Pagina 1 van 1

Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 28 mei 2019 22:17
door Marc1970
Beste Forumleden,

Sinds 14 mei ben ik de trotse eigenaar van een Zoe R90 en wat een genot! Tenminste...het rijden ermee wel, maar het laden is een drama :fp:

Ik kan NERGENS in Amsterdam de Zoe laden bij een Nuon laadpaal...en laat Amsterdam er nu mee vol staan! Na 3 dagen in bezit te hebben, is de Zoe terug gegaan naar de Renault dealer. Zij hebben alles nagekeken en de nieuwste software erop gezet en getest...en de Zoe laadt gewoon op. In Amsterdam heb ik de Zoe gelijk aan de Nuon laadpaal gehangen en........niks!

Ik ben langs Renault Amsterdam gegaan en jawel: Renault Amsterdam kent het probleem. Het ligt aan de laadpaal die Nuon in Amsterdam heeft geplaatst. Heijmans plaatst de palen in opdracht van Nuon. Ik had iemand van Heijmans aan de lijn en die zegt, dat het aan de Renault Zoe ligt, Renault zegt dat het aan de laadpaal ligt, want rijd Amsterdam uit en pak een laadpaal en de Zoe laadt op!

Ik ben dus nu genoodzaakt om aan een snellader te laden of ergens buiten Amsterdam aan een gewone publieke laadpaal.

Zijn er hier meer mensen met een Zoe die in Amsterdam wonen en hetzelfde probleem hebben??

Groet,
Marc

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 29 mei 2019 08:09
door NielsO
Heb ook vaak problemen in Amsterdam. Heeft denk ik iets te maken met het minimale vermogen dat de ZOE nodig heeft i.c.m. het flexible charging op de NUON palen.
Mijn ZOE (q210) is negen van de tien keer gestopt met laden als ik bij mijn auto terug kom...

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 29 mei 2019 09:57
door jdgh72
Je kan overwegen een 1 fase kabel te gebruiken. Dan ervaar je waarschijnlijk geen problemen meer. Alleen de potentiële laadsnelheid is natuurlijk wel lager.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 29 mei 2019 11:53
door Riesbak
Ik had hier bij mijn flat ook problemen, helemaal als ook de i3 van de buren aan de Allego paal hangt. Alles geprobeerd bij Renault Nieuwegein (inmiddels de dealer gezet op de ZE dealer Veenendaal, ik werk er 100 meter vandaan), daar kwam ik niet verder mee, Allego heeft de paal wat aangepast, maar hield problemen. Hen een 1 fase kabel gekocht, en nu totaal geen problemen meer, opladen is uiteraard wel traag 3,4kW, maar loopt wel door.

Bijkomend voordeel voor mij persoonlijk: langzaam laden is in de stad Utrecht een gratis parkeren bonus, i.d.d. gratis MITS je aan het opladen bent.

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 30 mei 2019 23:07
door Marc1970
Dank jullie wel voor de tips en reacties. Ik heb Renault Amsterdam gevraagd naar zo'n 1-fasekabel...hoor morgen of ik er 1 even kan testen in Amsterdam.

Gisteren in Duivendrecht aan een Liander paal gehangen en...daar deed hij het....vandaag op Schiphol idem dito....het ligt dus echt aan de Nuon laadpaal in Amsterdam.

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 03 nov 2019 11:34
door Urloc
Ik heb ook problemen met de publieke laadpalen van NUON in Amsterdam.
Als ik bij Fastned, Essent of EV-box ga inpluggen laadt de Zoë zonder problemen. Lastig dat er bij mij in de buurt alleen NUON-laadpalen zijn. :( :twisted: Stom van de gemeente hier een monopolie te creëren.
Ik hoop dat Renault dit snel samen met NUON kan oplossen!

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 03 nov 2019 23:30
door zoe2goe
Het is al erg lang geleden, maar indertijd waren we wel wat problemen met de aarding van de Amsterdamse palen. Met CanZE kun je dat keurig zien (shameless self plug, SSP) in het Technical > Charging sherm, tamelijk onderaan. Alles boven de 100 moet je toch wel als een probleem beschouwen. Hoewel je er zelf helemaal niets mee kunt, is een bezoek je van de monteur meestal wel voldoende; stevig aandraaien van de verbindingen.

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 05 nov 2019 10:16
door OlafH
De laadpalen in Amsterdam hebben tegenwoordig een te lage startstroom voor de eerdere Zoe's. Daar heb je meestal alleen last van als er een ander al staat te laden en je koppelt aan, of andersom, als er een ander komt laden als jij er al staat. Met de R110 heb ik hier geen last meer van, het lijkt of die wacht met laden tot de paal de stroom omhoog zet.

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 06 nov 2019 16:26
door blauwe baby
De Nuonpalen laden de Zoë met een 1 fase-kabel eigenlijk altijd op. Kreeg die kabel in april 2016 als service van de dealer mee bij mijn showroom-model met het verhaal dat het snel opgelost zou zijn. Nu drie-en-een-half jaar later is dit nog steeds een probleem. Zo'n kabel kost rond 300 euro.

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Geplaatst: 06 nov 2019 18:30
door Sordone
Nou nou voor de helft koop je 1 fase kabel op ebay. Wel goed zoeken.