Pagina 1 van 1
Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 05 apr 2025 21:38
door zekerzoe
Hallo allemaal,
Ik heb een Renault ZOE van 2017 en krijg sinds kort de melding “Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”. Ik kan dus helemaal niet meer laden.
Ik heb inmiddels Batterijhuur gemaild, want ze zijn telefonisch niet bereikbaar. Ik heb geen idee hoe lang ik op een antwoord moet wachten.. Zit ondertussen zonder auto dus
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Wat bleek bij jullie de oorzaak, en hoe heb je het opgelost?
Alle tips of ideeën zijn welkom!
Alvast bedankt!
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 06 apr 2025 09:02
door Sordone
Ik zou contact opnemen met een ZE specialist zoals Bochane in Arnhem. Zij kunnen ook in de backoffice systemen van Renault kijken.
“
De vestiging in Arnhem is de eerste én enige Renault en Nissan dealer in de Benelux met een Battery Repair Workshop. De specialisten daar zijn opgeleid om hoogwaardige reparaties uit te voeren van complexe accu’s. Deze bouwen we in elektrische auto’s van Renault en Nissan. Dit doen we niet alleen voor jou, maar ook voor mede- autodealers.
“ van
https://www.bochane.nl/over-ons/
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 27 mei 2025 20:49
door geertlier
Wij krijgen sinds vandaag ook plotseling deze melding, leuk dat Renault dit op afstand kan uitschakelen als de huur niet wordt betaald, maar wij hebben een koopaccu dus er mag helemaal niets geblokkeerd worden want wij hebben geen contract. Natuurlijk is er bij de klantenservice niemand bereikbaar en wij moeten maar zien hoe we morgen op ons werk komen.
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 28 mei 2025 13:59
door Jurges
Hallo, ik wens je sterkte...
Ik heb namelijk nu al 3 weken dit probleem, telefoon kun je vergeten ik heb ze 20 x geprobeerd te bellen, maar deze afdeling heeft geen telefoon denk ik. Ben via andere manieren in het keuze menu bij medewerkers terecht gekomen, maar wat een ongelofelijke schofterige 'service'.
Ik heb een zoe particulier gekocht, en na 3 maanden in mijn bezit deze melding, nu na 3 weken en nog steeds een geblokkeerde accu weet ik alleen dat er sinds
let op: feb 2020 geen huur betaald is.
Het blijkt dat toen een garage de accu verkocht heeft aan een particulier, van wie ik deze auto (inclusief koop accu) heb gekocht.
Echter nu blijkt dat de accu toch (juridisch) van mobilize is, en heb ik geen poot om op te staan, die man van wie ik hem heb gekocht heeft 5 jaar zonder huur te betalen gereden. En ik heb nu een giga probleem.
Omdat men daar na 5 jaar ineens wakker word.
Renault Nederland gevraagd te helpen in deze aangezien Mobilize gewoon NIET reageert op emails en telefonisch niet bereikbaar is....
Wat een drama, krijg een hekel aan Renault echter begrijp ik ook wel dat dit buiten hun schuld is, maar geen reclame op deze manier voor Renault/Dacia Mitsubishi/Nissan die allen zaken die met deze oplichters.
Ik hoop voor je dat het bij jou al is opgelost, mocht je nog tips hebben hoor ik ze graag...
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 28 mei 2025 14:07
door Pepone
Ik wist niet dat dat kon maar is al langer gaande blijkbaar.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... gle.com%2F
Hier konden ze je niet helpen?
088-303 53 33
Groet, Ron.
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 28 mei 2025 16:09
door Jurges
Hoi Ron, ja zag het al een keer voorbij komen.
Ik begrijp echt wel als je wanbetaler bent ze de accu blokkeren.
Echter in mijn geval, bewijs kunnen overleggen dat ik de advertentie koop accu, en mijn vraag aan deze verkoper of het een huur accu betreft. En dus mobilize die zelf ook bevestigen dat het er 5 jaar niet betaald is, en het feit dat ik kan aantonen dat ik de auto net 2 maanden bezit, en nog word de accu geblokkeerd, zelfs als ik al bevestigd heb dat ik ONDER PROTEST de accu zal kopen.
En ik dus gewoon wild dat ze hem vrijgeven zodat ik mijn auto kan gebruiken,aangezien ik 0,0 oorzaak heb in dit geval.
Maar daar heeft de firma schijt aan....
Ik heb ondertussen de accu al betaald, en betalings overzicht gestuurd maar nog steeds is hij niet vrij gegeven...
Zal wel weer een week overheen gaan.
Dus moet mij gaan verdiepen in juridische stappen, teven word mij ook niet uitgelegd hoe men bij dat bedrag komt voor de accu.
Maar goed heb het ook pas 4 keer gevraagd

Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 28 mei 2025 21:49
door Pepone
Heel erg k*t.
Heb je ze wel al schriftelijk in gebreke gesteld?
Groet, Ron.
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 29 mei 2025 10:52
door Jurges
Ja, met van alles gedreigd, vele termen gestrooid in de mail.
Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Maar zullen nog wel wat dagen overheen gaan vrees is.
Mijn advies op dit moment aan de hele wereld doe GEEN zaken met Mobilize, die mensen die je spullen willen kopen uit Ghana zijn betrouwbaarder....
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 01 jun 2025 07:55
door Jurges
Update; de accu betaald, en werd vrijdag vrijgegeven, maar daar kwam ik zelf achter...
Nu nog geen bericht van Mobilize gehad, heeft tot nu toe 3 weken geduurd!
En het is nog niet klaar, want ik heb nog geen eigendomsbewijs, maar kan weer laden/rijden

Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 03 jun 2025 09:43
door geertlier
We zijn al bijna een week verder, en ondanks vele pogingen niet 1 keer de klantenservice van Mobilize kunnen bereiken (hoezo service??)
Je zal maar ver van huis zijn en zoiets gebeurt, dan kun je een parkeerplaats zoeken en per openbaar vervoer proberen naar huis te komen, ik vind het heel vreemd dat Renault zomaar de Killswitch kan gebruiken en mijn auto op afstand onbruikbaar kan maken zonder enige waarschuwing vooraf. Ik vraag me in alle ernst af of dat juridisch in de haak is, hier wordt moedwillig mijn eigendom beschadigt, en ik wordt in de problemen gebracht, terwijl ik me netjes aan alle regels heb gehouden. Ik ben wel klaar met Renault op deze manier, de volgende EV wordt beslist GEEN Renault.
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 03 jun 2025 10:13
door Jurges
Il begrijp je volledig, echter het is dus eigenlijk niet Renault, maar Mobilize die je accu vergrendeld.
En ze doen ook 'zaken' voor Mitsubishi Dacia en Nissan.
Maar frustrerend is het zeker, bij mij is dus na 3 weken de accu weer te gebruiken, maar afgehandeld is het zeker niet.
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 03 jun 2025 14:05
door geertlier
Het is wel degelijk Renault, "Mobilize Financial Services is de handelsnaam van RCI Banque S.A., een Franse bank die volledig eigendom is van de Renault Group. RCI Banque is gespecialiseerd in autofinanciering, verzekeringen en aanverwante diensten voor klanten en dealers van Renault Group-merken, waaronder Renault, Dacia, Alpine en Mobilize, evenals voor de merken Nissan en Mitsubishi in verschillende landen." Bron: Linkedin.
Het is dus gewoon Renault die de Killswitch hanteert en niemand anders, ik heb inmiddels een brief ontvangen van hun dat ze de accu als hun eigendom beschouwen en dat ik de keuze heb tussen een huurcontract ontertekenen, of de accu overnemen voor een bedrag van € 3761,- (Ex. BTW.)
Er wordt ook gesteld dat ze het volste recht hebben om dit te doen, omdat ze niet weten wie de eigenaar van de auto is, terwijl we goeder trouw de auto hebben gekocht onder de voorwaarde dat het contract zou zijn afgekocht, en dat is volgens de garage ook gebeurt. Renault begeeft zich hier op een heel smal juridisch paadje, mijn eigendom wordt beschadigt, terwijl ik nooit geinformeerd ben over de reden van de uitschakeling, volgens mij maken ze heel weinig kans voor de rechter. Dat alles zorgt er nog niet voor dat ik weer kan laden en mijn auto weer kan gebruiken, wat wel zeker is, dat is mijn laatste Renault.
Re: Laden geweigerd. Contract geblokkeerd”
Geplaatst: 03 jun 2025 14:56
door Pepone
Kassa, Ook dat nog, Radar, Nationale ombudsman.
Die laatste heeft bij mij al eens bemiddeld bij een conflict met de RDW over een schorsing van de wegenbelasting van onze camper.
Met positief resultaat.