Pagina 1 van 1

Update beleid (Life Cycle Management) Renault Zoe

Geplaatst: 01 apr 2022 09:24
door theritz
Orienterend op een oudere (2015-2016) Zoe krijg ik deze vraag niet beantwoord: wat is het life cycle management op de software van de Zoe's? Ik lees (ergens) dat de Q210 niet meer ge-updatet wordt?
Wat ik wil voorkomen is dat ik nu een bruikbare auto heb die, door uitblijven updates, op enig moment niet meer functioneren zou en een zgn 'brick' kan worden. Voor onderdelen houdt Renault blijkbaar 15 jaar aan, ik zou zoiets ook voor cruciale updates verwachten?
Weet iemand dit?

Re: Update beleid (Life Cycle Management) Renault Zoe

Geplaatst: 01 apr 2022 20:16
door zoe2goe
De vraag is meer: wat zijn cruciale updates? De firmware van de drive-train is wel uitontwikkeld voor een Q210, en als er echt iets griezeligs aan de hand blijkt, dan komt er gewoon een update/recall. Dat is regelgeving en heeft niets met Renault's beleid te maken.

Ik denk dat je nog het meeste last zou kunnen hebben van bijvoorbeeld oude kaarten in de nav. Persoonlijk boeit me dat niet zo. Ik rij inderdaad heel af en toe over een stukje weg wat er volgens de RLink niet is.

Niet een héél precies antwoord op je vraag geef ik toe.

Re: Update beleid (Life Cycle Management) Renault Zoe

Geplaatst: 01 apr 2022 23:43
door theritz
Niet een precies antwoord maar ik begrijp wat je zegt. Voor gevaarlijke situaties is er regelgeving.
R-Link lijkt me weinig interessant, ik ben sowieso geen fan van grote schermen en stapels software in auto's. Het liefst had ik een auto zonder ingebouwde radio, GPS etc. maar gewoon een scherm en bluetooth zodat we onze up to date telefoon kunnen koppelen en als navigatie, muziekspeler, verkeersinformatiebron etc. kunnen inzetten (en zelfs bluetooth is al weer een standaard zoals velen die komen en gaan)