Pagina 1 van 1

Icu eve mini problemen

Geplaatst: 06 jun 2019 19:19
door Crxtreem
Op de zaak hebben wij vanuit Renault een laadpaal hangen.
Een Icu eve mini die op 11kW kan laden.
Deze werkt normaal goed op de Zoe (Q90).
Een tijdje terug kwam de paal na starten laden met een foutcode 008 en springt dan naar 004.
Als ik dan een tijdje wachtte resette de paal zich en start de sessie weer.

Maar vandaag blijft hij in storing hangen.
Als ik de stekker er weer uithaal is hij weer normaal en na insteken en controle begint hij weer met 11kW te laden en springt weer naar de foutcode.

Greenflux al gebeld maar onze paal is ingesteld als plug&charge dus die kunnen hem niet uitlezen.
Monteur komt binnen 5 dagen langs als het lukt.

Iemand ook ervaring met de icu mini laadpaal?
Of is deze combinatie niet de juiste?

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 07 jun 2019 13:09
door Crxtreem
Weer een dagje verder en weer wat rare dingen met de Zoe.

Vandaag mijn Zoe voor de 2de keer weer eens buiten de deur geladen.
Nu een keer bij een Allego laadpaal.
Deze heeft netjes mijn auto geladen tot 99% en daarna is de paal op knipperend rood gegaan.
Net even Allego gebeld om het te melden en volgens de meneer was er een storing met de kWh meter.

Nu terug op de zaak en toch weer eens proberen om de Zoe op onze Eve Mini te laden (deze geeft al een paar dagen code 004 dus laadt niet maar wie weet).
Bij insteken en controle display op zwart....
In de meterkast de automaat uit.
Nog een paar keer geprobeerd en met toch wat vuurwerk klapt de automaat er iedere keer uit.

Is het nu dat, (ook omdat de Allego paal rood knipperde) het misschien ook aan de Zoe kan liggen?
Dit wil ik toch uitsluiten voordat ik hem thuis ook inprik en daar de zekeringen laat springen.
De Zoe geeft verder geen melding op het diplay.
Bij het loskoppelen van de stekker knippert de neus wel even rood maar daarna weer normaal.

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 07 jun 2019 18:20
door Riesbak
Zoe is een rijdend testtool voor laadpalen. Vraagt van bijna alle EV's het meeste van de laadpalen met het vermogen, zal altijd feilloos een wankele aarding ontdekken. Ik heb voor de (Allego) laadpaal naast mijn flat en voor onderweg wispelturige laadpalen een 1 fase kabel gekocht, daarmee kan ik tot nu toe altijd waar ik wil opladen, het is traag, maar dat geeft heel vaak niet.

Zoe met de nieuwste software is niet het probleem, is bijna altijd de laadpaal. (en dan bel je het nummer wat op de paal staat, en dan is het: een Zoe, ohhhhh, daar ligt het aan, zucht.... nee beste helpdeskmedewerker, het is jullie paal).

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 07 jun 2019 20:42
door zoe2goe
^^^ DAT!!! ^^^

Icu eve mini problemen

Geplaatst: 08 jun 2019 10:24
door Crxtreem
Heb hem bij de dealer laten uitlezen en daar kwamen alleen laadpaal gerelateerde codes eruit (beginnend met 06 of zo)

Dus het ligt volgens hun niet aan de Zoe.

Maar als ik het goed begrijp kan ik beter voor openbare palen een 1-fase kabel kopen?

Zijn die ook nog met verschillende fases te kringen of zit iedereen dan op fase 1?

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 08 jun 2019 11:12
door Riesbak
Crxtreem schreef: Zijn die ook nog met verschillende fases te kringen of zit iedereen dan op fase 1?
Je hebt een 3 fase kabel in de auto liggen, dan gaat Zoe er vol tegenaan om het maximale uit de paal te trekken. Ik heb daarom een 1 fase gekocht, laad Zoe probleemloos (16A), maar traag met 3,7 kW.

Gisteren had ik de 1 fase weer nodig, de (al volle) BMW i3 van de buren stond ingeplugd te laadpaalkleven, ik heb eerst weer als test de normale kabel geprobeerd, kwam binnen in mijn flat, kijk ff over het balkon: YuuP, Zoe met rode neus.Dus weer naar beneden, 1 fase kabel erin, en doorrrrrrrrrrr. Als ik alleen aan de paal sta en de 3 fase erin prik trekt Zoe 12,5 kW uit de laadpaal, de paal slaat dan altijd tijdens een laadsessie 2 of 3 keer af en gaat weer verder. Zodra er een andere auto aanhangt is het drama. Vandaar de aanschaf van een 1 fase kabel. Feit is dat de Q versie het spannender maakt voor de laadpaal dan de R versie, maar het is wat het is.

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 08 jun 2019 11:46
door Sordone
Ik heb ook een 1 fase laadkabel erbij gekocht en die heeft al veel probleem situaties met dubbel laden opgelost. Leaf of Outlander staat te laden op 11 kw paal, drie fase geeft rode neus omdat er te weinig power vrijkomt. 1 fase gaat dan probleemloos. En als je gaat winkelen kan je met de 1 fase voorkomen dat je Zoe snel vol is en je onnodig laadpaal kleven vermijdt (soort van). Ik was op ebay € 130 kwijt voor 5 meter.

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 08 jun 2019 12:44
door zoe2goe
1 fase kabel mag aan de ZOE kant echt alleen op L1 zijn aangesloten.

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 19 jun 2019 13:18
door Crxtreem
Vanmorgen zijn ze langs geweest voor de laadpaal.
Paal was in orde volgens de monteur.
Enigste was dat de software een rommeltje was en staat nu goed ingesteld.

Nu de Zoe ingeprikt en ging laden.
Net met de pauze gecheckt en weer storing code 004.

Monteur maar weer opgebeld en die komt zo weer langs.
Hij had nu wel navraag gedaan en dat betekent lekstroom.

Dat is volgens hem meestal de auto die deze fout veroorzaakt.

Iemand een idee of dat kan kloppen?
Heb eigenlijk geen zin om mijn auto weer een paar dagen kwijt te zijn.

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 19 jun 2019 13:33
door Riesbak
Crxtreem schreef:Dat is volgens hem meestal de auto die deze fout veroorzaakt.
Dat is het standaard antwoord van de meeste laadpaal figuren helaas. Als het de auto was (is het bijna nooit) had je bij heel veel palen een probleem.

Ik ben 5 keer bij Renault geweest op "advies" van de laadpaal cowboys, auto dik in orde Het is echt altijd de aarde, instelling software paal etc. Ik heb voor een paal met kuren daarom die 1 fase kabel gekocht. Het geld ben je zo overheen, het gezever aan te telefoon met de laadpaal bedweters niet.

Icu eve mini problemen

Geplaatst: 19 jun 2019 13:59
door Crxtreem
Riesbak schreef:
Crxtreem schreef:Dat is volgens hem meestal de auto die deze fout veroorzaakt.
Dat is het standaard antwoord van de meeste laadpaal figuren helaas. Als het de auto was (is het bijna nooit) had je bij heel veel palen een probleem.

Ik ben 5 keer bij Renault geweest op "advies" van de laadpaal cowboys, auto dik in orde Het is echt altijd de aarde, instelling software paal etc. Ik heb voor een paal met kuren daarom die 1 fase kabel gekocht. Het geld ben je zo overheen, het gezever aan te telefoon met de laadpaal bedweters niet.
Ja maar ik heb niet een Zoe gekocht om op 1 fase te gaan laden.
Ik wil gewoon kunnen laden op de snelheid waar ik op inplug.
Dan had ik net zo goed voor een Leaf/Golf/Ioniq kunnen gaan.

Edit monteur is weer langs geweest en paal is uitgelezen.
De aardfout komt volgens hem vanaf een DC piek.
Dus moet haast wel door de auto geleverd worden.

In overleg hebben ze de paal nu op 13A ingesteld om te kijken of dat nog scheelt.
Nu is de Zoe bijna vol dus misschien weer vrijdag laden en kijken of hij weer een foutmelding heeft.

Krijg jammergenoeg geen melding via de app dus af en toe naar buiten dan.

Re: Icu eve mini problemen

Geplaatst: 19 jun 2019 22:20
door zoe2goe
"De aardfout komt volgens hem vanaf een DC piek. Dus moet haast wel door de auto geleverd worden."

"En het moom kwaam te greeb" zullen we maar zeggen (Lewis Caroll).

Iets helderder geformuleerd: wat een gel** van die gast. Die wil er ook gewoon vanaf zijn en aan de piepers.