Aandrijfsensor, garantie, prijs en wel/niet vervangen?
Geplaatst: 07 jun 2017 22:12
Goedenavond heren,
Begin april ben ik door de auto-ambulance naar de ZE dealer in Gouda gereden, reden een falende sensor. Hierdoor schoot de aandrijving steeds in neutraal... Gelukkig nog wel onder garantie vervangen. Nu ben ik echter afgelopen maandag wederom geconfronteerd met https://goo.gl/photos/5VT8wWsxxP9vbo1b6 en de gevolgen daarvan. Wederom geen aandrijving meer en dubbele onduidelijke melding.
Auto is door Renault Routeservice opgehaald en naar de dichtsbijzijnde ZEdealer gereden, Auto Haag Zeeuw. Die doen echter niets voor mij, gezien het feit dat elke handeling die zij plegen betaald dient te worden..... Ik weet echter nog helemaal niets, dus ook niet wat er wel/niet onder garantie valt en wat niet.
Uiteindelijk blijkt het uitlezen van de auto € 50,00 te kosten, maar wanneer ze tijd hebben is onduidelijk. Misschien a.s. vrijdag.
Lekker als de vervangende auto van Renault donderdag retour dient te zijn, en er verder niets bekend is. Ik kan echter niet zonder auto, dus heb ik mij bij MijnDomein gemeld voor een (tijdelijke?) oplossing. Na een 45 minuten heb ik een leenauto en zij gaan ook helpen om bij Renault dit proces van uitlezen door 'een' erkende dealer sneller te laten verlopen. Top service dus.
Voor mij wordt het steeds duidelijker dat Renault en garantie een aparte tak van sport is. Kortom hoe het nu verder gaat met mijn Zoë, is afwachten. Maar het alleen wisselen van een grotere accu, zonder te weten waar ik aan toe ben met dit soort storingen staat mij steeds meer tegen.
Iemand nog meer van dit soort ervaringen? Tips hoe dit aan te pakken? Wel/niet andere auto kopen? Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Peter van der Zijde
Begin april ben ik door de auto-ambulance naar de ZE dealer in Gouda gereden, reden een falende sensor. Hierdoor schoot de aandrijving steeds in neutraal... Gelukkig nog wel onder garantie vervangen. Nu ben ik echter afgelopen maandag wederom geconfronteerd met https://goo.gl/photos/5VT8wWsxxP9vbo1b6 en de gevolgen daarvan. Wederom geen aandrijving meer en dubbele onduidelijke melding.
Auto is door Renault Routeservice opgehaald en naar de dichtsbijzijnde ZEdealer gereden, Auto Haag Zeeuw. Die doen echter niets voor mij, gezien het feit dat elke handeling die zij plegen betaald dient te worden..... Ik weet echter nog helemaal niets, dus ook niet wat er wel/niet onder garantie valt en wat niet.
Uiteindelijk blijkt het uitlezen van de auto € 50,00 te kosten, maar wanneer ze tijd hebben is onduidelijk. Misschien a.s. vrijdag.
Lekker als de vervangende auto van Renault donderdag retour dient te zijn, en er verder niets bekend is. Ik kan echter niet zonder auto, dus heb ik mij bij MijnDomein gemeld voor een (tijdelijke?) oplossing. Na een 45 minuten heb ik een leenauto en zij gaan ook helpen om bij Renault dit proces van uitlezen door 'een' erkende dealer sneller te laten verlopen. Top service dus.
Voor mij wordt het steeds duidelijker dat Renault en garantie een aparte tak van sport is. Kortom hoe het nu verder gaat met mijn Zoë, is afwachten. Maar het alleen wisselen van een grotere accu, zonder te weten waar ik aan toe ben met dit soort storingen staat mij steeds meer tegen.
Iemand nog meer van dit soort ervaringen? Tips hoe dit aan te pakken? Wel/niet andere auto kopen? Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Peter van der Zijde