Wat vraagjes
Geplaatst: 22 jan 2019 17:05
Hoi allen,
Inmiddels ben ik zo'n 1,5 jaar in het bezit van een tweedehands Renault Zoe 22kw, wat mij uitstekend bevalt. Via mijn zonnepanelen op mijn dak rijd ik vrijwel volledig 'groen'. Nu heb ik een paar vragen, waarop mede Zoë gebruikers wellicht antwoord kunnen geven:
- 1: Ik ben van plan onze oude Volvo in te ruilen voor een Mitsubishi Outlander uit 2013, om zo nog meer gebruik te maken van het elektrische rijden. Nu is de Mitsubishi Outlander 1 fase laden en de Renault Zoe is 3 fase. Ik heb een 3,7KW thuislader dus dan is die toch gewoon geschikt voor beide auto's of niet?
- 2: Nu tijdens de wintermaanden kraakt mijn Zoë elke keer als ik een drempel pak. Als het daarna weer 'boven nul' wordt is het niet. Is dat bij iedereen het geval? Of moet ik daarmee naar de garage.
- 3: Ik zou graag als het nog ergens mogelijk is een keer de accu verwisselen naar een 44kw. Maar dat is een droombeeld of niet? Wat ik me dan wel afvraag: als ik nu nog 5 jaar doorrijd met mijn gehuurde accu en die is nog maar 70% capaciteitssterk: gooien ze er dan een 44kw in of hebben ze die 22kw nog genoeg op voorraad liggen tegen die tijd?
Bedankt voor jullie antwoorden!
p.s. ik rij met mijn Zoë 15,5kw per 100kw de afgelopen 10.000 km. Volgens mij doe ik het dan niet slecht toch?
Inmiddels ben ik zo'n 1,5 jaar in het bezit van een tweedehands Renault Zoe 22kw, wat mij uitstekend bevalt. Via mijn zonnepanelen op mijn dak rijd ik vrijwel volledig 'groen'. Nu heb ik een paar vragen, waarop mede Zoë gebruikers wellicht antwoord kunnen geven:
- 1: Ik ben van plan onze oude Volvo in te ruilen voor een Mitsubishi Outlander uit 2013, om zo nog meer gebruik te maken van het elektrische rijden. Nu is de Mitsubishi Outlander 1 fase laden en de Renault Zoe is 3 fase. Ik heb een 3,7KW thuislader dus dan is die toch gewoon geschikt voor beide auto's of niet?
- 2: Nu tijdens de wintermaanden kraakt mijn Zoë elke keer als ik een drempel pak. Als het daarna weer 'boven nul' wordt is het niet. Is dat bij iedereen het geval? Of moet ik daarmee naar de garage.
- 3: Ik zou graag als het nog ergens mogelijk is een keer de accu verwisselen naar een 44kw. Maar dat is een droombeeld of niet? Wat ik me dan wel afvraag: als ik nu nog 5 jaar doorrijd met mijn gehuurde accu en die is nog maar 70% capaciteitssterk: gooien ze er dan een 44kw in of hebben ze die 22kw nog genoeg op voorraad liggen tegen die tijd?
Bedankt voor jullie antwoorden!
p.s. ik rij met mijn Zoë 15,5kw per 100kw de afgelopen 10.000 km. Volgens mij doe ik het dan niet slecht toch?