Pagina 1 van 1
Gebruikte Zoë
Geplaatst: 28 feb 2018 22:38
door ScenicCVT
Ik wil mijn 2013 Clio Estate inruilen voor een Zoëuit 2014-2015.
Heeft de R240 echt meer range in vergelijk met de Q210?
De Q210 heeft toch bast een voordeel door op 43kW te kunnen laden.
Iemand met ervaring hiermee?
Re: Gebruikte Zoë
Geplaatst: 28 feb 2018 23:49
door zoe2goe
Het is ongelofelijk moeilijk dit met gebruikerservaringen te verifiëren. Iedereen rijdt verschillend, condities zijn verschillend, en niet veel mensen hebben een Q en een R naast elkaar staan en rijden er dezelfde route mee. Juist omdat een BEV zo energie-efficiënt is, hebben kleine veranderingen relatief grote invloed op het verbruik. Het lijkt mij dat we weinig keuze hebben dan Renault te geloven op de blauwe ogen. Knappe koppen die echte tests doen hadden mijns inzien anders al lang gehakt van het hele verhaal gemaakt, kicking and screaming zullen we maar zeggen.
Dat gezegd hebbende...... ik rij zelf een Q210 en omdat mijn auto op eigen pad staat met een eigen lader gebruik ik zeer zelden publieke laders; minder dan 5%. De 43 kW laders zijn ook nog eens hartstikke duur, zeker bij incidenteel gebruik. Maar als je echt even vooruit wilt / moet, is die dubbele laadsnelheid echt wel heel erg fijn.
Re: Gebruikte Zoë
Geplaatst: 01 mar 2018 12:41
door fivari
Als je af en toe een langere trip maakt, is de dubbele snelheid zeker interessant. Reken dat je dan, via een snelwegtraject, elk uur de batterij terug moet volladen tot 80% à 85%. Als dat 25' duurt of 50' is dat toch een groot verschil.
Anderzijds zou de R240 bij langere vermogen efficiënter laden. 1f16A gaat nog net, maar bij nog lagere vermogens ligt de laadsnelheid van de Q210 echt wel laag.