Pagina 1 van 3

ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 23 feb 2018 08:24
door rraets
Sinds september 2017 (nieuwe wagen dateert van april 2017) geen verbinding meer met auto.
Opvragen batterijstatus, inschakelen airco, opvragen laadhistoriek werkt niet meer mogelijk.
Auto is reeds 3 maal bij dealer geweest, laatste keer 4 dagen.
geen oplossing.
Altijd antwoord van dealer : " het probleem is naar Frankrijk doorgegeven en wachten op antwoord".
Het begrip online is blijkbaar nog niet gekend bij Renault.
Een antwoord uit Frankrijk duurt weken en maanden.
Is dit normaal ? Hebben jullie zelfde problemen ?

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 12 mar 2018 09:15
door zbmuts
Heb dit probleem nu ook. Auto is van augustus 2017. Heb sinds 3 weken dit probleem. Toen ik het vanochtend nog een keer probeerde kreeg ik de volgende sms: 'Battery level cannot be provided. Vehicle out of reach or neither charging nor running". HIj hangt echter gewoon aan de laadpaal en staat naast de deur.

Hoopte hier op het forum een tip te vinden maar als ik jouw post lees dan lijkt het niet zomaar te verhelpen (als het bij mij dezelfde oorzaak is). Ga zo maar even de garage bellen.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 12 mar 2018 16:10
door rraets
Bij mij is het opgelost . Dealer heeft (in garantie) TCU-unit vervangen.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 12 mar 2018 16:10
door rraets
Bij mij is het opgelost . Dealer heeft (in garantie) TCU-unit vervangen.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 12 mar 2018 16:14
door zbmuts
OK, dat is handig om te weten! Dank voor je bericht.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 07 apr 2018 11:10
door chrisgui1974
Wellicht is dit bij mij ook aan de hand...Laatste update van 4 april en de status veranderd niet meer, krijg geen sms meer bij laden etc...... zal volgende week even met de garage contact opnemen.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 21 sep 2018 17:31
door PIPOOO
Bij mij is de TCU unit ook vervangen. Echter zonder resultaat. Begin de ZOE wel een beetje zat te worden. Wel heeel vaak naar de dealer terug voor m.n. updates.
Grt. Bert.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 21 sep 2018 17:45
door PIPOOO
Bij mij is de TCU unit ook vervangen. Echter zonder resultaat. Begin de ZOE wel een beetje zat te worden. Wel heeel vaak naar de dealer terug voor m.n. updates.
Grt. Bert.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 06 okt 2018 20:27
door Crxtreem
Ik heb sinds 4 oktober geen verbinding meer met myze.

Is dat bij meerdere mensen?

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 08 okt 2018 10:13
door PIPOOO
Crxtreem schreef:Ik heb sinds 4 oktober geen verbinding meer met myze.

Is dat bij meerdere mensen?

Ja, bij mij vanaf half september. ZOE heeft al 3 dagen bij de dealer gestaan. Nog steeds zonder resultaat. Dealer wacht op "iets" uit Frankrijk.


Laten we elkaar op de hoogte houden wanneer het weer werkt.

Grt. Bert.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 08 okt 2018 11:50
door zoe2goe
Ik heb dit in het begin gehad. Renault NL klantenservice gebeld en die hadden het redelijk snel opgelost. In mijn geval was het geen defecte TCU (berucht!), maar iets bij de big brother.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 09 okt 2018 08:36
door PIPOOO
zoe2goe schreef:Ik heb dit in het begin gehad. Renault NL klantenservice gebeld en die hadden het redelijk snel opgelost. In mijn geval was het geen defecte TCU (berucht!), maar iets bij de big brother.
Ik heb gisteren ook Renault NL gebeld. Krijg binnen 5 werkdagen een reactie.

Grt. Bert.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 10 okt 2018 11:12
door Crxtreem
En welk nummer hebben jullie gebeld dan?

Ik heb een maandag mijn verkoper een mailtje gestuurd, maar die laat nog niets van zich horen.
En ik ben bang dat de Renault dealer zelf ook niet weet hoe het werkt.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 10 okt 2018 12:38
door PIPOOO
Crxtreem schreef:En welk nummer hebben jullie gebeld dan?

Ik heb een maandag mijn verkoper een mailtje gestuurd, maar die laat nog niets van zich horen.
En ik ben bang dat de Renault dealer zelf ook niet weet hoe het werkt.
FF kijken op de website van Renault NL.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 18 okt 2018 09:38
door Crxtreem
Auto bij de dealer geweest en hebben ze alles geprobeerd te resetten.
Auto terug gekregen met het verhaal dat ik mij af moest melden en de app opnieuw moest installeren dan was het over.
Meermaals geprobeerd maar mocht niet baten.

Volgende week mag hij nog een keer terug omdat ze toch nog een ander stappenplan hebben.

En als dat niet werkt wordt de TCU uitgewisseld.

Ben benieuwd.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 18 okt 2018 11:35
door PIPOOO
Crxtreem schreef:Auto bij de dealer geweest en hebben ze alles geprobeerd te resetten.
Auto terug gekregen met het verhaal dat ik mij af moest melden en de app opnieuw moest installeren dan was het over.
Meermaals geprobeerd maar mocht niet baten.

Volgende week mag hij nog een keer terug omdat ze toch nog een ander stappenplan hebben.

En als dat niet werkt wordt de TCU uitgewisseld.

Ben benieuwd.
Hallo Crxtreem,

Mijn ZE Services werkt al ruim 6 weken niet meer. TCU vervangen, geen resultaat. Auto heeft al 3 dagen bij de dealer gestaan, geen resultaat. Renault NL vorige week gebeld, geen resultaat. Ze zouden mij binnen 5 werkdagen terugbellen, geen resultaat. Gisteren zelf maar weer eens gebeld met als resultaat, dat ze wachten op "iets" uit Frankrijk. Wanneer weten ze niet. Dus resultaat, geen. Wens je veel succes. Laat even weten of het gelukt is bij jou ZOE.

Grt. Bert.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 18 okt 2018 23:05
door Pjedr
Or pull Fuse 17 for Radio TCU with motor off. Then when starting, it wil reregister if you are lucky.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 19 okt 2018 08:34
door PIPOOO
Pjedr schreef:Or pull Fuse 17 for Radio TCU with motor off. Then when starting, it wil reregister if you are lucky.

Ik mag toch aan nemen dat mijn dealer dit ook al gedaan heeft. Of...


Bert.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 20 okt 2018 13:09
door daf55
Mijn service werkt ook niet meer. Dit nadat ik voor de jaarlijkse beurt ben geweest, 3 weken terug. Daarvoor prima, en daarna niet meer. TCU is besteld, maar nog geen reactie gehoord.

Mij lijkt het sterk dat de TCU ineens kapot is. Zal vast een software dingetje zijn, of toevallig een landelijke storing op 2G bv? Of kapotte Renault servers?

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 20 okt 2018 15:10
door PieterZoe
Er lijkt een landelijk (intl?) probleem te zijn bij Renault met de certificaten-server gerelateerd aan Rlink. Bij mij werkt Tomtom live ook niet meer terwijl het abonnement voor alle gerelateerde diensten (connectiviteit etc) wel betaald zijn. Gisteren was zelfs mijn hele Rlink-accoint verdwenen.

Het probleem is bij RNL bekend al wordt het nog niet zo (ruiterlijk) toegegeven.

Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 21 okt 2018 15:35
door PIPOOO
PieterZoe schreef:Er lijkt een landelijk (intl?) probleem te zijn bij Renault met de certificaten-server gerelateerd aan Rlink. Bij mij werkt Tomtom live ook niet meer terwijl het abonnement voor alle gerelateerde diensten (connectiviteit etc) wel betaald zijn. Gisteren was zelfs mijn hele Rlink-accoint verdwenen.

Het probleem is bij RNL bekend al wordt het nog niet zo (ruiterlijk) toegegeven.

Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Ik mag toch aannemen dat de dealer dit al gedaan heeft?
Grt. Bert.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 21 okt 2018 20:55
door PieterZoe
dat zou ik niet zonder meer aannemen. Maar waarom doe je het zelf niet even? Dan ben je weer wat verder met je diagnose

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 22 okt 2018 08:53
door PIPOOO
PieterZoe schreef:dat zou ik niet zonder meer aannemen. Maar waarom doe je het zelf niet even? Dan ben je weer wat verder met je diagnose
Ik ga het proberen. Het heeft verder geen consequenties voor andere apparatuur in de auto?

Wordt komend weekend.

Grt. Bert.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 22 okt 2018 09:44
door Crxtreem
Warempel, Ik kijk net op mijn App en ik zie netjes weer de status van mijn auto. :shock:

Denk dat ze toch bij de vrienden van Renault een stekkertje terug in de server hebben geprikt of zo. :fp:

Nu maar eens kijken of het tijdelijk is of dat het weer opgelost is. :pray:

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 22 okt 2018 12:42
door PIPOOO
Crxtreem schreef:Warempel, Ik kijk net op mijn App en ik zie netjes weer de status van mijn auto. :shock:

Denk dat ze toch bij de vrienden van Renault een stekkertje terug in de server hebben geprikt of zo. :fp:

Nu maar eens kijken of het tijdelijk is of dat het weer opgelost is. :pray:

Helaas, bij mij niet.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 22 okt 2018 16:06
door daf55
Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen
Gedaan, maar geen verbinding en nu de melding fel oranje:
Elektr. systeem controleren...

:oops:

En nu? Naar de dealer?

Auto rijdt wel gewoon gelukkig.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 22 okt 2018 16:14
door PIPOOO
daf55 schreef:
Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen
Gedaan, maar geen verbinding en nu de melding fel oranje:
Elektr. systeem controleren...

:oops:

En nu? Naar de dealer?

Auto rijdt wel gewoon gelukkig.

Ga het nu toch maar niet doen...

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 23 okt 2018 08:30
door Crxtreem
Heb nu ook de melding op mijn display dat Pack GEOLOC (62) is geactiveerd (12mois dus denk 12 maanden?)

Weet niet of dat een paketje is wat iets met de app te maken heeft?

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 23 okt 2018 08:55
door PieterZoe
Dat is niet lekker. Zou met het loshalen van de min-pool niets te maken moeten hebben.
Heb je de 12v-accu al eens vervangen? misschien was deze al wat zwakker en is het voltage door het loshalen en weer vastmaken van de min-pool op een kritische waarde gekomen waardoor je auto deze melding geeft.
Zoals elders besproken op het forum, is de Zoe gevoelig voor de status van de 12v-accu. Als die het einde van z'n levensduur bereikt en het voltage wat minder wordt, geeft de auto een melding zoals jij hebt gezien. In dat geval is het zaak snel de 12v te laten controleren want bij een nog lager voltage wilt de auto in z'n geheel niet meer opstarten

Maar het kan ook iets anders zijn.

daf55 schreef:
Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen
Gedaan, maar geen verbinding en nu de melding fel oranje:
Elektr. systeem controleren...

:oops:

En nu? Naar de dealer?

Auto rijdt wel gewoon gelukkig.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 23 okt 2018 10:52
door daf55
Gelukkig verdween de opmerking vanzelf gisteravond toen ik nog even weg moest.

Maar nog steeds geen verbinding met de auto via de app.
daf55 schreef:
Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen
Gedaan, maar geen verbinding en nu de melding fel oranje:
Elektr. systeem controleren...

:oops:

En nu? Naar de dealer?

Auto rijdt wel gewoon gelukkig.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 24 okt 2018 18:23
door Pjedr
Ik kreeg Pack GEOLOC toen ik de Z.E. SmartCharge app op android ging gebruiken.
Met GO location, kan men zien wanneer je vertrekt vanaf een openbare Slimme Laadpaal.
Of zoals ik als ik thuis laadt.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 25 okt 2018 09:09
door PIPOOO
PIPOOO schreef:Bij mij is de TCU unit ook vervangen. Echter zonder resultaat. Begin de ZOE wel een beetje zat te worden. Wel heeel vaak naar de dealer terug voor m.n. updates.
Grt. Bert.
Bij mij is het gisteren opgelost. Via RN, dealer etc. Heeft ongeveer 2 maanden geduurd!

Grt. Bert.

P.s. De dealer treft hier zeker geen blaam.

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 01 nov 2018 09:56
door PIPOOO
PIPOOO schreef:
PIPOOO schreef:Bij mij is de TCU unit ook vervangen. Echter zonder resultaat. Begin de ZOE wel een beetje zat te worden. Wel heeel vaak naar de dealer terug voor m.n. updates.
Grt. Bert.
Bij mij is het gisteren opgelost. Via RN, dealer etc. Heeft ongeveer 2 maanden geduurd!

Grt. Bert.

P.s. De dealer treft hier zeker geen blaam.
Heeft ff gewerkt. Sinds 31/10 weer defect. Zucht...

Als ik alles van te voren geweten had.....

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 12 nov 2018 12:35
door rraets
Probleem eindelijk opgelost
Auto heeft 9 weken bij dealer gestaan !

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Geplaatst: 12 nov 2018 16:19
door PIPOOO
rraets schreef:Probleem eindelijk opgelost
Auto heeft 9 weken bij dealer gestaan !
9 Weken!
Die van mij gaat woensdag wederom naar de dealer. Maar 9 weken is me echt te veel.
Hoe hebben ze het opgelost?
Grt. Bert.