Pagina 1 van 1

R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 18 okt 2013 21:52
door mdnooyer
Hoi,

sinds kort zijn wij in het bezit van een Zoe intens wit parelmoer.
Op wat kleine probleempjes zijn we nog steeds super blij met de Zoe.
De probleempjes waren meer snellaadpalen die het niet deden of de verkeerde stekker hadden.
Tja dan duurt het iets langer voor je thuis bent.

Ik heb alles werkend gekregen behalve de verbinding met de auto via mijn pc / iphone of ipad.
Al diversen malen naar Renault gebeld en volgens mij snappen ze het zelf niet helemaal.
Na enige tijd te hebben geprobeerd is het gelukt en kan nu via mijn pc / iphone de gegevens van de zoe zien.
Ik heb hier een kleine handleiding voor gemaakt.

http://www.rijschoolwalcheren.nl/downloads/zoe.pdf
(is een pdf en geen reclame of zo)
Afbeelding

mvgr, Mark

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 19 okt 2013 02:53
door avdvee
Al dagen mee aan het klooien; helaas slikt hij nog steeds mijn chassisnummer niet. Alsook de activatiecode (waar kan ik die precies vinden?).

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 19 okt 2013 12:28
door avdvee
Ha, eindelijk gelukt. De truc met Luxemburg lijkt te werken.

Ongelooflijk rommelig/ onhandig geregeld zeg. Ik heb 2 verschillende activatiecodes gekregen en de button in My Renault heb ik niet. Los daarvan heb ik nu ook 2 verschillende userID's.

Als IT'er kan ik dit niet anders dan als zéér matig beoordelen! :discuss:

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 30 okt 2013 01:25
door avdvee
Overigens kan ik nu de app wel gebruiken maar nog steeds niet de 'ZE' via de website/ My Renault. Naar zeggen van de dealer is dit bekend bij Renault en zijn er meerdere Zoe rijders met dit probleem. Wordt aan gewerkt .....

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 30 okt 2013 01:43
door E-mission
Via de site lukt mij prima, maar je moet eerst uitvogelen hoe je moet registreren. Weet alleen niet meer hoe ik dat gedaan heb. Maar dat er veel verbeterd kan worden is zeer duidelijk.

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 30 okt 2013 09:47
door avdvee
Heb de officiele handleiding 10x opnieuw uitgevoerd maar helaas. Zojuist door Renault gebeld en blijkt 'known' issue te zijn. Ze gaan het nu via de Franse helpdesk oplossen.

Mocht je dit probleem ook kennen dan melden bij je dealer/ ZE aanspreekpunt. In mijn geval Bochane.

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 01 nov 2013 17:03
door RogerS
Het aanmeldproces is inderdaad een drama. De persoon die dat bedacht heeft moeten ze direct ontslaan...

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 10 nov 2013 17:30
door electronaut
Yep, bij mij (in juli 2013) hetzelfde gedonder. Activatiecode van de dealer werkte niet, die wist het ook niet, met Renault gebeld en een week of 2 later via Frankrijk eindelijk aan de praat gekregen. Ik ben er zeeeeeer over verbaasd dat mensen in oktober, 3 (!) maanden later, nog steeds tegen dezelfde issues aanlopen.

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 10 nov 2013 22:46
door joost
Dank aan Mark voor je PDF!

Kreeg van de helpdesk van Renault deze week de opmerking dat ze de aanmeldproblemen wel eerder hadden gehoord en dat het via Frankrijk opgelost moet worden. Via Luxemburg lukt het dus ook :wink:

Voor zo'n groot merk een verrassend knullige site en aanmeldprocedure.

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 10 nov 2013 23:14
door mdnooyer
Hoi,

Wij zeer tevreden over de Zoe, maar des te minder over de service van Renault.
Ik zit nog steeds te wachten op antwoord over:
- de R-link.
- Uitzetten van de flitspalen. (gaan spontaan weer aan)

We wilden met onze lesauto`s over stappen op de Renault Clio.
Maar na onze huidige ervaring met Renault gaan we voor een ander merk.
Ik moet wel zeggen dat de dealer zijn best doet maar ook niet verder komt.
En dat de Zoe 110% bevalt.

gr, Mark

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 11 nov 2013 21:25
door E-mission
Alleen maar vanwege de flitspaal tomtom bug niet naar de Clio?

Re: R-link werkend gekregen op PC / iphone

Geplaatst: 12 nov 2013 20:56
door avdvee
Alhoewel ietwat enthousiast om het hele merk te boycotten denk ik wel dat Renault (Frankrijk) te laks reageert. Ondanks mijn aandringen én dat van mijn enthousiaste dealer krijg ik deze reactie:"Het bericht vanuit Renault Nederland is dat er nog geen antwoord is "

Derhalve zou ik alle Zoe rijders willen vragen contact op te nemen (mailtje is voldoende) met Renault Nederland en/ of hun eigen dealer om het probleem aan te kaarten:
- aanmeldingsproblemen 'ZE Services' op het internet
- up2date krijgen van alle 3,7/ 11/ 22 en 43kW laadpalen in Nederland binnen Rlink/ TomTom.

Vooralsnog lijkt Renault er niet echt wakker van te liggen :cry: