Pagina 1 van 1

ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 16 dec 2017 12:46
door Hachy
Ik liep toevallig tegen dit bericht aan:

https://media.renault.nl/mediabericht/n ... e-rijders/

Volgens het Artikel is NL het eerste land waar de app beschikbaar is.

ZE Smart Charge in App Store
ZE Smart Charge in Google Play Store

Met de app kun je aangeven of je wél of niet wilt slim-laden, wat je minimale range moet zijn en hoe lang hij over 100% mag doen.
Je moet een account aanmaken en de app vervolgens koppelen aan je auto óf aan één of meerdere laadpassen.

Ik ga het in elk geval eens uitproberen. Lijkt me interessant :)

Tekst van Renault:

Code: Selecteer alles

"Nu beschikbaar in de App Store voor iOS-apparaten.

Omschrijving
Renault Z.E. Smart Charge maakt het voor de berijder van een Renault ZOE eenvoudig om het laden van de auto automatisch te sturen en daarbij te profiteren van het aanbod aan duurzame energie tegen een zo laag mogelijke prijs.

De app stuurt het laden van de auto en houdt rekening met het aanbod van en de vraag naar duurzame energie in het elektriciteitsnet. Door de juiste momenten te kiezen om de auto op te laden is het mogelijk om het aandeel duurzame energie in de energiemarkt te vergroten en een besparing te realiseren voor de gebruiker van de app. De besparingen worden bij elkaar opgeteld tot het moment dat de gebruiker deze laat uitbetalen op de aangegeven bankrekening. 

Renault Z.E. Smart Charge maakt gebruik van de connectiviteit van de Renault ZOE en werkt voor elke ZOE met een productiedatum vanaf mei 2017, indien uitgerust met een R-Link multimedia- en navigatiesysteem. De connectiviteit van de auto moet geactiveerd zijn en de berijder dient een Z.E. Services account te hebben. 

Hoe werkt de app?

Na installatie van de applicatie en het verbinden van de app met de auto kan Z.E. Smart Charge worden geactiveerd. Door de activatie van Z.E. Smart Charge en het instellen van de gewenste vertrektijd, stuurt de applicatie het laden van de auto. Op het gewenste tijdstip van vertrek zal de batterij 100% geladen zijn, mits er voldoende tijd is om op te laden gegeven de laadbehoefte en het vermogen van het gebruikte laadpunt. Alleen voor zover er meer tijd beschikbaar dan nodig is, zullen slimme algoritmes de beste laadmoment zoeken. Indien een direct te laden aantal kilometer wordt ingevoerd, zal de auto direct laden tot het gewenste niveau, waarna de resterende capaciteit van de batterij slim wordt geladen. 

Het slim laden met Z.E. Smart Charge kan op ieder moment door de gebruiker worden in- of uitgeschakeld. Indien toegestaan door de gebruiker verstuurd de app pushberichten, bijvoorbeeld wanneer slim laden is geactiveerd en de auto wordt aangesloten op een laadpunt. Alles is gereed voor Easy Electric Life!"

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 16 dec 2017 13:42
door PieterZoe
Mooie next step. Dit is feitelijk de Jedlix app zoals je ook kunt zien in de App stores. Jedlix is ontwikkeld als start-up met funding door Eneco. Het liep aanvankelijk heel langzaam omdat er geen communicatie met de auto was. Nu Jedlix onderdeel is van de Renault ZE services is die communicatiemogelijkheid er wel. Mooi gedaan

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 16 dec 2017 15:40
door Sordone
Alleen nieuwe Zoe’s kunnen er gebruik van maken. Het hangt van je VIN af, dit kan je online checken.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 17 dec 2017 21:12
door Pjedr
Ik heb het gisteren en nu geprobeerd.
Myn Renault ZOE 40 laadt echter gelijk weer op.
De ZE SmartCharge ziet wel hoeveel km ik geladen heb. Verder nog niks. Vertrektijd op 9:00 gezet.
Het lijkt wel alsof hij mijn thuislocatie niet herkend.
Of het is een kwestie van geduld.
Ik zag ook dat ik ineens een jaarlicentie ZE connect pro en ZE geoloc heb gekregen. Verder nog geen updates gezien.
Is het iemand anders al gelukt om het te gebruiken?
Je zou een stekkericoon rechtsboven moeten zien als het actief is.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 17 dec 2017 23:15
door Hachy
Bij mijn VIN werkte het niet; ik heb hem dus maar aan een laadpas gekoppeld. Kon ook mijn VIN niet koppelen aan een ZE40 dus de categorie 'geupgrade Zoe' paste kennelijk niet in hun standaard-database ;)

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 20 dec 2017 22:18
door Pjedr
Het zou nu kunnen gaan werken. Bij thuiskomst lader aangesloten. Na 1 kwartier laden stopt hij op 20%. Half uur later laadt hij een kwartier tot 28%.
Verder maar afwachten. Om 9.00 uur vertrektijd zou hij op 100% moeten zitten.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 21 dec 2017 15:53
door Jopie66
Zojuist aangesloten. Met als vertrektijd morgenochtend 0700 uur. Start gelijk met laden......

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 21 dec 2017 16:15
door Pjedr
Vanochtend om 9:uur was auto prima slim gethuisladen.
Echter geen notificaties gezien en ik sta nog op 0,00 euro. Het zullen wel kinderziektes zijn.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 21 dec 2017 22:40
door PieterZoe
Interessant om te lezen. Keep us posted

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 21 dec 2017 23:00
door Pjedr
Hehe 43 cent verdiend in de app. Bij 5 euro kan je het op de bank laten zetten. Nu heb ik de lader niet aangesloten. Maar toch wordt er geprobeerd het laden te starten. Het lijkt me beter dat app zou daar rekening mee gaat houden. Of een sein geven wanneer ik de kabel moet aansluiten. Deze moet namelijk over de stoep zolang de auto laadt of in de nacht en dan s'ochtends weer opruimen. Accu nu nog 90% dus hoef ik nog niet te laden. Dus het werkt nu dus al wel aardig. Jippie!

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 22 dec 2017 23:24
door GertjanVB
Alleen voor Zoe's vanaf 2015 hoorde ik vandaag van RNL. De anderen krijgen de VIN niet gekoppeld.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 23 dec 2017 09:30
door PieterZoe
Er wordt ook gewerkt aan een Rlink-app. Voor alsnog geplande release in februari. Dat zou a) de eerste nieuwe app in Rlink (sinds de mislukte Facebook) en b) een vernieuwende functie zijn in EVland

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 23 dec 2017 09:49
door GertjanVB
Ik houd mijn hart vast....

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 27 dec 2017 12:33
door Hachy
GertjanVB schreef:Alleen voor Zoe's vanaf 2015 hoorde ik vandaag van RNL. De anderen krijgen de VIN niet gekoppeld.
Vanaf 2017 hoorde ik. Mijn Zoe (2016) wil ook niet koppelen met VIN.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 28 dec 2017 00:31
door OlafH
Vanaf mei 2017 staat in de beschrijving van de Android app in de Play store.
(Zal vast geen reden worden een nieuwe Zoe aan te schaffen...)

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 31 dec 2017 00:49
door Pjedr
Mijn ZOE is van juni 2017.
Dan heb ik geluk.
Jammer dan voor alle auto's die ouder dan 7 maanden zijn.
Ik hoop dat Android Auto ook mijn kant op komt, maar dat betwijfel ik nog wel sterk.
Ondertussen ben ik nu voor de 3e keer aan het slim laden.
Wat dan totaal 1 eurootje op heeft geleverd.
Wel kon ik met de smartcharge app geen verbinding maken.
Nu wel weer.

Ik vond net ook nog een filmpje

Maar ik heb geen power to grid.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 14 feb 2018 10:01
door Jopie66
Nu maak ik al een tijdje gebruik van de app. En werkt nu wel OK. Maar gisteren toch wel een vervelend leermoment :oops:
Ik had een rit van 250 (500 retour) voor een opleidingsdag. En dus aangewezen op laden onderweg. Bij Fastned Lokkant aanbeland en daar willen laden.
Maar die stopte na 5 telle. Daar kwam ik na 30 minuten helaas pas achter :oops: :oops:
Gebeld met Fastned en dezer konden mij niet helpen... Ik verder rijden maar geen snellaadplek te vinden (in de buurt van Venlo). Na zeer veel vertraging maar de Smart Charge app uitgezet.... Laad normaal...
Ik had dermate vertraging dat ik maar weer terug naar huis ging. Dure les en een opleidingsdag naar de knoppen. Bij laden anders dan thuis dus maar de smart charge App uit zetten...

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 18 feb 2018 02:06
door Pjedr
Gisteren de eerste 5 euro uitbetaald gekregen. Het duurde nog wel even een week.
Nu werkt het verder heel goed. Accu is altijd vol op het goede moment.
Slim laden onderweg heb ik nog niet gedaan.
Als ik onderweg laadt, zal ik opletten of de app uit staat.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 18 feb 2018 17:52
door Gliset
Iemand ervaring met laadpassen toevoegen? Ik probeer m'n greenflux kaart te koppelen, maar krijg geen gele knop om verder te gaan... Faq zegt dat alle passen zouden moeten werken.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 18 feb 2018 21:56
door Hachy
Ja ik heb hem gewoon aan een flow kaart toegevoegd, dat werkte prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 22 sep 2019 17:28
door Pjedr
Zijn er meer waarbij laatste status nu meer dan een dag niet meer wordt bijgewerkt.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 20 feb 2022 09:35
door ArnoNijhof
Gebruiken jullie deze app nog?

Ik heb sinds afgelopen week het probleem dat mijn Zoe R110 41kwh opeens niet meer geschikt zou zijn.

Ik heb een zelfbouw laadpaal en dat werkte altijd vlekkeloos.


Jullie andere ervaringen?

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 20 feb 2022 22:35
door Pjedr
Mijn Renault ZOE 40 (41kWh) ook niet meer, na jaren gebruikt te hebben. Misschien omdat ik geen Renault Connect meer heb? Ze hebben denk ik iets veranderd. Of dat alleen Easy Home laadpalen worden ondersteund? Ik gebruik ook meestal mijn eigen laadpaal. Aansturing gebeurde altijd vanuit de auto. Desondanks zie ik toch 0,22 cent vandaag als verdienste. Dus hij doet het nog wel ergens.
Tevens nu 12 maanden Connect en Interactive teoegevoegd op r-link store, nu met de sdcard naar de auto, er zijn ook wat updates.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 21 feb 2022 01:36
door Pjedr
Update was "R-Link Store (8.70MB) 2 20,2022" is dit een versienummer of installatiedatum? R-Link TomTom LIVE Applicatie is v11.346.3206684-8060. My Renault app wil nog geen "interactive" info en instellingen geven. Na een paar dagen maar weer proberen.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 21 feb 2022 16:42
door Pjedr
Mobilize SmartCharge toont de melding nu niet meer, maar weer gewoon de accu status. En de My Renault app toont dat My Z.E Connect 12m + Inter@ctive1 status "In behandeling" is, onder Contracten. Nog maar een dag wachten dus. Het scheelt ook dat je de auto wakker maakt, en zo nu en dan verplaatst, zodat de GPS locatie ook veranderd, oftewel je de auto regelmatig gebruikt.

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 11 aug 2023 07:59
door Maggy
Ik zie in Google play:
Mobilize smart charge is nu beschikbaar voor de volgende modellen:
- ZOE E-TECH Electric (fase 1) geproduceerd vanaf december 2018 uitgerust met RLINK
- ZOE E-TECH Electric (fase 2) geproduceerd vanaf 29 oktober 2020 uitgerust met EASY LINK
- Twingo E-TECH Electric uitgerust met EASY LINK
- Megane E-Tech Electric uitgerust met OpenR link
- Kangoo E-TECH Electric uitgerust met EASY LINK
We gaan het eens uitproberen

Re: ZE SmartCharge App nu ook in NL beschikbaar

Geplaatst: 30 aug 2023 22:34
door Pepone
Én bevalt de app een beetje?
Graag je bevindingen.

Of iemand anders natuurlijk met ervaringen.

Groet, Ron.