Pagina 1 van 2
e-mailen met R-Link
Geplaatst: 26 sep 2013 19:04
door jevewe
Als ik in R-link een e-mailadres wil invoeren welke hetzelfde is als op mijn PC geeft R-link aan " de e-mail kan niet worden opgehaald" en "deze dienst is niet beschikbaar".
Als ik een mail stuur via mijn G-mailaccount werkt R-link wel en haalt zonder problemen de mail binnen.
Wie heeft er een oplossing ?
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 18 okt 2013 13:03
door rmdkg685
geen snelle oplossing , wel het zelfde probleem , trouwens ook problemen met ander applicaties in rlink store ongeoorloofd app, bij de dealer neergelegd, hoop op een snelle oplossing
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 18 okt 2013 19:36
door JanssenB
Probeer eens bij soort server ipv pop3 de imap te kiezen.
En bij veiligheid Geen
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 25 okt 2013 13:34
door jevewe
Bedankt voor de tip met imap. Deze had ik nog niet geprobeerd, maar ook dit heeft geen resultaat.
Geen beveiliging ook niet.
Men heeft mij verzekerd dat ik vanmiddag wordt gebeld door de heer Half van Renault NL, om dit probleem met mij te bespreken. Zodra meer duidelijkheid zal ik dit vermelden.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 25 okt 2013 15:41
door jevewe
Inderdaad gebeld met dhr Wouter Half van Renault NL.
Hij heeft mij gevraagd foto's te maken van de Versie-info en de netwerkstatus van R-link en van de schermen welke zouden moeten leiden naar het ophalen van de e-mail via mijn provider Ziggo en deze naar hem te mailen opdat de helpdesk mogelijk kan nagaan waar er iets fout gaat.
Wordt vervolgd.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 27 okt 2013 19:08
door Huite
Deze man heeft mij eerder goed geholpen.
Misschien zijn directe nummer hier bekend maken???
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 27 okt 2013 20:25
door rmdkg685
ben zeer benieuwd of er wat uitkomt , imap werkte bij mij ook niet ,blijft niet beschikbaar aangeven,
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 30 okt 2013 15:53
door Verwijderd 15866
Bij mij werkt de pop3-mail (upc) ook niet, zelfde reacties als bij jevewe.
UPC kent geen Imap
Gmail werkt wel.
Hotmail weet ik (nog) niet.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 30 okt 2013 21:07
door jevewe
Wij bedanken u voor uw bericht welke wij op 25 oktober jl. ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Allereerst hartelijk bedankt voor de moeite voor het doorsturen van het gewenste fotomateriaal. Wij zullen nu verder onderzoek gaan doen naar de oorzaak van dit probleem. Hier gaat enige tijd overheen, op dit moment is ons niet bekend wanneer wij met een oplossing bij u terug kunnen komen. Wij zullen u spoedig informeren wanneer er meer bekend is.
Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken in een reply op dit bericht of tijdens kantooruren op het gratis telefoonnummer 0800-0303.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 31 okt 2013 09:34
door Verwijderd 15866
Bedankt voor de terugkoppeling Jevewe.
Houdt ons s.v.p. op de hoogte!

Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 25 nov 2013 22:23
door Noirmokka
Heb het zelfde probleem met email binnen R-Link. E-mail adres correct ingebracht maar email kan niet worden opgehaald, dienst niet beschikbaar. Ben benieuwd wat de oplossing is. Ga morgen voor winterbanden naar de dealer en zal het daar ook droppen.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 26 nov 2013 14:45
door rmdkg685
bij mij is het opgelost door Renault Nederland, bij mij was het discoverypack niet geïnstalleerd , had ik al aangegeven bij de dealer maar die hield vol dat het er wel op zat , maar ik bleef erbij dat daar de fout zat, Renault Ned., heeft het op afstand geactiveerd en nu is die wel zichtbaar in mijn producten, en de mail werkt ook , niet dat ik het veel zal gebruiken ,maar het zit er op dus moet het werken vind ik ,
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 26 nov 2013 15:11
door renault15.17
En hoe kun je constateren of het discovery pack geinstalleerd is? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 26 nov 2013 15:14
door Huite
Misschien een idee dat Renault Nederland de R-Links centraal activeert nadat de auto's dor de dealer op kenteken zijn gezet.
De gemiddelde dealer lijkt bosjes problemen te hebben met het systeem.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 26 nov 2013 15:20
door Huite
@renault15.17
Kijk even in MyRenault onder R-Link/Mijn Producten.
Daar staan de geactiveerde (en eventueel verlopen) producten op je R-Link systeem.
Staat het discovery pack daar niet bij dan even met Wouter Half bellen!
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 26 nov 2013 22:10
door renault15.17
Discovery pack is actief (nog >900 dagen). Maar e-mailen is me nog nooit gelukt. Morgen nog eens proberen en de dealer maar eens bellen.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 04 dec 2013 10:12
door Noirmokka
Discovery pack is er door mijn dealer opnieuw geactiveerd en ik zie het nu terug onder R-Link?Mijn producten.
Het e-mailen werkt echter nog steeds niet, de rest wel, zoals Weather en Metro.
Ben benieuwd of iemand kan e-mailen?
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 04 dec 2013 10:40
door Huite
Ja bij mij werkt het.
Gebruik het echter niet, vind via mijn mobiel veel handiger.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 04 dec 2013 15:22
door rmdkg685
ja bij werkt het ook , tenminste ophalen van de mail , versturen heb ik nog niet gebruikt/geprobeerd.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 18 dec 2013 10:40
door sjoerd1970
Bij mij staat discoverypack ook aan en werkt mailen niet. Bepaalde apps zijn niet te downloaden omdat de store aangeeft dat er een connectiviteitspack nodig is. Tja. Het is dat ik rlink niet wil gebruiken voor mail, maar google agenda zou best handig zijn voor mensen met zakelijke afspraken. Dat moet toch gewoon werken dan?
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 18 dec 2013 10:50
door Huite
Dan zit er ook bij jou iets fout.
Maar vindt maar eens iemand die je daarbij kan helpen...
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 21 dec 2013 12:31
door sjoerd1970
Zal maar een case gaan aanmaken dan.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 15 jan 2014 11:43
door Theo-R-link
Ik begrijp niet veel van die R-link (ik heb hem nog niet, komt met nieuwe auto) Soms lees ik dat TomTom live abonnement maar enkel zorgt voor GPS. Hier lees ik nu weer over E-mail. Zit dat in een ander abonnement?
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 15 jan 2014 12:18
door Huite
Ja, email is onderdeel van het Discovery pack dat je een jaar lang gratis bij de auto krijgt.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 15 jan 2014 12:27
door sjoerd1970
R-Link heeft een GPRS connectie met het internet. Je kunt bepaalde apps krijgen, andere kopen. Een aantal apps worden bij de auto voor beperkte tijd aangeboden zoals het discovery pack waar een aantal apps inzitten zoals een e-mail functie om vanuit de auto te mailen of mail te bekijken.
Dat laatste lukt niet bij iedereen omdat het discovery pakket niet goed geregistreerd is (denk ik).
TomTom levert de navigatieservice en de dienst LiveService of kaartupdates kunnen ook via R-Link afzonderlijk aangeschaft worden. Als je de auto koopt zit er 3 maanden live services bij. Je kunt daarna besluiten om deze dienst per jaar voort te zetten of met wat korting voor 3 jaar aan te schaffen.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 05 feb 2014 19:25
door TCe120ECD
Gmail instellen zou volgens de Engelsen zo moeten lukken:
http://www.capturownersclub.co.uk/forum ... page2.html
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 09 feb 2014 10:27
door mattim
@ Jevewe,
Als ik in R-link een e-mailadres wil invoeren welke hetzelfde is als op mijn PC geeft R-link aan " de e-mail kan niet worden opgehaald" en "deze dienst is niet beschikbaar".
Als ik een mail stuur via mijn G-mailaccount werkt R-link wel en haalt zonder problemen de mail binnen.
Wie heeft er een oplossing ?
Ik heb ook zoiets gehad. Ik kreeg ook steeds de melding " de e-mail kan niet worden opgehaald" en "deze dienst is niet beschikbaar". Het werkte ook met Gmail niet. Daarnaast was R-Link onstabiel (werd af en toe zelfstandig of reageerde niet).
Van Renault Nederland telefoontje gehad met het verzoek om R-Link en TomTom via My Renault te updaten. Daarna heb ik mijn Gmail naam en wachtwoord ingevoerd en kon ik e-mailen!! Sedertdien is R-Link ook niet meer onstabiel!!
Even uit mijn geheugen want My Renault is even niet beschikbaar vanwege update werkzaamheden.
- geheugenkaart in de PC stoppen
- Ga naar My Renault
- Ga naar mijn auto
- Ga naar mijn auto
- In de grijze balk kan je tabbladen kiezen; ga naar onderhoud software
- Hier kan je updates draaien van R-Link en TomTom.
Daarna kaartje in de auto plaatsen en even geduld hebben. Het R-Link systeem gaat eerst de update die op de kaart staat verwerken.
Bij mij werkte het prima en ik heb sinds die update geen storing van R-link meer gehad en kan ik met R-Link e-mailen.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 09 feb 2014 22:13
door Huite
door mattim » Zo Feb 09, 2014 10:27 am
even uit mijn geheugen want My Renault is even niet beschikbaar vanwege update werkzaamheden.
- geheugenkaart in de PC stoppen
- Ga naar My Renault
- Ga naar mijn auto
- Ga naar mijn auto
- In de grijze balk kan je tabbladen kiezen; ga naar onderhoud software
- Hier kan je updates draaien van R-Link en TomTom.
Heb geprobeerd je "pad" te vinden maar is mij niet gelukt...
Via R-Link/Mijn Producten kom ik wel bij iets terecht dat lijkt op jouw beschrijving.
Daar staat bij mij echter "Mijn producten beheren".
Bedoel je dat?
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 09 feb 2014 23:20
door mattim
Yep, dat bedoelde ik.
Ik kan nu weer in my renault en heb het na kunnen kijken.
De SD-kaart in de PC en dan zowel R-Link als SD-kaart op "beheer" klikken.
Na het updaten de kaart in de auto plaatsen en het systeem gaat dan vanzelf de updates verwerken.
Dus:
- Ga naar My Renault
- Kies "R-Link"
- Kies "mijn producten"
- Kies in de balk "mijn producten beheren"
- Stop SD-kaart in de (SD-slot van je) PC
- Klik op "beheer" van R-Link en de SD-kaart
My Renault gaat nu de updates op de SD-kaart plaatsen. Wacht dat je de melding van de R-Link toolbox krijgt dat het updaten klaar is en je de kaart kunt uitnemen.
- Plaats de SD-kaart in je auto
- Start de auto (Het updaten duurt een poosje en als de auto niet loopt heb je de kans dat je R-Link in slaapstand gaat en de update daardoor wordt onderbroken!!!)
- Zet R-Link aan (als dat niet automatisch gaat)
- Het systeem gaat nu de updates verwerken. Dit duurt enkele minuten.
Succes.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 09 feb 2014 23:41
door Huite
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 10 feb 2014 18:37
door TCe120ECD
Yippieeeee, vanmiddag mijn emailadres ingevoerd in R-Link, gelijk een heleboel post binnen gehaald. 3 test mails verstuurd en alle zijn aangekomen op de plaats van bestemming. Wat heb ik gedaan: gewoon in R-Link (in de auto dus) naar email gegaan, code ingegeven en beveiligingsvraag beantwoord. Daarna mailgegevens ingevuld, klaar. Het werkt. Moet alleen nog uitvogelen hoe emails te verwijderen. Bij mij was de methode wat Mattim beschrijft niet nodig.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 13 feb 2014 13:43
door jevewe
Dit antwoord heb ik vandaag ontvangen van Renault NL.
Onze helpdesk heeft een aantal aanbevelingen uiteengezet voor een manier waarop u het e-mailaccount van Ziggo mogelijk zou kunnen configureren. Voor het instellen van de inkomende server adviseren wij pop.ziggo.nl:110 te gebruiken. Neem contact op met de e-mailprovider voor de uitgaande server inzake de beveiligingsinstellingen: no/ssl/tls. Wanneer de normale inloggegevens niet werken probeer dan in te loggen zonder @ziggo.nl. U zou ook nog kunnen overwegen eens de verschillende fora te raadplegen om hiermee de ervaring van andere Ziggo gebruikers te lezen. Zodat u mogelijk op de hoogte bent van welke configuratie men gebruikt om een e-mailaccount in te stellen op software van een derde partij. De configuratie zou namelijk hetzelfde moeten zijn voor iedere gebruiker van deze provider. Voor meer informatie over het instellen van uw Ziggo e-mailadres adviseren wij u de website van Ziggo te raadplegen via de link,
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/e- ... stellingen of contact met hen op te nemen.
Wellicht ten overvloede maar hierbij nog een korte instructie voor het instellen van een ander e-mailaccount op uw R-Link systeem;
-Op het R-Link systeem in de auto gaat u naar de pagina van de e-mail waar u de foutmelding ontvangt dat er geen mail gevonden is.
-Vanaf daar naar het + teken in de rechter onderhoek
-Dan kiezen voor parameters
-Andere e-mail account
-Ander
-U komt nu op het scherm met uw e-mail inloggegevens, kies voor volgende
-Het scherm erna heeft rechts onderin 3 keuzes: geen, ssl en tls. Hier kiest u voor geen en bevestigt dit door “aanmelden”
Met het bovenstaande heeft u het beveiligingsniveau teruggebracht voor de inkomende server. Als u op volgende drukt kunt u het proces herhalen voor de uitgaande server.
Aangezien Ziggo een serverbased provider is en geen webbased provider (zoals Gmail, Hotmail en Yahoo) kan dit voor problemen zorgen door de hoogte van beveiliging van uw provider. R-Link wordt aangestuurd door een Franse server en kan dan niet worden toegelaten door uw e-mail provider.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog veel rijplezier met uw Renault Captur toe.
Met vriendelijke groet, Kind Regards, Cordialement,
Dhr. W. HALF
Consultant Back Office - Afdeling Klant Relaties
Directie Service & Kwaliteit
Renault Nederland N.V.
Postbus 75784 - 1118 ZX - Schiphol
Tel. : 0800-0303
@:
klantrelaties@renault.nl
www.renault.nl
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 13 feb 2014 14:10
door Huite
Zie je wel...
"Onze" Wouter weet raad!
Nu nog even al die andere problemen oplossen natuurlijk...
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 13 feb 2014 14:39
door Theo-R-link
Je maakt me weer bang met uw 'Nu nog even al die ander problemen oplossen natuurlijk...'
Ik heb gewoonlijk al geen geluk in die dingen... Begin te begrijpen waarom de verkoper nogal uitdrukkelijk op de hoge prijs wees en zo'n beetje trachtte hem af te raden.
Re: e-mailen met R-Link
Geplaatst: 13 feb 2014 14:46
door Huite
Ben je gek, gaat allemaal goed komen. Links om of rechts om!
Binnen nu en een paar weken wordt er (eindelijk) duidelijkheid vanuit Renault verwacht over de actuele problemen met R-Link.