Pagina 1 van 1

Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Geplaatst: 29 nov 2020 14:31
door 3faseladen
Lotgenoten,

Onze Zoe R90 krijgt zijn laadbeheer programma niet goed via de app. Na bellen met Renault Nederland werd mij geadviseerd de auto te programmeren, hetzij via het kalender oplaad programma of initieel. Wat is nu het probleem, als ik het programma kies bijvoorbeeld 4 uur in de ochtend. Dan begint mijn Wallbox al met 4000 watt te laden. Erg vreemd vond ik dit, deze melding bij Renault Nederland gemaakt, en die gaf aan dat dit niet normaal was. Bij een openbare laadpaal dit ook getest en jawel hij begint met 1.3 kw te laden :shock: Renault Nederland adviseerde mij dit bij de dealer voor te leggen, zoals gezegd heb ik dit gedaan bij Bochane Harderwijk. Die verwezen mij meteen door naar de specialistische Zoe dealers in Apeldoorn of Almere. In Almere de situatie uitgelegd en zij zijn gaan testen. Die konden het probleem niet vinden en zagen ook geen 'lekstroom' naar de auto. Balen want ik krijg nu wel een rekening van 120 euro. Is hier iemand bekend met dit euvel? In ieder geval vind ik het erg merkwaardig. En heb maar besloten mijn Wallbox app te programmeren die prima naar behoren werkt.

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Geplaatst: 29 nov 2020 15:54
door zoe2goe
Ik heb niets op te merken over het probleem zelf, weet het gewoon niet. Maar ik zou iedereen adviseren "getimed" opladen via de wallbox te doen. Sommige wallboxen snappen namelijk niet dat de auto niet gaat laden en geven het op. En soms vergeet je het zelf sta je bij een incidentele langere rit bij een oplaadstation te hannesen (of erger) omdat de auto niet wil laden. Begin er niet an ;-)

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Geplaatst: 30 nov 2020 19:10
door 3faseladen
Bedoel je met 'getimed' laden het programmeren van een start en eindtijd van de wallbox?

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Geplaatst: 02 dec 2020 09:30
door zoe2goe
Ik bedoel met getimed laden dat je een start en mogelijk stoptijd wilt hanteren, terwijl de stekker er in zit. Dat kan de auto doen, of (als dat is ingebouwd) de wallbox. Mijn advies is om als je getimed laden wilt en keuze hebt hoe, om altijd voor timer in de wallbox te gaan.

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Geplaatst: 02 dec 2020 10:27
door 3faseladen
Oke helder, wat maakt dat je voor deze keuze gaat? "Mijn advies is om als je getimed laden wilt en keuze hebt hoe, om altijd voor timer in de wallbox te gaan."

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Geplaatst: 02 dec 2020 14:48
door zoe2goe
Dat staat precies in mijn post daarvoor, twee redenen :-)