Pagina 1 van 1
"Beperkte Prestaties" voorbij
Geplaatst: 29 apr 2016 19:48
door OlafH
Nou... vanavond voor het eerst met een lege accu gestaan. Ik heb de 10 km niet gehaald vanaf de melding "beperkte prestaties". Maximaal laten uitrollen en tot stilstand komen aan het begin van de afrit bij Bloemheuvel aan de A12 waar een Fastned station staat. Te ver om te duwen in je eentje langs een drukke snelweg, dus vriend van me gebeld die me lachend met zijn ICE de laatste paar honderd meter naar de stekker heeft gesleept.

Re:
Geplaatst: 30 apr 2016 15:05
door aip
Awww. zonde, n'et niet gelukt.
Ik laat deze maar niet thuis zien. Ik zeg d'r altijd dat je ook met beperkte prestaties vanaf a44 thv Elsgeest best nog wel thuiskomt in Sassenheim/ grens Lisse en dus de fastned gerust kan overslaan als het koud is
Zijn er trouwens voorschriften qua slepen? Ik herinner mij dat zowel de vorige auto van mijn vrouw (Saab 9-3 Aero cabrio automaat) als de XC70 D5 AWD van mijzelf enkele jaren terug er niet van hielden. Maakt dat voor een Zoe iets uit?
"Beperkte Prestaties" voorbij
Geplaatst: 30 apr 2016 16:56
door GertjanVB
Ja, niet slepen en op de autoambulance

Re: "Beperkte Prestaties" voorbij
Geplaatst: 30 apr 2016 17:42
door OlafH
Niet nagekeken, maar gewoon contact aan, in N zetten en slepen maar. Voordeel van de Zoe is dat stuurbekrachtiging en remmen gewoon werken als je gesleept wordt.
Re:
Geplaatst: 03 mei 2016 09:43
door Jsj
Als je eenmaal op gang bent lekker in de D, beetje bij laden en die ICE lekker laten zweten !

Re: "Beperkte Prestaties" voorbij
Geplaatst: 03 mei 2016 17:04
door OlafH
Ja, daar zat ik ook al aan te denken! Het stukje was te kort om nuttig te zijn. Maar je zou zelfs in D kunnen zetten en lekker bijremmen tot 40 kW

Re:
Geplaatst: 03 mei 2016 19:32
door GertjanVB
Hoorde onlangs bij de VER bijeenkomst in Tilburg dat dit de
standaard laadmethode was van Vincent Evers in zijn Leaf (een van de eerste in NL en anderhalve laadpaal in het land)
Re: "Beperkte Prestaties" voorbij
Geplaatst: 03 mei 2016 23:05
door OlafH
Precies! Halfuurtje slepen en je accu is vol...
Re:
Geplaatst: 07 apr 2019 12:18
door Sordone
We hebben gisterenavond zo'n zelfde situatie gehad. We waren op weg naar Fastned de Slenk en de Zoe ging in het rood en gaf een range van 10km aan met nog 8 km naar de Slenk. Dus denk je dat haal ik maar ons madammeke dacht daar anders over. Nu moet ik zeggen dat ik wel op 100 km/h bleef rijden.

Op ca. 1 km van de Slenk stonden we op de vluchtstrook en de Zoe weigerde te rijden. En wat doe je dan ? Duwen ? Renault Route service bellen om 1 uur 's nachts ?
Nee, met 4 jaar "accu ervaring", kijk je goed naar het verkeer en stap je veilig uit (alarmlichten aan) en laat je de Zoe 10 minuten slapen. Dan herstelt de accu zich weer een beetje van de "ontlaadstress" en konden we weer 700 meter rijden maar dat was niet genoeg.
Hier een foto gemaakt.
Zoe gestrand.JPG
Dus nogmaals 10 minuten laten slapen en toen konden we met max. 30 km/h naar de lader rijden waar we in 10 minuten genoeg range hadden om thuis te komen. We love the Zoe

and problem solved in 30 minutes.

Re:
Geplaatst: 07 apr 2019 12:42
door zoe2goe
Nice

Maar inderdaad, met de nieuwe LBC software is het wel oppassen geblazen aan "de onderkant".
Re:
Geplaatst: 08 apr 2019 23:03
door Sordone
Dank je Jeroen, toch maar meer reserve aanhouden.

Maak je wel minder mee.

Ook zo saai.

Re:
Geplaatst: 28 nov 2020 13:27
door 3faseladen
Man o man wat een avontuur, die ontlaadstress is inderdaad een handige weetje!
Re:
Geplaatst: 28 nov 2020 21:46
door zoe2goe
(Don't) ask me how I know

Maar het heeft iets met net vóór, midden op, of net ná het hele drukke kruispunt (14 rijstroken in totaal) te maken

Re:
Geplaatst: 29 nov 2020 14:41
door 3faseladen
Menn, Als ik deze verhalen lees sluit ik mij niet aan bij de 'leegrijdersbond'