Renault Zoe ZE50 R135
Geplaatst: 13 jun 2024 17:33
Ik heb een vervelende, lang lopende kwestie m.b.t. mijn Renault Zoe ZE R135.
Ongeveer anderhalf jaar geleden de auto (occassion) gekocht. Binnen een week ging de airco stuk + ontpopte er een grote diversiteit aan softwarematige kinderziektes. Samenvatting van ongeveer een jaar: mij daarover beklaagd bij de verkoper en Renault Nederland. Kwamen er niet uit, naar de Geschillencommissie gestapt en vervolgens een bindend advies ontvangen dat de airco kosteloos gerepareerd diende te worden + alle beschikbare software updates voor de systeemonderdelen geïnstalleerd diende te worden. Er zijn letterlijk honderden mailtjes over en weer geweest afgelopen jaar tussen mij, Renault Nederland en de uiteindelijke Renault ZE dealer die de reparatie heeft verzorgd.
Afijn, onlangs mijn auto weer terug en over de airco geen klachten, die koelt en verwarmt uitstekend. Met betrekking tot de updates van de systeemupdates heb ik echter een diversiteit aan klachten, omdat er heel veel helemaal niet zijn uitgevoerd terwijl mij is verzekerd dat alle beschikbare updates zouden zijn uitgevoerd.
Aan de hand van CanZE + andere Renault Zoe ZE R135 + het welbekende lijstje via heb ik eenvoudig kunnen vaststellen dat diverse systeemonderdelen niet over de meest recente software beschikken. Daarnaast zijn ook ACTIS updates met nummers 64756 / 64273 nog altijd niet uitgevoerd. Wat het mijns inziens helemaal bizar maakt is dat ik in aanloop naar de reparatie meermaals heb gewezen op het bestaan van beide updates + meermaals een lijst heb verstrekt van de updates die beschikbaar zouden moeten zijn. Allemaal niet waar volgens de Renault dealer en Renault Nederland trekken de vingers er helemaal van af, varen blind op wat de Renault dealer stelt.
Kortom, ik zit hier dus met een auto die volgens de dealer beschikt over alle meest recente updates aan de systeemonderdelen terwijl ik eenvoudig heb kunnen vaststellen dat dit niet het geval is. De ACTIS nummers wordt ook telkens totaal niet op gereageerd. Dat is toch voorbij het absurde? Niet in de laatste plaats omdat de Renault dealer ook (door de verkoper van mijn auto) is betaald voor het uitvoeren van alle beschikbare updates wat dus eenvoudigweg niet is gebeurd.
Wie herkent dit nog meer? Dat een Renault ZE dealer totaal niet in staat lijkt te zijn alle beschikbare updates te installeren, althans beweert dat te hebben gedaan terwijl het aantoonbaar niet zo is?
Ik ga nu naar een andere Renault ZE dealer voor een second opinion en hoop dan aan de hand van die second opinion de Renault ZE dealer die mijn auto "gerepareerd" heeft te kunnen overtuigen dat ze al die tijd mis hebben gezeten. Maar dat ik er zoveel moeite voor moet doen is toch niet normaal?! Daarnaast ook maar een berichtje gestuurd naar aantal auto magazines met mijn verhaal want wat ik allemaal met deze auto aan kinderziektes heb meegemaakt en hoe Renault Nederland ermee omgaat is beneden alle peil. Totaal geen service, het interesseert ze geen bal dat hun auto tijdens het rijden soms plots aangeeft aan de stekker in de auto zit en aan het opladen is, de handrem ineens niet meer werkt, er op een aantal vaste punten in het land telkens de melding verschijnt dat de accu bijna leeg is (soms is tie nog gewoon boven de 80%) met de vraag of ik een oplaadstation in de buurt wil zoeken, een kilometervoorspeller die to-taal niet overeenkomt met de werkelijkheid, en zo kan ik nog lang doorgaan. Echt belachelijk, zou goed zijn als dit gepubliceerd wordt, ben bijzonder ontevreden over zowel de auto als de "klantenservice" van Renault. Voor mij nooit meer een Renault dat is zeker.
Ongeveer anderhalf jaar geleden de auto (occassion) gekocht. Binnen een week ging de airco stuk + ontpopte er een grote diversiteit aan softwarematige kinderziektes. Samenvatting van ongeveer een jaar: mij daarover beklaagd bij de verkoper en Renault Nederland. Kwamen er niet uit, naar de Geschillencommissie gestapt en vervolgens een bindend advies ontvangen dat de airco kosteloos gerepareerd diende te worden + alle beschikbare software updates voor de systeemonderdelen geïnstalleerd diende te worden. Er zijn letterlijk honderden mailtjes over en weer geweest afgelopen jaar tussen mij, Renault Nederland en de uiteindelijke Renault ZE dealer die de reparatie heeft verzorgd.
Afijn, onlangs mijn auto weer terug en over de airco geen klachten, die koelt en verwarmt uitstekend. Met betrekking tot de updates van de systeemupdates heb ik echter een diversiteit aan klachten, omdat er heel veel helemaal niet zijn uitgevoerd terwijl mij is verzekerd dat alle beschikbare updates zouden zijn uitgevoerd.
Aan de hand van CanZE + andere Renault Zoe ZE R135 + het welbekende lijstje via heb ik eenvoudig kunnen vaststellen dat diverse systeemonderdelen niet over de meest recente software beschikken. Daarnaast zijn ook ACTIS updates met nummers 64756 / 64273 nog altijd niet uitgevoerd. Wat het mijns inziens helemaal bizar maakt is dat ik in aanloop naar de reparatie meermaals heb gewezen op het bestaan van beide updates + meermaals een lijst heb verstrekt van de updates die beschikbaar zouden moeten zijn. Allemaal niet waar volgens de Renault dealer en Renault Nederland trekken de vingers er helemaal van af, varen blind op wat de Renault dealer stelt.
Kortom, ik zit hier dus met een auto die volgens de dealer beschikt over alle meest recente updates aan de systeemonderdelen terwijl ik eenvoudig heb kunnen vaststellen dat dit niet het geval is. De ACTIS nummers wordt ook telkens totaal niet op gereageerd. Dat is toch voorbij het absurde? Niet in de laatste plaats omdat de Renault dealer ook (door de verkoper van mijn auto) is betaald voor het uitvoeren van alle beschikbare updates wat dus eenvoudigweg niet is gebeurd.
Wie herkent dit nog meer? Dat een Renault ZE dealer totaal niet in staat lijkt te zijn alle beschikbare updates te installeren, althans beweert dat te hebben gedaan terwijl het aantoonbaar niet zo is?
Ik ga nu naar een andere Renault ZE dealer voor een second opinion en hoop dan aan de hand van die second opinion de Renault ZE dealer die mijn auto "gerepareerd" heeft te kunnen overtuigen dat ze al die tijd mis hebben gezeten. Maar dat ik er zoveel moeite voor moet doen is toch niet normaal?! Daarnaast ook maar een berichtje gestuurd naar aantal auto magazines met mijn verhaal want wat ik allemaal met deze auto aan kinderziektes heb meegemaakt en hoe Renault Nederland ermee omgaat is beneden alle peil. Totaal geen service, het interesseert ze geen bal dat hun auto tijdens het rijden soms plots aangeeft aan de stekker in de auto zit en aan het opladen is, de handrem ineens niet meer werkt, er op een aantal vaste punten in het land telkens de melding verschijnt dat de accu bijna leeg is (soms is tie nog gewoon boven de 80%) met de vraag of ik een oplaadstation in de buurt wil zoeken, een kilometervoorspeller die to-taal niet overeenkomt met de werkelijkheid, en zo kan ik nog lang doorgaan. Echt belachelijk, zou goed zijn als dit gepubliceerd wordt, ben bijzonder ontevreden over zowel de auto als de "klantenservice" van Renault. Voor mij nooit meer een Renault dat is zeker.