Pagina 1 van 1
"kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 24 mar 2017 12:40
door zoe2017
Mijn auto is afgeleverd bij de dealer, maar er is nog geen afspraak gemaakt met mij. De reden: de fabriek heeft opdracht gegeven om kwaliteitsverbeteringen uit te voeren voordat de R90 veilig de weg op kan. Ik ben wel nieuwsgierig of er ervaringen zijn van Z.E.40 eigenaren die meer hebben gehoord of misschien terug moesten voor werkzaamheden.
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 24 mar 2017 12:48
door PieterZoe
wellicht komt er een software-update om sneller te laden aan de 40kw snelladers?
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 25 mar 2017 09:48
door VanAssen
Graag, anders betaal ik geen Q90 prijs (meer) gezien de ervaringen van Gertjan.

Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 25 mar 2017 13:24
door HarmOtten
PieterZoe schreef:wellicht komt er een software-update om sneller te laden aan de 40kW snelladers?
Het zou mooi zijn als zo'n software-update er komt, maar dat lijkt me niet iets met veiligheid te maken hebben.
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 27 mar 2017 18:05
door zoe2017
Kreeg vandaag een telefoontje. Ze wilden (na de auto al een week te hebben) nog 2 weken vanwege een OTS. Vervolgens werd me niet uitgelegd wat het was. Ik zei bijdehand dat ik graag dit weekend al mijn auto heb.
Iemand een idee wat dit is? Online vind ik met name dat het een afkorting is voor online tracking system...
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 27 mar 2017 20:11
door OlafH
Ik zou maar eens om een voorloopauto op kosten van de leverancier gaan vragen.
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 27 mar 2017 21:26
door zoe2goe
Ik heb serieuze problemen gehad indertijd in 2013. Beetje in de stijl dat elke week de auto er over 4 weken zou zijn. Uiteindelijk werd het echt vervelend omdat ik mijn oude auto had verkocht op basis van de gedane beloftes. Om een lang verhaal kort te maken (maar wel een indicatie van het belang van een goede dealer), heb ik voor de helft van het geld een auto van ze gehuurd. Per slot van rekening was het ook niet gratis geweest als ik de auto wel had gehad. Ik vond dat redelijk. De discussie was ook niet "jullie moeten deze auto leveren!", maar "hoe lossen we samen dit probleem op".
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 28 mar 2017 07:33
door zoe2017
Weet je nog wat voor problemen er waren? Niet dat de ene auto de ander is...
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 28 mar 2017 10:31
door zoe2goe
Nee, nooit achter gekomen. Ik kon later wel zien dat de auto in september tot leven was gekomen........
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 29 mar 2017 16:10
door Niek_
Erg nieuwsgierig wat een OTS is en wat ze aan je auto doen. Die van mij heeft sinds aflevering 1 modificatie en 1 update gehad: modificatie was het vet in de homokineet, update betrof het verwarmingssysteem. Die laatste lijkt mij sowieso geen reden om het voertuig nog niet uit te leveren. De eerste is ook nog wel te overzien. Lees overigens op het forum het volgende over een OTS: Het is een zogenaamde OTS-melding, die kort gezegd inhoudt dat als een auto zicht meldt voor werkplaats bezoek, de vermeldde updates meteen verwerkt moeten worden.
Net mijn dealer een gebeld, op m'n voertuig staan geen OTS-meldingen open. Dus het is of al opgelost met een van bovenstaande 2 punten of het betreft niet de serie waar mijn Zoe in geproduceerd is.
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 11 apr 2017 21:51
door Niek_
Heeft dat niet hiermee te maken:
leverantiestop-zoe-40-t25122.html ?
Klinkt hetzelfde, maar ook in dit topic geen helder antwoord vanuit de dealer.
Re: "kwaliteitsverbeteringen" bij levering
Geplaatst: 12 apr 2017 16:34
door zoe2017
OTS stond blijkbaar voor een kwaliteitscontrole van het hele systeem. Het is geen Engelse afkorting, maar een Franse, aldus de dealer (Stam, Amersfoort). Er is bij mijn auto niets gevonden (R90). Waarom ze dan 3 weken nodig hadden, is mij een raadsel.