Pagina 1 van 1

Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 13:12
door RudyH
Vandaag een brief binnen gekregen van Renault.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die de brief hebben gehad en weten wat er aan de hand is?


Afbeelding

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 13:21
door PieterZoe
Hee, dit is heel goed nieuws. Want dat is eindelijke erkenning van het connectiviteitsprobleem dat zovelen van ons al lange tijd ervaren. Dank voor de heads-up, Rudy! Ik heb de brief nog niet ontvangen maar neem aan dat we 'm allemaal krijgen...

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 13:50
door Smartrix-Zoe
Ik heb hem ook ontvangen!

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 15:32
door RudyH
Heb zojuist gebeld en kon pas vanaf 4 september worden in gepland. Meteen APK mee laten pakken.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 15:36
door zoe2goe
Ditto.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 18:21
door sybrenromer
Ook hier dezelfde brief ontvangen.
Enkele maanden geleden wilde de dealer er nog 400+ euro voor hebben omdat Renault het niet wilde vergoeden. Goed nieuws dus!

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 19:27
door AlexZoe
Ik heb m ook binnen, heb alleen geen zin in bezoek aan de dealer :fp:

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 21:17
door GertjanVB
Ook binnen. Gebruik geen laadplanner en geen airco op afstand, dus bij gelegenheid meepakken.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 26 jul 2017 22:27
door RudyH
Gebruik de app alleen om de status van de accu te checken. De rest werkt gewoon weg niet. 4 september wordt mijn auto gedaan. Ben benieuwd of de update toegevoegde waarde heeft.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 27 jul 2017 09:34
door Nivve
Heb hem zelf nog niet binnen, maar een mooi excuus om weer eens langs de dealer te gaan. Misschien dat ik het iets uitstel gezien ik toch richting de volgende beurt ga.

Ben wel benieuwd: zal dit alleen zijn voor de mensen met het extra abonnement of voor alle Zoe-rijders?

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 27 jul 2017 09:37
door RudyH
Heb mijn abonnement eind vorig jaar wel verlengd idd.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 27 jul 2017 10:55
door AlexZoe
Nivve schreef:Heb hem zelf nog niet binnen, maar een mooi excuus om weer eens langs de dealer te gaan. Misschien dat ik het iets uitstel gezien ik toch richting de volgende beurt ga.

Ben wel benieuwd: zal dit alleen zijn voor de mensen met het extra abonnement of voor alle Zoe-rijders?
Ik heb de extra dienst niet en hebruik de app alleen om het accuniveau te controleren.

Navraag bij de dealer:

Hartelijk dank voor je bericht. Tijdens de terugroepactie wordt de TCU unit opnieuw geprogrammeerd en gecontroleerd op eventuele fouten die kunnen zorgen voor problemen met het geprogrammeerd opladen van de auto en/ of het op afstand instellen van het verwarmen en koelen van het interieur.

Deze terugroepactie vindt op alle Renault ZOE's plaats omdat wij als Renault de kwaliteit willen borgen. Dit betekent niet dat jou auto hier last van heeft, echter willen we problemen graag voor zijn mocht dit wel het geval zijn.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 27 jul 2017 17:32
door Zoetje
Ik heb mijn Zoe pas sinds 12 juli.
Maar sedert 22 juli kan ik met de App voor Android niets meer doen.
Telkens krijg ik de melding "fout in netwerk". Ook de online services doen niets en geven dezelfde melding.
Als ik de GPS gebruik zegt de Zoe "Geen verbinding met server, probeer opnieuw".

Dus dat probleem is niet enkel voor de "oudere" Zoe's.

Zijn er hier nog forumleden die dit probleem hebben met een vrij recente Zoe?
Benieuwd of wij ook zo'n brief zullen krijgen. Ik woon wel in Belgiƫ... :P

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 27 jul 2017 22:20
door PieterZoe
@Zoetje: de problemen die jij meldt hebben betrekking op andere connectivity issues. ik zou dit zeker met je dealer bespreken want het lijkt alsof er iets met je account aan de hand is


De terugroepactie voor de TCU gaat puur om het probleem dat de TCU in sleep mode gaat en dan niet meer reageert op geprogrammeerde activiteiten

@Nivve: je moet idd wel een abonnement hebben om van de laadplanner en geprogrammeerd preconditioneren gebruik te maken

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 28 jul 2017 11:12
door Zoetje
@PieterZoe Bedankt, ik neem even contact met de dealer!

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 30 jul 2017 05:16
door NielsTn
Hier geen brief ontvangen, maar heb dan ook geen problemen met connectiviteit etc.

Re: Brief Renault mbt TCU [mbt Parkeerstand]

Geplaatst: 30 jul 2017 10:21
door PetervG
Ik heb ook een aangetekende brief ontvangen echter bij mij gaat het om een probleem met de parkeerstand, heb al een afspraak gemaakt met de garage, hier werd verteld dat ook naar de TCU bekeken wordt. Ik heb een Zoe Intens R240.
FullSizeRender.jpg

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 31 jul 2017 00:15
door HarmOtten
Ik had de brief over de "OTS 0CCW" vorige week ook ontvangen.
Maar bij mij is de TCU "pas" 3x vervangen :wink:, en de laatste versie doet het nog steeds goed. Omdat ik toch even bij de garage moest zijn, hebben ze het gelijk even gecheckt, en de TCU blijkt bij mijn ZOE dus in orde te zijn. Dus ze hebben geen herprogrammering uitgevoerd.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 03 aug 2017 14:38
door Smarti48
Wij hebben nog gen brief ontvangen, maar we hebben sinds 25 juli wel problemen met het opvragen van de laadstatus ('Niet aan het laden'/'Laadkapel aangesloten'). Wij dachten dat het kwam doordat het abonnement van My ZE-Interactive was afgelopen. Dit hebben we verlengd en is in behandeling.
Echter bij het bestuderen van de contracten zagen we dat het opvragen van de laadstatus hoort bij My ZE-Connect. Dat congtract loopt nog.
Dus toen maar Renault NL gebeld. Met hun het een en nader doorgenomen en uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.
Advies ga naar de dealer om dit probleem met de TCU te verhelpen. RNL stuurde haar bevindingen ook naar de dealer.
We hebben inmiddels een afspraak voor 18 aug a.s. Dus afwachten.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 17 aug 2017 13:14
door barreman
Wij hebben ook geen brief gehad, maar het communiceren met de auto verloopt ook maar matig. Je kunt wel tijdens het laden zien hoe ver ie is ( in stappen van 20 minuten ofzo ). maar de airco aanzetten ofzo gaat echt nooit via de "app" .

Horen alle Zoe's een TCU upgrade te krijgen ?

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 17 aug 2017 13:37
door GertjanVB
Nee, volgens de brief niet. Updates in stappen van 20 klopt, airco aanzetten voorbehouden aan bepaalde types danwel afhankelijk van je connectivity abonnement. Check je producten in de R-Link store op de functionaliteit en vervaldatum.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 17 aug 2017 14:00
door HarmOtten
Meer details over je connectiviteit-abonnementen vindt je hier: Your subscription is ending soon

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 27 sep 2017 19:05
door RudyH
Vandaag met de auto bij de dealer geweest. Met mijn TCU was niks aan de hand. Er was geen herprogrammering nodig.

APK keuring moest ook en hier kwamen diverse dingen naar voren. Knipperlicht was het oranje van af gebladerd, het licht was de wit. Daarnaast voorste bandjes laten vervangen en Zoƫ weer laten uitlijnen. Van energielabel F naar C gegaan. Volgend jaar mijn achterbandjes maar naar C zetten.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 28 sep 2017 19:04
door Smarti48
Bij ons werkt het inmiddels weer. Na een paar bezoekjes aan de dealer is uiteindelijk de TCU vervangen, waarna we weer het laden via de APP kunnen volgen. Het op afstand de laadtijd en of airco besturen lukt niet.
Deze week heb ik de laadtijd een keer handmatig (in de auto) ingesteld, maar het starten ging niet automatisch. Dit moet ik binnenkort nog eens proberen. Vroeger werkte dit wel en gebruikte ik dit om het laden te laten beginnen in de daluren van de stroom.

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 29 sep 2017 11:11
door PieterZoe
@Smarti48

Wellicht is je abonnement op een van de services verlopen? die heb je wel nodig om gepland laden te gebruiken, zelfs wanneer je die in de auto instelt

Re: Brief Renault mbt TCU

Geplaatst: 22 nov 2017 22:07
door Roy-ZOE
N.a.v. de brief even bij de dealer geweest en er werd een kapotte TCU geconstateerd. Dat wist ik al, want dat was een jaar terug ook geconstateerd. Toen niet laten vervangen @ruim 600 euro, omdat ik de app zelden gebruik. Nu alsnog vervangen op kosten van Renault. :-)