Pagina 1 van 1

R-link problemen

Geplaatst: 12 sep 2013 09:42
door Electro-Cap
Beste Zoë rijders,

Ik heb regelmatig niet werkende onderdelen in het R-link systeem en sommige hebben het nog nooit gedaan.
Zo doet nu de bluetooth het niet meer, als ik op de button Telefoon druk krijg ik links boven in het scherm de tekst hoofdmenu en niks reageert meer, na uitzetten van R-link kan ik er weer in.

Ook kan ik geen wegen (de)blokkeren in TomTom, er wordt gevraagd om de weg te kiezen maar er staan geen wegen en je kan ook niets invoeren.

De garage zegt dat ze alles goed hebben geactiveerd, echter heb ik van hun nog nooit een Z.E. activeringscode gehad, de R-link code die je ziet als je de SD-kaart in de computer stopt werkt niet bij Zoë specifieke programma's.

Hebben jullie een Z.E.box met code ontvangen bij aflevering?

Hoor graag van jullie om dat ik 28 september onderdelen moet verlengen.

Groeten,
Claes

Re: R-link problemen

Geplaatst: 12 sep 2013 21:57
door PieterZoe
Beste Claes,
Bij de aanschaf van mijn Zoe heeft de dealer voor mij bij Renault NL een activeringscode aangevraagd. Daarvoor hadden ze he chassisnummer nodig. Die activeringscode heb ik een dag later via de email gekregen en bij myrenault ingevoerd. Daarna werkte vrijwel alles. Wat nog steeds niet werkt is via de smart phone/internet de airco-verwarming activeren. Ik heb begrepen dat dit mogelijk verholpen zou kunnen worden door de pluspool van de 12V accu even los te maken zodat RLink gereset wordt.
groet
Pieter

Re: R-link problemen

Geplaatst: 12 sep 2013 22:38
door renault15.17
Bij mij is tijdens de aflevering door de Renault dealer de Z.E. activeringscode ingevoerd. Daarna duurde het een dag voordat het werkte. Het activeren van de airco/verwarming via smartphone heeft bij mij een enkele keer gewerkt. Nu werkt het niet.

Verder werkt alles geloof ik wel. Maar onderweg naar huis vandaag bedacht ik me dat ik het hele R-link gebeuren eigenlijk helemaal niet gebruik. Zelfs de radio staat meestal nog uit.