Pagina 1 van 1
Zoe laad maar 97 %
Geplaatst: 30 mei 2020 22:57
door Pepone
De laadpaal is gestopt met laden maar de Zoe zegt 95% vol,
Dus nogmaals laden gestart, na een uur, de laadpaal stop met laden, de Zoe zegt nu 97%.
Het is een eigen ALFEN 11kW lader aan de muur.
Wie weet waar dit aan ligt, de lader of de Zoe.
Groet, Ron.
Re: Zoe laad maar 97 %
Geplaatst: 31 mei 2020 07:23
door Knarf93
Heb je al een andere paal geprobeerd? Is dit de eerste keer? Geeft de auto/paal verder nog een melding?
Ik heb ook wel eens een sms gehad, dat het laden gestopt is bij 97% maar als ik een paar uur later de deur open trek staat op het scherm dat de auto 100% vol is. Zonder tussendoor weer te starten met laden. Zal wel iets met kalibreren van de bms zijn. Ik maak me er niet zo druk om.
Re: Zoe laad maar 97 %
Geplaatst: 31 mei 2020 19:22
door Pepone
Auto zelf blijft aangeven dat de accu 97% vol is, ook na een dag stilstaan.
Geen meldingen.
We rijden nu met corona niet zo veel, dus hebben niet kunnen testen elders.
Ik wil toch echt met een volle accu vertrekken, is nog altijd zo geweest.
Misschien is het een actie van het BMS, maar dan wil ik het wel graag weten.
Groet, Ron.
Re: Zoe laad maar 97 %
Geplaatst: 04 jun 2020 10:51
door king006
Gebruik je toevallig de ZE Smart Charging app? mogelijk dat de auto (app) dan 'Slim Laden' gebruikt. Hij stopt dan vanzelf en gaat weer laden als 'slim' mogelijk is.
Re: Zoe laad maar 97 %
Geplaatst: 04 jun 2020 11:03
door Pepone
De lader laad nu helemaal niet meer, heb de storing doorgeven aan Joulz de leverancier van de lader.
Zij kunnen hem op afstand uitlezen.
Afwachten maar.
Groet, Ron.
Re: Zoe laad maar 97 %
Geplaatst: 04 jun 2020 11:31
door king006
[mention]Pepone[/mention],
Hopelijk is het probleem snel gevonden en opgelost!

Re: Zoe laad maar 97 %
Geplaatst: 05 jun 2020 09:44
door sjonniekroket
Hoi Ron,
Ik ben ook even benieuwd, laat je de auto ook continu aan de lader liggen als je hem niet gebruikt? (ook al is hij vol?)
Re: Zoe laad maar 97 %
Geplaatst: 05 jun 2020 12:47
door Pepone
Het blijkt dat er bij een softwareupdate van de lader iets mis is gegaan.
We hebben goed contact met de leverancier (Joulz/Greenflux) en ze zijn er mee bezig.
Het laden gaat weer goed zover ik kan zien.
@ Sjonnie
Als ik zie dat de accu vol is koppel ik de lader af, dat kan ook de volgende dag zijn.
Groet, Ron.