Pagina 1 van 1

Hoe werkt het kabelslot ?

Geplaatst: 06 jan 2016 10:51
door Sordone
De laadkabel wordt meestal op de laadpaal los gelaten als je het release knopje op de afstand bediening of in de auto indrukt.
Bij nederlandse palen met een RFID lezer lock je de kabel op de laadpaal door 1 keer te scannen en unlock je door nog een keer te scannen.
Bij duitse RWE palen start het laadproces via een app ook de lock en unlock je door het release knopje.
Maar wat moet je doen als dit niet het geval is ? Wie heeft tips of ervaringen met uitzonderingen ?

Re: Hoe werkt het kabelslot ?

Geplaatst: 06 jan 2016 15:54
door zoe2goe
Niet met RWE maar wel een keer met een Lolo die in error sprong. HEEL vervelend. Daar moest de eigenaar, die achteraf al niet zo héél gecharmeerd bleek te zijn van mijn laad-activiteit aldaar (stond als openbaar op oplaadpalen.nl, maar daar wisten ze dus niks van) de stroom vanaf halen EN weer opzetten, pas toen kwam het motorslot los. Als het buiten openingsuren was geweest was ik het haasje geweest (kabel tijdelijk kwijt, en ik had niet meer zo heel veel reserve).

Re: Hoe werkt het kabelslot ?

Geplaatst: 06 jan 2016 19:11
door erijder
Zelfde ervaring als zoe2go met de lolo. Helaas al 2x. Vermijden die dingen. Zoe en lolo is blijkbaar geen goede combi, waardoor de stop er uit slaat en dan blijft de kabel vergrendeld in de lolo. Alleen als er weer stroom op de paal staat is de kabel weer los te krijgen.