Pagina 1 van 1
Guessometer/accu daalt vol sneller dan bijna leeg
Geplaatst: 18 mar 2021 11:24
door Simgro75
Hoi,
Ik merk laatst op dat mijn batterij de eerste 40 km sneller verliest.
Bv
Gisteren avond 100% geladen, totaal 252km
Vanochtend bij instappen 241 km. 11km weg

Na 200m weer 2 km eraf (woonwijk dus stapvoets)
Na 10 km 30 km eraf.
Zodra de guessometer onder de 200 komt gaat het langzamer.
Niet elke ochtend heb ik een verlies van zoveel km op 1 nacht. Alleen na volledig vol geladen.
Ik rij normaal. Gem verbruik staat op 18.1 kw/100
Ik rij 50/50 stad/snelweg.
Ik vraag me toch af of dit normaal is? Zou ik kunnen vragen voor een batterij management update?
Alvast bedankt
Simone
Re: Guessometer/accu daalt vol sneller dan bijna leeg
Geplaatst: 18 mar 2021 13:56
door Sordone
Ik denk dat de verwarming/warmtepomp de extra kw’s “wegslurpt”. Doe je aan voorconditionering thuis aan een laadpaal ? Of rij je heuvelop (moeilijk maar niet onmogelijk in NL) of met wind tegen ? Veel variabelen dus.
Re: Guessometer/accu daalt vol sneller dan bijna leeg
Geplaatst: 18 mar 2021 14:01
door Simgro75
Nee ik heb de voorconditionering niet gebruikt. met de vorst een enkele x via de app. Via de sleutel werkt niet.
En in mijn straat is t vlak. Snelweg op is heuvel op. Maar dit is echt alleen zo extreem met de eerste km's vd volle batterij. Dus morgen bij vertrek niet
Re: Guessometer/accu daalt vol sneller dan bijna leeg
Geplaatst: 01 apr 2021 11:00
door Simgro75
Update,
Eergisteren bij de renault dealer geweest voor een ander probleempje.
te weten:
na het wisselen van mijn set velgen met zomerbanden ging het lampje "check wielsensoren" branden. Na opnieuw "inleren" bleef het terugkomen. Zo'n 4x per rit van 40km.
Bij de dealer hebben ze het inleren uiteindelijk via de computer gedaan (harde reset wellicht???)
Sindsdien geeft mijn guessometer weer correct aan
Toegevoegd in 3 minuten 52 secondes:
Screenshot_20210401_064408_com.renault.myrenault.one.fr.jpg
IMG_20210401_072557.jpg
Re: Guessometer/accu daalt vol sneller dan bijna leeg
Geplaatst: 06 apr 2021 15:29
door barreman
Ik weet niet of de Renault zo slim is, maar na een nacht is altijd je bereik in feite lager dan de dag ervoor. Want de temperatuur gaat omlaag, waardoor je minder energie uit je batterij krijgt.
In een Tesla zie je precies hoeveel dat is ( en die auto warmt de batterij op zodat je dat deel weer 'terug' krijgt.
Bij mij is het ook zo dat de bovenste 20% het snelste weg zijn, en dat de onderste 10-20% vaak meer bereik opleveren dan wat de guessometer (:-p) dacht