Pagina 1 van 1

Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 20 feb 2022 14:17
door MatMaas
Ben benieuwd naar jullie ervaring met de klantenservice van Renault. Ik vind hem absoluut waardeloos.

De situatie is als volgt. Heb op 3 januari een 2e hands Zoë bij een niet Renault dealer gekocht. Thuis probeer ik de app te koppelen aan de auto. Maar zie dat ik daar een 10 cijferige code voor nodig heb. Dus contact gelegd door de klantenservice te bellen.
Die geven aan dat de connected services module niet meer actief is. Kan die zelf niet in de rlink-store activeren. Dus de klantenservice zou dat doorgeven naar een andere afdeling.
Inmiddels 6 weken verder met 8 keer klantenservice bellen (zij bellen nooit terug ondanks dat dat elke keer wordt toegezegd)

Ik heb nog nooit zo een waardeloze klantenservice meegemaakt.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 20 feb 2022 15:22
door Pepone
Ben je al bij een Renaultdealer geweest?
Die moeten dat kunnen doen voor je.

Groet, Ron.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 20 feb 2022 16:04
door MatMaas
Al bij een dealer geweest en die zeiden dat alleen de klantenservice de connected service weer konden activeren.
Daarna zouden ze mij wel weer verder kunnen helpen.

Maar ja, dan moet eerst die klantenservice iets doen 😞

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 15 apr 2022 09:23
door Norm Macdonald
Hier ook dezelfde ervaringen, zowel met Renault Nederland (uren mee gebeld/ in de wacht gestaan / niet teruggebeld worden volgens afspraak) als met Renault Financial Services. Op 11 januari dit jaar een overdrachtsformulier in drievoud getekend, 3 keer telefonisch contact gehad ondertussen (als ze de telefoon opnemen heb je mazzel) en op 21 maart het nieuwe ondertekende contract / id-bewijs per e-mail toegezonden. Vandaag maar weer contact gezocht en blijkt er nog niets gedaan te zijn sinds 21 maart. De auto bevalt goed na enige opstartproblemen maar helaas allemaal slechte ervaringen met Renault Nederland, Renault Financial Services en de plaatselijke Renault garage. Ik zou bijna denken dat het aan mij kan liggen :D

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 15 apr 2022 11:00
door zoe2goe
Ik heb ze maar een enkele keer nodig gehad, en mijn ervaring zijn ronduit positief: laten niet los en blijven op het probleem zitten totdat het is opgelost.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 15 apr 2022 13:58
door Riesbak
Met mijn eerste Zoe de klantenservice een paar keer nodig gehad, ook voor de code, en prima geholpen. Ben keurig (soms na 1 of 2 dagen) teruggebeld, voor mij waren alle contacten met de klantenservice positief.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 15 apr 2022 15:20
door Norm Macdonald
Ik heb zojuist voor de 3e keer ondertekende stukken ingescand en toegezonden naar Renault Financial Services. Waarschijnlijk wordt straks door alle vertraging 4 of 5 maanden in 1 keer bij mij afgeschreven, dit is mijn ervaring met Renault en dus helaas niet zo positief als die van jullie.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 15 apr 2022 17:42
door zoe2goe
Beetje flauw, maar dat is RCI, en dat is ECHT een andere club. Dat zal de klant een rotzorg zijn, maar ja, het is wel zo.

Overigens heb ik met RCI één keer direct te maken gehad (aankoop van de huuraccu), en dat ging zonder enig probleem. De enige hick-up was onachtzaamheid van mij en zonder enig gemopper werd dat allemaal terstond in orde gemaakt. Jammer dat er dus ook hele andere ervaringen zijn.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 16 apr 2022 12:29
door Injector1
Ik heb zowel met RCI, toen ik nog de accu huurde, als met de klantenservice van Renault, nooit enige narigheid ondervonden.
Wel speelt er een item, wat ook Renault blijkbaar, niet kan oplossen.
Zie mijn bijdrage, over : De Renault is niet te bereiken “.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 19 apr 2022 11:41
door Gliset
RCI is momenteel een stuk slechter dan eerst. Ruim een jaar geleden een offerte voor overname van de huuraccu gevraagd en binnen een week op de mail. Nu al een paar maanden aan het zeuren zonder reactie... Of mag je soms maar één keer vragen om overname...

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 19 apr 2022 12:12
door zoe2goe
[mention]Gliset[/mention] Ik ben indertijd geholpen door Gabrielle Dijkshoorn. Ik had (ook?) niet op het eerste aanbod gereageerd, terwijl ik daar zelf om gevraagd had, slecht! Geen enkele probleem, noch bij de feitelijke afhandeling. Dit speelde voor mij precies een jaar geleden.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 19 apr 2022 13:19
door Injector1
Gabrielle Dijkshoorn, heeft het voor mij , verleden jaar keurig afgehandeld, v.w.b accu kopen.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 19 apr 2022 14:51
door Norm Macdonald
Ik ga de naam niet noemen maar ik heb alleen nog maar zowel telefonisch als per e-mail contact gehad met een man.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 25 apr 2022 16:13
door Norm Macdonald
Zojuist reactie ontvangen van RCI (een dame deze keer) met de mededeling dat alles nu compleet is en dat uit coulance het contract per 01-04-2022 in gaat ipv per aanschaf van van de auto begin januari. Ik vind dit zeer netjes en dat mag ook vermeld worden :dance:

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 25 apr 2022 18:56
door zoe2goe
Top, fijn dat het is opgelost en naar tevredenheid

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 31 aug 2022 12:04
door Technieq
Een aantal jaren geleden heb ik gebeld en gemaild met RCI met het verzoek om een verhoging van de kilometrage van de batterijhuur, maar daar nooit een reactie op gekregen.
In februari j.l. heb ik de ZE verkocht en het overnameformulier per mail naar RCI verzonden, geen reactie. Gebeld en een terugbelverzoek achtergelaten, geen reactie. Reminder gemaild, geen reactie. Marketing gemaild -dit werd als helpende oplossing genoemd bij de 1* reviews-, geen reactie.
Ondertussen loopt de incasso al wel 6 maanden door, deze laat ik vanaf nu storneren.

Wees gewaarschuwd.

Re: Waardeloze klantenservice van Renault

Geplaatst: 31 aug 2022 14:10
door Norm Macdonald
Helaas was het bij mij ook nog niet klaar na april. Ik heb mijn Zoe gekocht in januari en toen de papieren ondertekend, de eerste incasso heeft plaatsgevonden in juli...voor 4 maanden in 1 keer....