Pagina 1 van 1

Renault ZOE RS

Geplaatst: 22 apr 2016 22:49
door RudyH
In 14min. je accu leeg rijden, Zoe insane mode :dance:

http://autovisie.nl/2016/04/nieuws/rena ... omt-zeker/

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 23 apr 2016 01:50
door OlafH
Stel dat ze 14 minuten 100% van het vermogen hebben gebruikt, dan had de motor 22/14×60= 94 kW. Lukt natuurlijk nooit op het circuit, dus pak eens 65% gemiddeld vermogen = 144,6 kW oftewel 197 pk. Lijkt me best aannemelijk dat ze in een RS zo rond de 200 pk lepelen. Met een strak onderstel en een lineair koppel betekent dit qua snelheidsbeleving het einde van elke gti-achtige. Nu maar hopen dat er snel een dikke accu beschikbaar komt!

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 23 apr 2016 04:39
door RudyH
200pk klinkt aannemelijk en mag hopen dat ze dan een 4x4 doen voor meer tractie. Laatst een week lang in een Golf GTE mogen rijden als leen auto. Dat is ook mooi spul en merk je ook wat een Elektro motor uithaald. Met 140 km naar 200 km wort je nog steeds in je stoel in geduwd. Ben benieuwd naar de prestaties van de nieuwe RS
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 23 apr 2016 09:44
door GertjanVB
Ben geen fan van dit soort GTI-achtigen. Ook Ludicrous mode is iets waar ik niet bij sta te juichen. Een van de voordelen van elektrisch rijden is dat het rustig en dus veilig rijden afdwingt. En als je dat doet dan krijg je er nog een aardig bereik voor terug. Dit soort speeltjes gaat daar juist tegenin en veroorzaakt het tegenovergestelde. Wat het wel doet is appelleren aan de niet-EV rijders en op deze manier trekt het aandacht en wellicht meer mensen over de streep.

Bovenstaande mening is ingegeven door mijn ervaring op onze mooie wegen en wat voor horken die je daarop tegenkomt. Deze figuren voelenen zich in hun automobiel 10* sterker dan thuis bij moeders op de bank en vanuit dit gevoel misbruiken ze het potentieel van hun auto op de openbare weg.

Enfin, neemt niet weg dat ik bij het zien van de ZOE RS het gevoel in me opkwam, "yes, die wil ik ook!" Ik ben ook van vlees en bloed weet je, en ik kan er natuurlijk wel mee omgaan.... :mrgreen:

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 23 apr 2016 10:38
door daf55
Haha, ik ook! Ik zat al een beetje te rekenen, kan het uit, als over een jaar... Niet nodig, maar wel erg leuk!

Ik rij niet zoveel snelweg kilometers, maar de keren wel, valt mij op dat de gemiddelde Tesla rijden niet erg hard rijdt. Ook zij merken om dat zuinig rijden wat oplevert.

Maar het feit dat je 1x per dag (zou ik iig wel doen!) een keer die Ludicrus Mode kan gebruiken? Dat levert lol van je investering! Zou ook voor een Zoe RS opgaan denk ik?

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 23 apr 2016 10:46
door Jsj
Mooi, maar ook een beetje dubbel. Ik heb me echt een ongeluk gezocht naar Clio GT wielen want 4 gaats.. maar niet kunnen vinden voor een leuke prijs..

Ben wel benieuwd naar de onderstel aanpassingen. Zou de Zoe graag wat lager zetten...

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 23 apr 2016 11:27
door OlafH
Ben ook wel benieuwd naar de prijs. Ik denk dat we richting de 35k moeten gaan denken, plus natuurlijk een hogere batterijhuur.

@gertjan, het is grotendeels marketing. Om een model geen gleufhoed imago te geven is er altijd een gti, rs, gt line, etc. etc nodig. Nutteloos: ja. Leuk: zeker weten!

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 23 apr 2016 11:40
door GertjanVB
I know... Maar op het moment dat ze een bestelbus van de fabrikant uit een F1 uitstraling proberen te geven, gaat bij mij het licht uit. Er is een grens

Dit is geen bestelbus en het ziet er kek uit, idd verre van gleufhoed imago. Ben zeer benieuwd naar de uitrusting (Swiss Edition) en prijs. Lijkt ook een signaal dat de nieuwe ZOE aankondigt. Ook marketing: de verkoop op peil houden, in aanloop naar het nieuwe model, door het uitrustingnivo op te schroeven.

Ook leuk voor degenen die niet met een Tesla bij de klant willen komen voorrijden om discussies over hun tariefstelling te voorkomen. Met zo'n wolf in schaapskleren heb je toch de power en het plezier en de gewenste uitstraling, mits je de striping achterwege laat natuurlijk.

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 23 apr 2016 15:03
door Smartrix-Zoe
Mijn prio ligt nu bij meer kilometers. Grotere accu dus. Laat ze eerst die nieuwe accu introduceren want ik kijk toch wel erg vaak naar die ampera-e met 60kw accu.
Even iets anders. Wat gebeurt er met de verkopen van bijvoorbeeld de I3 en andere auto's met een bereik van minder dan 150km in 2017 als die Ampera-e op de markt komt. Er komt wel een upgrade van de accu van de I3 volgend jaar maar dan nog is het bereik onder de 200km.
Ik zou ook wel een Tesla kunnen gaan bestellen maar ik denk dat je pas in 2019 een keer aan de beurt bent. Duurt me wat te lang.

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 24 apr 2016 19:49
door Jsj
Ik heb voor 2019/2020 ook een Tesla 3 in mijn hoofd, getwijfeld om eentje te reserveren.

Uiteindelijk niet gedaan mede omdat ik de kat nog even uit de boom wil kijken. Er komen vast meer modellen op de markt.

Voorlopig nog even lekker toeren met de ZOE

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 02 mei 2016 23:16
door MartijnEV
Vandaag is de BMW i3 met 33kWh batterij aangekondigd, die komt al in juli. Actieradius NEDC 285km, 220km realistisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 03 mei 2016 09:22
door Nivve
Hoe realistisch is die 220 km zonder super ECO-modus?

Aangenomen dat niet de volle 33kw usable is (zeg 30), dan vind ik 220 wel erg veel. Misschien dat de i3 zuiniger is (zeker zuiniger dan ik met mijn techruns), maar dan zou de i3 bij normaal rijgedrag 220/30=7,33 km per kWh moeten doen. Ik weet niet of dat realistisch is zonder ECO modi en normaal rijgedrag van Jan en Alleman (dat is 13,64 kWh per 100km als 30 kWh bruikbaar is)

Nu is normaal rijgedrag natuurlijk ongedefinieerd, maar als de Zoe een realistisch bereik van 130 heeft (voor jan en alleman dan), dan zou ik de i3 eerder op 180km bereik schatten.

Edit:
Daarnaast natuurlijk erg goed nieuws :mrgreen:

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 03 mei 2016 17:11
door OlafH
Die i3 wordt van de nieuwe Samsung accu's voorzien met 94 Ah cellen i.p.v. 60 Ah. Binnen dezelfde form factor, dus er hoeft niets verder gewijzigd te worden. Jammer dat wij niet met Samsung cellen rijden, maar LG dacht ik.

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 03 mei 2016 18:16
door Nivve
Bestaande i3's kunnen zelfs opteren voor de nieuwe accu (overigens werd de prijs hiervoor niet vermeld). Dat is dan weer superstrak van BMW.
*jaloers*

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 03 mei 2016 23:07
door OlafH
Er zijn sterke geruchten dat het onder de € 5.000 zal blijven. Nog steeds een bak geld wat niet redelijk klinkt bij inlevering van je oude pakket...

Re: Renault ZOE RS

Geplaatst: 04 mei 2016 05:44
door GertjanVB
hoe we daar over denken, daar heeft Renault al naar geïnformeerd