Warmtepomp zoe defect
Geplaatst: 30 mei 2018 10:43
Hoi,
Het viel ons op dat de airco en de kachel vrijwel niets meer deden.
Omdat een goed vriend om de hoek een garage heeft, hebben we de airco vloeistof en drukken gecontroleerd.
Voor zo ver hij kan.
Er zou 1000 gram in moeten zitten en er zat nog 980 gram in onze zoe.
Verder gaf de airco machine ook geen problemen aan met de druk en lektest.
Toen maar eens proberen uit te lezen en daar komt het rare aan het verhaal.
Als we de zoe uitlezen zien we een binnentemperatuur van 10 - 400 graden. deze staat niet stil en gaat constant op en neer. Soms blijft hij even 1 of 2 seconden staan op 21 of 22 graden. wat de werkelijke temp zou kunnen zijn.
Verder zien we ook dat de luchtvochtigheid 3100% aangeeft.
Renault heeft de auto een hele dag onderzocht en komt tot de conclusie dat de warmtepomp is overleden.
Zal rond de 1200 - 1400 euro gaan kosten, maar omdat dit bij hun nog nooit is voor gekomen en ze nergens op voorraad zijn.
Heeft men renualt nog om een regeling gevraagd omdat onze zoe 4,5 jaar oud is.
Ook voor Renault was dit een nieuw iets, en men gaf 15% korting.
Nu zitten we ondertussen al 1,5 week te wachten op een nieuwe warmtepomp, moet schijnbaar uit Frankrijk komen.
Op mijn vraag aan de garage hoe de Zoe dan van die rare binnentemperaturen en luchtvochtigheid aangeeft.
Geeft men aan dat dit komt door de defect warmtepomp.
Probeer hem vanmiddig zelf nog even uit te lezen met een renault clip die ik even mag lenen.
Ben nog niet overtuigd van het antwoord over de binnen sensor.
Maar waar zit deze? is dat net voor de spiegel tegen de voorruit? of volgens sommige tussen de ventilatie roosters?
Voor mij begint het wel het einde van de Zoe te betekenen, wij gebruiken hem als rijschool om in te lessen.
Zeker met dit weer is het ideaal om in te lessen zonder airco.
mvgr, Mark
Het viel ons op dat de airco en de kachel vrijwel niets meer deden.
Omdat een goed vriend om de hoek een garage heeft, hebben we de airco vloeistof en drukken gecontroleerd.
Voor zo ver hij kan.
Er zou 1000 gram in moeten zitten en er zat nog 980 gram in onze zoe.
Verder gaf de airco machine ook geen problemen aan met de druk en lektest.
Toen maar eens proberen uit te lezen en daar komt het rare aan het verhaal.
Als we de zoe uitlezen zien we een binnentemperatuur van 10 - 400 graden. deze staat niet stil en gaat constant op en neer. Soms blijft hij even 1 of 2 seconden staan op 21 of 22 graden. wat de werkelijke temp zou kunnen zijn.
Verder zien we ook dat de luchtvochtigheid 3100% aangeeft.
Renault heeft de auto een hele dag onderzocht en komt tot de conclusie dat de warmtepomp is overleden.
Zal rond de 1200 - 1400 euro gaan kosten, maar omdat dit bij hun nog nooit is voor gekomen en ze nergens op voorraad zijn.
Heeft men renualt nog om een regeling gevraagd omdat onze zoe 4,5 jaar oud is.
Ook voor Renault was dit een nieuw iets, en men gaf 15% korting.
Nu zitten we ondertussen al 1,5 week te wachten op een nieuwe warmtepomp, moet schijnbaar uit Frankrijk komen.
Op mijn vraag aan de garage hoe de Zoe dan van die rare binnentemperaturen en luchtvochtigheid aangeeft.
Geeft men aan dat dit komt door de defect warmtepomp.
Probeer hem vanmiddig zelf nog even uit te lezen met een renault clip die ik even mag lenen.
Ben nog niet overtuigd van het antwoord over de binnen sensor.
Maar waar zit deze? is dat net voor de spiegel tegen de voorruit? of volgens sommige tussen de ventilatie roosters?
Voor mij begint het wel het einde van de Zoe te betekenen, wij gebruiken hem als rijschool om in te lessen.
Zeker met dit weer is het ideaal om in te lessen zonder airco.
mvgr, Mark