Terrible IT-world meets the - formerly - reliable automotive world...

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 12:36
door RudyH
Wij (alle ZOE rijders) ZIJN het test team.

En tja ik heb nog nooit een iT project gezien waarbij alles in 1 keer is goed gegaan.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 13:03
door MartijnEV
Niet in 1 keer, niet in 2 keer, ze falen uiteindelijk bijna allemaal, altijd.
Het wordt tijd dat de IT-industrie ook geregeld wordt door regelgeving, kwaliteitseisen, normering en sancties. Tot nu toe is het de enige sector die volledig 'vrij' is en zich alles kan permitteren...

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 13:07
door RudyH
Als of alles met regelgeving te reguleren valt. Zie de financiële wereld :-).
Maar goed ff ontopic. Ik ben door het gele logo scherm heen echter blijft de data achter. (iPhone 6s)
Hoop dat er al alarm bellen zijn gaan rinkelen bij Renault.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 14:22
door Ad van der Meer
Op de laptop werkt de My Renault Online website.... na enige vertraging. Na nog meer vertraging komt ook de data in beeld.

Zouden ze bij The New Motion gevraagd hebben voor een tip voor een software ontwikkelaar?

De app is nog niet in de Play Store, maar zo te horen hoef ik daar niet zo rouwig om te zijn.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 13 jan 2016 14:29
door PieterZoe
Ad, de app staat al wel in PlayStore (zie linkje eeder in dit topic) want Renault heeft ervoor gekozen om de app opnieuw uit te brengen. Dus niet als update van de oude app.
Advies: installeer 'm niet. De oude app is voor alsnog beter. En aangezien alle functies server-sided gemanaged worden, heeft de app-keuze in beginsel ook geen invloed op snelheid of betrouwbaarheid van data. De app post alleen jouw parameters of requests naar de server. De echte functies (starten laden, airco etc) worden vanuit de server richting auto gecommuniceerd. En daar zit helaas een van Renault's zwakke punten, want dat loopt vreselijk traag en onbetrouwbaar