Pagina 1 van 11

Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 18 jan 2014 10:08
door MartijnEV
Sinds 16 januari 17:11 wordt de data over laadniveau en -status in de ZE Services app niet meer geupdate. Ook ontvang ik sindsdien geen e-mails meer over starten en stoppen van het opladen.

Wie heeft dit probleem ook?

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 18 jan 2014 12:04
door renault15.17
Heb ik sinds vrijdagmorgen ook. En ook veel Duitse Zoe rijders melden hetzelfde probleem.

ZE connect offline?

Geplaatst: 18 jan 2014 14:00
door electronaut
Ik vroeg me af of mijn forumgenoten hier ook last van hebben.

Ik krijg sinds donderdagavond geen updates meer van mijn accustatus op ZE connect. Er zijn diverse ritjes gemaakt en ik woon in een stad, dus aan de dekking van het mobiele netwerk zal het niet liggen. Het was de laatste weken toch al erger dan normaal. Ligt dat aan mijn auto of is er misschien een probleem met de infrastructuur van Renault?

Re: ZE connect offline?

Geplaatst: 18 jan 2014 14:33
door GertjanVB
Yep. Hij hangt nu aan de stekker en laad op maar de App geeft info van 16/1/14 16:28 met de opmerking dat er niet opgeladen wordt en de ZOE niet aangesloten is.

Re: ZE connect offline?

Geplaatst: 18 jan 2014 15:13
door PvdG
Hier ook hetzelfde probleem, laatste info is van 16/1.
Zowel de app als via de site wil het niet (meer) werken.
Ook de voorverwarming op afstand inschakelen wil niet lukken.

Re: ZE connect offline?

Geplaatst: 18 jan 2014 15:27
door avdvee
Yep, ook hier 16/1/2014 17.36 uur voor het laatst :-(

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 18 jan 2014 15:28
door avdvee
Dubbeldraadje? ze-connect-offline-t16769.html

Renault15.17: Inderdaad, heb beide onderwerpen samengevoegd.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 18 jan 2014 16:23
door PieterZoe
Yep hier ook zelfde probleem. Laatste info van 15jan avond

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 18 jan 2014 17:19
door electronaut
Grrrmmmbbbbllllppppfffffrrr......

Weet niet of dit ook hiermee te maken heeft, maar komt mijn dochter net terug met de Zoe, wil ik de laadkalender aanpassen, is alles gewist! De hele weekkalender leeg! En alles opnieuw invoeren kan dus niet vanaf mijn laptop omdat die geen gegevens meer doorseint naar mijn auto. Zit ergens een blokkade die ik al twee maanden geleden bij Renault heb aangemeld en waar ze niks mee doen.

En de fransen zijn ook de klos: http://renault-zoe.forumpro.fr/t3257-my ... vous-aussi

Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 18 jan 2014 20:03
door MartijnEV
Hij deed het weer, helaas maar voor even. De app geeft nu de status van vandaag om 16:40 weer. Maar nu ligt het systeem weer plat: Zoe wel aan het laden, maar geen nieuwe data en geen emails.

Vraag me inmiddels af: waarom communiceert Renault hierover (storing, storing verholpen) niet met de Zoe eigenaars?

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 18 jan 2014 21:53
door electronaut
MartijnEV schreef:Hij deed het weer, helaas maar voor even. De app geeft nu de status van vandaag om 16:40 weer. Maar nu ligt het systeem weer plat: Zoe wel aan het laden, maar geen nieuwe data en geen emails.
Bij mij geen sjoege.
Vraag me inmiddels af: waarom communiceert Renault hierover (storing, storing verholpen) niet met de Zoe eigenaars?
Zouden ze het wel weten?

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 19 jan 2014 09:39
door MartijnEV
Ik hoop van wel.....

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 19 jan 2014 10:11
door mouw
Bij jullie werkt het af en toe nog of heeft het gewerkt. Ik ben nog niet in het bezit van een ZE-code en R-Link (Discoverypack) is ook deels verdwenen van mijn systeem. Renault Nederland staat mij prima te woord, maar Renault Frankrijk moet de problemen oplossen. Daaraan wordt gewerkt. Ze gaan mijn driejarig abonnement wel resetten zodat het pas in gaat als alles naar behoren functioneert is mij beloofd.
Waarschijnlijk verstrekken ze de ZE-code pas weer als alles goed werkt.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 19 jan 2014 10:42
door GertjanVB
Die Einstein bij Renault zal er mee bezig zijn. Kan nog wel ff duren dan..... :wink:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 19 jan 2014 17:45
door electronaut
mouw schreef:Bij jullie werkt het af en toe nog of heeft het gewerkt. Ik ben nog niet in het bezit van een ZE-code en R-Link (Discoverypack) is ook deels verdwenen van mijn systeem. Renault Nederland staat mij prima te woord, maar Renault Frankrijk moet de problemen oplossen. Daaraan wordt gewerkt. Ze gaan mijn driejarig abonnement wel resetten zodat het pas in gaat als alles naar behoren functioneert is mij beloofd.
Waarschijnlijk verstrekken ze de ZE-code pas weer als alles goed werkt.
Welkom bij de club. Bij mij heeft het ook twee weken geduurd om mijn ZE account te activeren. Ik moest er verschillende malen achteraanbellen. Gun ze geen rust als je het snel voor elkaar wilt hebben.

De oude dame is ook al van 1899 en op die leeftijd valt het om den drommel niet mee om met al die trends van 'internet' en 'smart phone' mee te gaan. Die jeugd van tegenwoordig....

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 19 jan 2014 17:48
door erijder
Hier doet ie het ook niet meer, laatste update is van de 17de, 4:21.
Irritant...

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 19 jan 2014 23:06
door fivari
Hier ook. Een geruststelling dat het een algemeen probleem lijkt te zijn. Dat wordt wel opgelost.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 20 jan 2014 00:04
door avdvee
Geruststelling, euhhhm. Dit is helaas niet de eerste keer dus ik krijg meer een soort berusting dat Renault niet echt blijkt geeft van adequaat handelen.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 20 jan 2014 09:14
door Smartrix-Zoe
Mijn laatste update is van vrijdagochtend 17 januari 8.15. Hoe meer Zoe's er komen hoe vaker dit probleem lijkt me. Zal de server die dit allemaal afhandelt het niet aan kunnen?
Zolang je auto gewoon voor de deur staat is dit denk ik niet zo'n probleem. Wel als je auto een straat verderop staat aan een laadpaal.

Wat betreft reactie van Renault Frankrijk.
Ik hoor net op de radio dat Fransen pas reageren op email als ze het antwoord weten terwijl Nederlanders verwachten dat ze een mailtje sturen dat ze er mee bezig zijn.
Dus zolang je geen reactie krijgt..... weten ze het antwoord nog niet.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 20 jan 2014 14:28
door MartijnEV
Aha dus onze frustratie wordt veroorzaakt door een cultuurverschilletje :-D

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 20 jan 2014 19:13
door MartijnEV
Eindelijk bericht van Renault via Twitter!

Renault Nederland meldt:

@Renault_NL: @advandermeer @245MartijnEV Op dit moment wordt onderzocht wat de oorzaak van de storing is en hoe deze weggenomen kan worden 1/2

@Renault_NL: @advandermeer @245MartijnEV we kunnen op dit moment nog niet aangeven hoeveel tijd hier nog voor nodig is! 2/2

En ZE Services meldt:

@RenaultZE: @ZoePionierin Our experts are currently working on it, we get back to you when we know more about it.

Fingers crossed.....

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 21 jan 2014 08:37
door fivari
Gisteren terug updates gekregen, maar helaas niet correct. De laadbeurten worden vermeld als "incomplet", terwijl ze toch met de juiste procedure werden afgesloten. De dagen tussen 16/01 en gisteren lijken definitief verloren.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 21 jan 2014 13:32
door renault15.17
Vanmorgen om 11:00 u. toen ik bij de dealer was, een keer een goede statusupdate gekregen. Daarna weer niks meer. Nu bij v.d. Valk Breukelen aan het laden, maar app beweert dat de auto niet aangesloten is. Helaas wist mijn dealer (Arend Eindhoven) nog nergens van.
Ik dacht eerst dat redelijk lang duurde omdat het weekend was, maar nu mogen ze die server toch wel weer aanzwengelen van me. :lol: :wink: :|

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 21 jan 2014 13:49
door electronaut
Ik was blij dat ik vanochtend een accurate status had: 92% and charging. En ook nadat ik bij mijn werk geparkeerd had. Maar uit renault15,17's relaas moet ik voorzichtig zijn en niet te vroeg juichen.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 21 jan 2014 14:41
door Smartrix-Zoe
Ik stond net (14.00) te laden aan een 22kw paal en ik ging even kijken wat de stand was. Bleek de laatste melding van 10.46 te zijn vandaag. Dat was de eerste na afgelopen vrijdagochtend 8.15. Inmiddels thuis en nog steeds de melding van 10.46. :clap:

@renault15.17. Het is toch onbegrijpelijk dat een dealer niet op de hoogte is van zo'n grote storing. :doh:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 21 jan 2014 14:43
door MartijnEV
Mijn dealer wist er ook niets van...

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 21 jan 2014 17:43
door avdvee
@renault15.17. Het is toch onbegrijpelijk dat een dealer niet op de hoogte is van zo'n grote storing
Wat mij betreft niet noodzakelijk; laat Renault zorgdragen voor fatsoenlijke communicatie direct naar de end-users. Mijn SMS nummer is bekend; waarom niet een melding naar alle klanten dat het systeem eruit ligt?

Ik krijg het gevoel dat Renault nog veel te veel hangt in het oude businessmodel én cultuur. De dealerlaag bestaat over 10 jaar amper meer en klanten doen direct zaken met de fabrikant. Dat vereist moderne manier van communiceren (oa. via internet/ social media etc.) en ontwikkelen.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 21 jan 2014 19:59
door electronaut
electronaut schreef:Grrrmmmbbbbllllppppfffffrrr......

Weet niet of dit ook hiermee te maken heeft, maar komt mijn dochter net terug met de Zoe, wil ik de laadkalender aanpassen, is alles gewist! De hele weekkalender leeg!
Ik lees op het Franse forum dat daar diverse mensen ook hun hele kalender gewist zagen. Ben ik hier de enige?

Toch wel een raar fenomeen dat die gegevens bij een select gezelschap gewist worden door Renault. Hebben ze nog een rekening met mij te vereffenen? :D

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 21 jan 2014 20:17
door renault15.17
@Smartrix-Zoe: dat de dealer het niet wist, heeft twee oorzaken. Ten eerste had de medewerker die ook Zoe rijdt, al een meer dan een week de app, noch ZE services, geraadpleegd. En ten tweede was er nog geen enkele klant die het gemeld had.

@electronaut: Ik gebruik de kalender niet, dus dan valt er ook niks te wissen. :D

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 22 jan 2014 11:11
door MartijnEV
Bij mij werkt alles - de ZE Services app en de email meldingen - op dit moment weer. Ik kan voor het eerst in 'slaaptoestand van de Zoe' zelfs de airco/verwarming starten via de app!! Zou dat betekenen dat de storing geen storing was maar een 'major maintenance outage' waarin Renault de voorheen niet werkende functies werkend heeft gemaakt?
Zo ja: alle complimenten voor onze Zwijgzame Oude Dame die weinig zegt maar achter de schermen mogelijk hard voor ons aan het werk is.
We zullen het nog even aanzien, even afwachten of alles zo blijft.
En wellicht: over een paar dagen groot feest?
Laat even weten of het bij jullie nu ook allemaal werkt.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 22 jan 2014 12:06
door Smartrix-Zoe
Bij mij werkt het nog niet :(

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 22 jan 2014 12:23
door fivari
Het heeft even gewerkt met fouten zoals het opgeven van onderbroken laadsessie.Maar ondertussen opnieuw al twee dagen geen updates en blijft 20/01 de laatste update.

Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 22 jan 2014 12:30
door MartijnEV
Remco en Fivari, hebben jullie vandaag (22/1) al wel een laadsessie gedaan? Anders krijgt de app (nog) geen statusupdate. Je kunt ook proberen de airco te starten via de app (direct, dus niet via timer). Ook dan wordt de Zoe als het goed is gewekt en begint hij met statusupdates sturen. En als het goed is gaat de verwarming ook echt aan! Althans bij mij ging dit vandaag (voor het eerst) zo. Laat even weten.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 22 jan 2014 12:42
door Smartrix-Zoe
Hoi Martijn,

Hij staat al 2 uur aan de lader maar nog geen enkele melding.
Ik heb al denk ik 200 keer op verversen gedrukt.

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Geplaatst: 22 jan 2014 12:55
door MartijnEV
Ok, dank voor je feedback. Vreemd, ik zal het (wederom) melden bij Renault NL.