Pagina 1 van 1

My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 15 feb 2022 17:36
door picosuma
Ik heb een Renault Rivera zoe rijd er sinds 1,5 week in ik weet trouwens niet of de vraag hier hoort .
Maar nu wou ik de app my Renault synchroniseren met de auto had de auto toegevoegd in de app die had hij gauw gevonden hup naar de auto en de boel aanzetten code aanvragen in de app ik wachten en wachten maar er komt geen code tevoorschijn ik contact met verkoper beter even Renault Nederland bellen
Zo gedaan begonnen ze daar over R-link store en tool box oké nooit van gehoord maar er mee bezig oké
R-link store gevonden naam en dergelijke ingevuld volgende bladzij moet ik kiezen tussen 3 opties r-link evolution of r-link 2 portret fo4maat
of r-link 2 landschapsformaat ik dacht zelf die laatste want ik heb een 9,3 inch scherm dat dan kom ik in het volgende scherm
En daar moet ik het vin nr invoeren dat ingevuld toen kreeg ik ongeldige vin dus nu kan ik niet verder.
Dat wat nu ???

En op het scherm heb ik ook als ik op het voertuig met de 2pijltjes klik een item dat grijs gegeven wordt gegevensverzameling staat wel op on maar grijs ligt het hier mischien aan ??
Heeft iemand misschien een idee hoe ik verder kan ???

Groet Pieter
Ps hoe kan ik hier foto’s plaatsen

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 15 feb 2022 18:08
door Pepone
Afbeelding plaatsen:

1."Volledige bewerker & voorbeeld" selecteren.
2."Bijlagen" selecteren.
3."Bestanden toevoegen"
4.Zoek de afbeelding op je PC/laptop.
5.Selecteer "Plaats in tekst".


Ik heb de R-Link toolbox nooit nodig gehad.

https://nl.e-guide.renault.com/nld/easy-link

Groet, Ron.

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 15 feb 2022 19:49
door picosuma
Hallo Ron alvast bedankt voor het antwoord.
Ik had dat updaten ook gezien en ook al uit geprobeerd en daar gaf hij al aan dat hij de nieuwste versie had.

Bij Renault Nederland hadden ze dus gezegd dat ik die toolbox nodig maar volgens jou is dat dus niet nodig.

Maar waar het nu ook omgaat mis hier was ik niet duidelijk genoeg ik zou graag de app MY RENAULT willen gebruiken zodat ik kan zien of hij vol geladen is.
Want ik kan helaas niet thuis opladen dat ik moet bij een laadpaal staan en dan is het handig om te kunnen zien of hij vol is .

Maar nu is het probleem dat de app gesynchroniseerd moet worden met de auto en heb account gemaakt in de app moet ook je vinnr daar invoeren en dan vind hij je auto.

Als je de app dan opent dan staat er bij verbinding maken met je auto een uitroep teken en dan klik je daar op en daar geeft hij aan mijn Renault synchroniseren hij geeft dan aan hoe het moet

(ga in je auto zitten zorg ervoor dat je toegang hebt tot het internet gemiddeld duurt het 5 tot 10 min . )

en daar staat een knop start en dan kun je een code aanvragen en zou je een code op het scherm moeten verschijnen maar dit gebeurt dus niet

Nu is de vraag hoe krijg ik dat voor elkaar ??

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 15 feb 2022 20:22
door Pepone
Geen idee, bij mij ging het in een keer goed.
Misschien staat hier wat voor je bij?
my-renault-app-en-code-op-easy-link-t31702.html

lees dat je wat geduld moet hebben.

Heb je de easy link gebruiksaanwijzing gevonden in de auto?



Groet, Ron.

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 16 feb 2022 15:03
door picosuma
Hallo Ron,
Heb vandaag maar weer eens contact gehad met klantenservice en ben nu top geholpen
Het is nog niet klaar maar heb goede hoop dat het nu goed komt.
Het blijkt dat de dealer vergeten is om de services niet geactiveerd is .

Ik moet nu het easy link systeem opnieuw opstarten dmv de aan uit knop 10 sec indrukken
Dan wordt het systeem weer op gestart en dan komt er een button verbinden in beeld
Deze button mag ingedrukt worden en dan komt er een button activeren in beeld
Het is dan van belang dat deze button na 3 min ingedrukt wordt.
Hierna worden de services aangevraagd en zullen deze na maximaal 72 actief zijn

En dan zou ik hierna de app kunnen synchroniseren dat we zullen afwachten of het lukt .
Ik dacht schrijf de oplossing hier voor het geval er meer mensen zijn die dit probleem hebben
Want had ergens ook gelezen dat iemand 72 uur moest wachten maar er stond verder niet hoe of wat.

Wat klantenservice betreft die zal mij morgen nog weer terug bellen dan kon zij zien of ik het goed gedaan heb want dan staat er ergens een groen vinkje dat top zo .

Alvast nogmaals bedankt voor je hulp er zullen nog wel wat vragen komen.

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 16 feb 2022 16:57
door Pepone
IMG_0691.JPG
Toevallig is er vandaag een nieuwe update doorgevoerd bij mijn Zoe.
Controleer of laat controleren of je ook de nieuwste update hebt gekregen.

Deze communiceert dan ook weer beter met de app.

Groet, Ron.

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 17 feb 2022 08:59
door Injector1
Hallo Ron, zojuist nog even gekeken in mijn Zoë, Zoë Rivièra Juli 2021.
Nog steeds de oude software ( eindigt op 202).
Heb je de update automatisch gekregen, of ben je bij de dealer geweest?
Alvast bedankt voor de reactie.
Gr. Jan
P.s. Is met de nieuwe software, de melding, auto niet te bereiken, verholpen, als je een navigatie opdracht stuurt?

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 17 feb 2022 11:42
door Pepone
Ging automatisch.
En wij hebben geen ingebouwde navigatie
Gaat met CarPlay en de iPhone, en dat gaat altijd goed.

Groet, Ron.

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 17 feb 2022 11:46
door Injector1
Bedankt voor de info.
Prettige dag verder.
Gr.Jan.

Re: My Renault app synchroniseren met easy link

Geplaatst: 17 feb 2022 11:58
door Pepone
Ook zo’n dag Jan.

Groet, Ron.