Pagina 1 van 1
TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 26 jan 2014 17:43
door Vertrokken - 14959
Ik heb er al in een ander draadje een balletje over opgeworpen maar er wordt niet op gereageerd.
In mijn TT-live services werkt alles, HD-traffic, weerberichten en filemeldingen maar kaartcorrecties kan ik niet aanklikken, deze is grijs.
Mijn abbonement loopt nog tot 6 maart 2014 dus daar kan het niet aan liggen.
Hoe is dat bij jullie, werkt daar "kaartcorrecties" wel?
Mijn GSM signaal staat op maximaal en GPS ziet acht satelieten.
Ook had ik gisteren een melding dat er een app-je was geupdated.
Het lijkt er op dat bij mij alle verbindingen in orde zijn dus je zou zeggen dat het daar niet aan ligt.
Ook heb ik aangegeven dat ik alle info wil delen.
Ik ben benieuwt hoe dat bij jullie is.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 26 jan 2014 17:58
door powerboot
Het updaten van tomytomy, wil nog niet lukken via R-link

Groeten Rob

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 26 jan 2014 18:01
door Huite
door borry52 » Zo Jan 26, 2014 5:43 pm
Ik heb er al in een ander draadje een balletje over opgeworpen maar er wordt niet op gereageerd.
In mijn TT-live services werkt alles, HD-traffic, weerberichten en filemeldingen maar kaartcorrecties kan ik niet aanklikken, deze is grijs.
Zal er morgen eens naar kijken als ik weer terug brom naar Limboland.
Tis me nu te koud buiten (minus 12 graden...

).
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 26 jan 2014 18:36
door Vertrokken - 14959
Huite schreef:
Zal er morgen eens naar kijken als ik weer terug brom naar Limboland.
Tis me nu te koud buiten (minus 12 graden...

).
Kom, je bent toch een bikkel!

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 26 jan 2014 19:10
door Huite
Met een gevoelstemperatuur van zo'n minus 20 worden zelfs Tukkers watjes hoor!
Ik tenminste wel...

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 26 jan 2014 20:21
door Vertrokken - 14959
Hahaha, je hebt gelijk, ik zit ook liever in de zon.

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 27 jan 2014 13:34
door Burg
Vanmorgen even gekeken en bij mij ook de kaartcorrectie inactief.

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 27 jan 2014 17:26
door Huite
Hier ook!
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 27 jan 2014 17:46
door powerboot
waar zie je dat?
Groetjes Rob
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 27 jan 2014 19:32
door Vertrokken - 14959
Het zit onder de knop "Live services".
Ik heb begrepen dat ik niet de enige ben heb daarom een mailtje naar Renault Nederland gestuurd.
En nu maar wachten....
p.s. @Huite;
Heb je al een abonnement genomen op TT-Live services of gebruik je nog steeds de gratis variant van aankoop?
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 27 jan 2014 21:37
door Burg

Ik antwoord even voor mijn beurt.
Na de gratis variant een abonnement genomen op TT-Live services.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 27 jan 2014 23:41
door Huite
door borry52 » Ma Jan 27, 2014 7:32 pm (.......................................)
p.s. @Huite;
Heb je al een abonnement genomen op TT-Live services of gebruik je nog steeds de gratis variant van aankoop?
Daar ik mijn brommert al weer zo'n 7 maanden heb is mijn oorspronkelijke "gratis" TT live abo uiteraard al lang afgelopen. Heb aansluitend een TT live abo voor 36 maanden afgesloten via mijn Renault dealer.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 28 jan 2014 09:05
door Vertrokken - 14959
Bedankt voor de reacties.
Het is een vreemde zaak dat ook in de betaalde versie deze knop niet werkt.
Je zou bijna denken dat dit een software fout is.
Ik wacht in spanning het antwoord van mijnheer Renault af.

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 29 jan 2014 05:24
door Gsus
Hoewel politiek vast heel incorrect maar: Een "geleende" TomTom versie van internet wordt zo wel heel aantrekkelijk. Misschien zijn daar ook zo z'n probleempjes mee, maar in elk geval betáál je dan niet voor problemen...
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 29 jan 2014 07:13
door powerboot
Daar ben ik het geheel mee eens, maar gaat met deze niet lukken, ik kan ze overal opzetten maar niet op de R-link? op de losse tomtom-of de smartpfone

GroetjesRob

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 29 jan 2014 09:58
door Huite
Met deze uitleg gaat jou dat wél lukken Rob:
Hier eine kleine Kurzanleitung, wie man z.B. die GoinigElectric POI Datenbank der Ladesäulen
in das R-Link bekommt.
Man benötigt einen Linux-PC z.B mit Ubuntu-Betriebssystem.
Die 4 Dateien der SD-Karte auf den (LINUX) PC kopieren:
TOMTOM.000, TOMTOM.001, TOMTOM.002, TOMTOM.003
Um auf das Dateisystem zugreifen zu können müssen diese 4 Dateien zusammengefügt und als
Imagedatei gemountet werden.
- Als Superuser im Terminalfenster anmelden mit: sudo su
-Zusammenkopieren mit: cat TOMTOM.00[0-3] > TOMTOM (dauert etwas, es müssen 8GByte geschrieben werden)
-Die Imagedatei als Laufwerk mounten mit: mount -o Loop /mnt TOMTOM
-Auf den Mountpfad verzweigen und in das Verzeichnis Europe (dort liegt die Europakarte) verzweigen.
-Nun die POI-Dateien dort hineinkopieren (*.ov2 und *.bmp)
-Laufwerk wieder aushängen mit: umount/mnt
-Nun die große (8GByte) TOMTOM Datei wieder in 2GB Stücke teilen mit: split -b 2147483648 TOMTOM TOMTOM.
-Umbenennen der entstandenen Dateien TOMTOM.aa in TOMTOM.000
TOMTOM.ab in TOMTOM.001 etc., und diese dann wieder auf die original Renault-Navi-SD-Karte kopieren.
Groeten uit Limbabwe van Huite
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 01 feb 2014 19:45
door Vertrokken - 14959
Vandaag een mail gehad van mevrouw Renault, ze had niet genoeg gegevens..........
Waar ik de auto heb gekocht, waar onderhoud en waar ik hem heb laten repareren, waar ik woon en nog meer van die onzin.
Het is een algemeen probleem en niet alleen van mij, heeft allemaal niets met mijn vraag te doen.
Mankeert er nog aan dat ze vragen hoe vaak ik het deze week gedaan heb.

Ik heb toch maar een paar gegevens teruggemailt anders ben ik bang dat ik helemaal geen antwoord krijg.
Dus we wachten en wachten..............

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 01 feb 2014 19:56
door Huite
Ik zou direct met Carlos bellen als ik jou was...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carlos_Ghosn
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 01 feb 2014 20:07
door Huite
door borry52 » Za Feb 01, 2014 7:45 pm
Vandaag een mail gehad van mevrouw Renault, (.......................)
Die mevrouw ken ik!

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 01 feb 2014 20:24
door powerboot
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 01 feb 2014 20:56
door Gris Cassiopee
Rob heb hier een tweetal virtuele Linux machines lopen, als ik wat kan doen voor je.
Heb zelf geen R-Link.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 01 feb 2014 21:13
door powerboot
Hallo, Huite, kan jij die mooie, uitleg vertalen? ik spreek alleen maar, Amsterdams?

Groetjes Rob

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 01 feb 2014 21:35
door Vertrokken - 14959
Knippen en plakken in Google vertalen, kom je een heel end.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 04 feb 2014 10:02
door Vertrokken - 14959
Vanmorgen een telefoontje gehad van Renault Nederland.
De dame vroeg mijn om het TomTom probleem nog eens toe te lichten.
Ook kon ze mijn kenteken niet vinden in de database, foutje van mijzelf, heb per ongeluk twee letters omgedraaid.

Het was haar nu helemaal duidelijk en de klacht wordt doorgezet naar de betreffende afdeling.
Er wordt aan gewerkt.

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 04 feb 2014 11:10
door Huite
Staat/stond je kenteken dan ook fout in MyRenault?
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 04 feb 2014 12:47
door Vertrokken - 14959
Huite schreef:Staat/stond je kenteken dan ook fout in MyRenault?
Nee, daar staat het wel goed, ik had een mail gestuurd met alleen mijn naam, telefoonnummer en kenteken, fout dus, en daarom konden ze mij niet vinden in hun database.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 04 feb 2014 12:53
door Huite
OK, want dat zou best tot wat problemen hebben kunnen leiden
Nou benieuwd water uit komt!
Denk dat je contact gaat krijgen met Wouter Half.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 04 feb 2014 13:06
door Vertrokken - 14959
Nee, niet met Wouter, dit stond in de bevestigings mail;
Wij hebben uw verzoek doorgestuurd naar de heer R. Menouane, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland. Deze zal binnen 10 werkdagen contact met u opnemen.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 04 feb 2014 13:12
door Huite
Aha, een nieuwe ster aan het Renault firmament (hoop ik...)!
Update navigatie
Geplaatst: 18 feb 2014 15:20
door Forma
MIjn Captur is van september 2013. Het wachten was op de gratis TomTom-update binnen 90 dagen. Deze kwam dus niet. In MyRenault kan alleen maar de Benelux worden aangekocht en bijvoorbeeld niet Werst-Europa die in de CAptur op de SD-kaart staat.
Vandaag Renault Nederland aan de lijn gehad. Gezien de belasting van de site is besloten alleen de Benelux aan te bieden in MyReanault. Voor een kaart van West-Europa moet een SD-kaart worden gekocht bij de dealer. Op de vraag hoe het met de updates dan gaat die TomTom bij mijn vorige auto 4x per jaar via TomTom-home via internet tegen een gering bedrag verkocht, werd gezegd dat iedere keer een nieuwe SD-kaart moest worden gekocht.
Dat is heel bizar en kostbaar. Door Renault duidelijk niet goed over nagedacht.
Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 18 feb 2014 15:31
door Huite
door Forma » Di Feb 18, 2014 3:20 pm
(......................)
Op de vraag hoe het met de updates dan gaat die TomTom bij mijn vorige auto 4x per jaar via TomTom-home via internet tegen een gering bedrag verkocht, werd gezegd dat iedere keer een nieuwe SD-kaart moest worden gekocht.
Dat is heel bizar en kostbaar. Door Renault duidelijk niet goed over nagedacht.
Ja is absolute waanzin...
Moeten we ook zeker niet accepteren.
Vraag me zelfs af of het klop.
Geloof niet dat je zomaar een SD kaartje in R-Link kunt schuiven en dat het systeem dan zonder problemen werkt.
Wat een gedoe...

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 18 feb 2014 16:29
door Verwijderd 15866
In mijn vorige auto (Scenic III) zat een Benelux-kaart die voor een paar tientjes per jaar 4x per jaar via TomTom werd ge-updated. Dus wat Renault hierover vertelt klopt niet (meer).
Mijn huidige Captur is ook van september 2013 en heb ook (nog) geen (gratis) updates van de Europakaarten kunnen downloaden.
Als Renault zegt dat je die kaarten steeds weer moet kopen gaan ze weer terug naar het DVD-tijdperk als je de laatste versie van je kaarten wilde hebben moest je voor een paar honderd euro steeds een nieuwe DVD aanschaffen

Re: TomTom probleempje... of niet
Geplaatst: 18 feb 2014 17:44
door Verwijderd 14612
Renault maakt zich er wel erg gemakkelijk vanaf. Als hun servers het niet zouden aankunnen (en waarom eigenlijk niet, koop je toch wat extra capaciteit in....) dan kunnen ze beter goede afspraken met TomTom maken. Zij zullen de R-link bezitters denk ik graag van dienst zijn met relatief goedkope updates. Zoals het nu gaat (NIET gaat dus) is heel erg slecht voor Renault's image en doet dat van TomTom ook geen goed. Waarom hebben zij kunnen instemmen met deze handelwijze van Renault???