Pagina 1 van 1
Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 03 nov 2013 15:01
door electronaut
Ik heb eerder bericht dat ik bij mijn dealer in Aalsmeer op 22 kW kan laden. De beste optie zolang er geen snelladers zijn. Ik ga er vanuit dat minimaal alle ZE-dealers zo'n laadpaal hebben waar wij tijdens openingstijden gebruik van mogen maken. Toch?
Weet iemand of alle Renault-dealers dat toestaan en of er misschien non-ZE dealers zijn die ook een laadpaal hebben (omdat ze zelf in een Kangoo ZE rondrijden bijv)
De laadpalen bij mijn dealer staan niet op oplaadpalen.nl en (je raadt het al) ook niet in de navigatie. Haha, die bij concurrent Mitsubishi in de buurt staat er wel in!
Is er ergens een overzicht van beschikbare laadpalen bij Renault dealers?
Re: Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 03 nov 2013 15:25
door avdvee
Re: Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 03 nov 2013 15:36
door electronaut
Nee, bedankt!
Re: Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 04 nov 2013 10:50
door Smartrix-Zoe
Het is onbegrijpelijk dat niet alle Renault dealers een oplaadpunt hebben. Ze hebben een redelijk dekkend netwerk in Nederland en het zou daarmee voor ons een uitkomst zijn mocht je verder weg willen gaan. Reactie van Renault Nederland is dat ze hun dealers niet kunnen verplichten tot de aanschaf van een laadpaal. Echt een grote misser.
Veel palen bij dealers staan buiten openingstijden gewoon uit. Ze zetten dan de schakelaar om binnen.
De Importeur verplicht de dealers heel veel maar dit vinden ze niet nodig
Misschien moet niet alleen ik bellen met dit idee maar jullie ook. Je weet nooit wat het brengt.

Re: Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 04 nov 2013 18:45
door avdvee
Wie moeten we dan bellen? Het lijkt me iets voor de WISHLIST ??
Re: Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 06 nov 2013 15:35
door Smartrix-Zoe
Gewoon Renault Nederland bellen

Re: Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 20 nov 2013 13:47
door renault15.17
Het moet niet gekker worden

Ik kom er net achter dat de publiek e-laad laadpaal die tussen de Renault en Opel dealer stond hier in Helmond, is weggehaald.

Waar gaat dat nu weer over? Wel heeft de Renault dealer laadpunten, maar die staan binnen het hek. Bij het voormalige laadpunt stonden ook regelmatig Ampera's te laden, maar of de Opel dealer nu ook een laadpunt heeft?
Rare jongens.... die .......
Re: Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 20 nov 2013 14:06
door Smartrix-Zoe
Ik heb te horen gekregen waarom er niet bij iedere Renault dealer laadpunten zijn. Ze hebben dat wel overwogen maar de investeringen die een dealer hiervoor moet doen zijn best hoog. Wanneer je de auto in de markt zet voor woon-werk verkeer of boodschappen en sportclub bezoeken heb je geen laadpunt voor onderweg nodig. Het feit dat een aantal van ons, waaronder ik, direct de grens gaan opzoeken past niet bij dat uitgangspunt van Renault. Daar is natuurlijk wel wat voor te zeggen. Nu Fastned binnen een jaar op veel locaties snellaadpunten heeft is de noodzaak van de laadpunten bij de dealers niet meer zo aanwezig voor ons pioniers.... We moeten dus nog even geduld hebben en dan kunnen we gewoon onbezorgd overal in Nederland naar toe rijden. Toch blijft wel een beetje de vraag waarom je dan zo'n dure Cameleon snellaad installatie in de auto plaats.
Hoe denken jullie hierover?
Re: Laadpunten bij Renault-dealers
Geplaatst: 20 nov 2013 22:12
door MartijnEV
Toch blijft wel een beetje de vraag waarom je dan zo'n dure Cameleon snellaad installatie in de auto plaats.
De Caméléon lader is juist bewust door Renault ontworpen om productiekosten te besparen. Hij is dus eerder 'goedkoop' dan 'duur' (al is dat relatief natuurlijk). Daarnaast is het idee van Renault bij het ontwerpen van de Caméléon lader geweest, dat je maximaal kan profiteren van de maximale stroomsterkte die AC (wisselstroom) laadpalen kunnen leveren. En dat maximale vermogen varieert tussen 16A, 32A en 63A. Daar waar de meeste EV's (tot kortgeleden) slechts op 1 fase (3,7kW) konden laden, ookal biedt een laadpaal drie-fasen spanning aan, kan de Zoe op alle drie de fasen laden en wel op de maximaal beschikbare stroomsterkte.
Dat maakt:
- het totale kostenplaatje een stuk goedkoper: én voor Renault en de koper van de Zoe lage productiekosten voor lader in de Zoe, én voor de aanbieders van infrastructuur geen dure DC snellaadstations nodig zoals bijvoorbeeld voor de Nissan Leaf
- het gebruik van de Zoe (tot nu toe in theorie helaas) een stuk makkelijker en flexibeler: AC laadpaaltjes kun je 'overal' vinden en je kunt er met de Zoe het 'maximale' uithalen
Vandaar de Caméléon lader.