Pagina 1 van 1

Ervaringen met laadkabels Zoe van Renault en derden

Geplaatst: 21 nov 2022 17:06
door theritz
Mijn Zoe uit 2016 stopte een paar dagen geleden met laden met de gevreesde "Accu laden niet mogelijk" fout. Dit onstond na een laadsessie bij een Vattenfal paal in Geldermalsen. Ik weet niet of er een 1 op 1 relatie met die paal is maar de hele paal ging ook stuk en er moest een monteur heen.

De oorzaak blijkt te zijn dat de laadkabel stuk is. Opeens? Ik weet het niet.
Maar ik heb dus een nieuwe nodig en de officiele is wel héél prijzig met €500. Zijn er ervaringen (goede of slechte) met kabels door derden?

Dank.

Re: Ervaringen met laadkabels Zoe van Renault en derden

Geplaatst: 21 nov 2022 22:52
door Andere Peter
Een kabel kan natuurlijk stuk gaan, alles kan stuk
Echter iemand met een multimeter kan op de Ohm stand de kabel redelijkerwijs controleren,( hoop bewegen)
Mijn inziens zijn kabels van derden ook prima te gebruiken. houd wel rekening met 1 en 3 fase (3,7/11/22 kwh)

Re: Ervaringen met laadkabels Zoe van Renault en derden

Geplaatst: 22 nov 2022 08:42
door theritz
De garage heeft bepaald dat de kabel niet in orde is. De auto laadt met geen mogelijkheid met de oude kabel maar een willekeurige andere kabel doet het prima. Doormeten kabel dacht ik ook aan maar ja... en dan? Hij doet het niet, en ik kan 'm niet zelf repareren.
Ik vroeg ook op SpeakEV en daar waren de paar reacties ook al positief over third party kabels. Dus het gaat een 6 meter lange 3-fase 32A 22kWh kabel worden.