Pagina 1 van 1

Aandrijfsensor, garantie, prijs en wel/niet vervangen?

Geplaatst: 07 jun 2017 22:12
door 12Charge
Goedenavond heren,

Begin april ben ik door de auto-ambulance naar de ZE dealer in Gouda gereden, reden een falende sensor. Hierdoor schoot de aandrijving steeds in neutraal... Gelukkig nog wel onder garantie vervangen. Nu ben ik echter afgelopen maandag wederom geconfronteerd met https://goo.gl/photos/5VT8wWsxxP9vbo1b6 en de gevolgen daarvan. Wederom geen aandrijving meer en dubbele onduidelijke melding.
Auto is door Renault Routeservice opgehaald en naar de dichtsbijzijnde ZEdealer gereden, Auto Haag Zeeuw. Die doen echter niets voor mij, gezien het feit dat elke handeling die zij plegen betaald dient te worden..... Ik weet echter nog helemaal niets, dus ook niet wat er wel/niet onder garantie valt en wat niet.

Uiteindelijk blijkt het uitlezen van de auto € 50,00 te kosten, maar wanneer ze tijd hebben is onduidelijk. Misschien a.s. vrijdag.
Lekker als de vervangende auto van Renault donderdag retour dient te zijn, en er verder niets bekend is. Ik kan echter niet zonder auto, dus heb ik mij bij MijnDomein gemeld voor een (tijdelijke?) oplossing. Na een 45 minuten heb ik een leenauto en zij gaan ook helpen om bij Renault dit proces van uitlezen door 'een' erkende dealer sneller te laten verlopen. Top service dus.

Voor mij wordt het steeds duidelijker dat Renault en garantie een aparte tak van sport is. Kortom hoe het nu verder gaat met mijn Zoë, is afwachten. Maar het alleen wisselen van een grotere accu, zonder te weten waar ik aan toe ben met dit soort storingen staat mij steeds meer tegen.
Iemand nog meer van dit soort ervaringen? Tips hoe dit aan te pakken? Wel/niet andere auto kopen? Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Peter van der Zijde

Re: Aandrijfsensor, garantie, prijs en wel/niet vervangen?

Geplaatst: 07 jun 2017 23:08
door PieterZoe
ik zou contact opnemen met Renault Nederland, via het bekende telefoonnummer. Het is mijn ervaring dat Renault juist heel coulant met dit soort problemen omgaat, zeker wanner het de aandrijflijn betreft (die zoiezo 5 jaar/100 k km garantie heeft). Zij bedenken vast een oplossing zodat Auto Haag Zeeuw aan de slag kan, dan wel dat je auto naar je dealer wordt gebracht

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Re: Aandrijfsensor, garantie, prijs en wel/niet vervangen?

Geplaatst: 08 jun 2017 16:40
door 12Charge
Bedankt Pieter,

Gister opdracht (€ 50,00) gegeven om de auto te laten uitlezen. Zojuist gebeld dat het in het elektrisch/aandrijfstuk zit, dat valt nog onder de door jou genoemde garantie gelukkig. Maar ik baal er wel van dat ik in april al die auto ruim twee weken kwijt was, en nu zeker ook 2 á 3 - 4 weken.... Bij deze dealer is er geen vervangende auto beschikbaar, en de 'serviceauto' van Renault moest vandaag al worden ingeleverd..... Kortom ik heb nu een andere auto moeten huren, en die extra kosten worden niet door de garantie gedekt.

Kortom, ik twijfel meer aan de betrouwbaarheid van de auto dan dat ik deed. Wanneer na februari de fabrieksgarantie op genoemde elektrische zaken vervalt, weet ik niet waarop ik moet rekenen als er iets kapot gaat. Apart verzekeren misschien? Optie voor Zoëfans om uit te zoeken?

Groet,

Peter

Re: Aandrijfsensor, garantie, prijs en wel/niet vervangen?

Geplaatst: 08 jun 2017 17:06
door landfort
Ik heb me niet verdiept in de voorwaarden van vervangend vervoer, maar zou er blind vanuit gaan dat ik een leenauto zou krijgen totdat mijn Zoe weer gerepareerd retour is...

Alhoewel we met veel plezier de Zoe rijden is dit wel iets wat in de overweging mee gaat zodra vervanging een optie wordt.

Peter, bedankt voor de update en succes met het vervolg

Re: Aandrijfsensor, garantie, prijs en wel/niet vervangen?

Geplaatst: 08 jun 2017 19:34
door PieterZoe
bij mij Is de auto ook een keer zes weken bij de dealer geweest ivm storing in aandrijflijn. ik heb toen keurig leenauto gekregen voor de gehele periode

Sent from my SM-N910F using Tapatalk