Pagina 1 van 1

Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 25 feb 2014 01:04
door seegersj
Beste mensen,
Sinds 2 weken in bezit van een nieuw Captur. Daarvoor reed ik een Scenic.
Sinds 2010 ben ik aangemeld bij myrenault. In de beginne dus met de Scenic.
Na ontvangst van mijn Captur myrenault ingedoken. De (ingeruilde) Scenic stond nog altijd vermeld, maar nog niet de Captur. Opvoeren van de Captur kon niet omdat hij al bekend was (maar niet zichtbaar).
De Scenic uit myrenault verwijderen maakte de Captur automatisch zichtbaar.

Het echte probleem is dat er negens een link naar R-Link in het menu staat. De dealer weet geen oplossing. Renault, door de dealer hierover gebeld, adviseerde de Captut te verwijderen en weer aan te melden. Dat was ook mijn gedachte oplossing.
Helaas, er is nog altijd geen R-link in het menu. De dealer gaat er nog achteraan.
Ik heb ook Renault gemaild m.b.v. een link in het menu, maar zoals zo vaak eindigt dit soort mails in een inbox van een niet bestaande helpdesk-figuur.

Zelf al eens gedacht aan het verwijderen van mijn myrenault profiel en e.e.a. van vooraf aan weer opbouwen. Ik kan echter niet vinden hoe ik dat zou moeten doen.

Iemand ervaring met dit probleem, en liever een oplossing hiervoor?

Bij voorbaat dank.

Jo

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 25 feb 2014 16:09
door Willem Z
Dit probleem bestaat al zeker 5 weken. Heb drie keer een mail hierover gestuurd en vandaag een reactie gehad.
Het is bekend en er wordt hard aan gewerkt, aldus de reactie.

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 25 feb 2014 18:16
door seegersj
Zojuist nog eens gekeken. R-link staat er nu bij. Mogelijk zijn de problemen nu opgelost.
Groeten, Jo

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 21 mar 2014 09:59
door EjT64
Hallo, ik heb sinds twee weken een nieuwe Captur met R-link.
De informatieverstrekking over de voortgang via Myrenault verliep tot dusver vlekkeloos. Maar ik heb nog geen R-link in het Myrenault menu.

Ik heb hier ergens gelezen dat het soms helpt om de Captur te verwijderen uit Myrenault en daarna weer in te voeren.
Wordt dan bedoeld alleen de auto te verwijderen of het hele account?
Vraag me af wat ik het beste kan doen: zelf in Myrenault dit uitproberen of contact opnemen met de dealer (of met RN)?
Iemand advies?

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 21 mar 2014 12:30
door seegersj
Bedoeld werd alleen de Captur uit myrenault te verwijderen. Volgens mij heeft dat alleen zin als er al een vorige auto in myrenault stond. Als zowel de myrenault account als de captur nieuw zijn in myrenault zal er door verwijderen en toevoegen van de captur niets veranderen. Mogelijk heeft het tijd nodig omdat Renault nog iets moet doen.
Zelf heb ik via de myrenault website een vraag hierover aan Renault gesteld. De dag nadat Rlink er opeens was ontving ik een email dat men geen probleem kon vinden. Maar misschien was dat wel de oplossing.
Mijn dealer kon niet helpen. Ze hebben wel Renault gebeld en het advies was: verwijder de captur en voeg hem weer toe. Je kunt het altijd even proberen.
Succes!

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 21 mar 2014 16:14
door Theo-R-link
Blijven aandringen bij renault. Elke dag opnieuw. Dan doen ze het zelf wel. Ook bij uw dealer vragen of alles geactiveerd is.

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 22 mar 2014 13:03
door Theo-R-link
Ik weet het nog straffer: na mijn dagelijkse mails stond R-Link in My Renault, maar is nu terug verdwenen.

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 23 mar 2014 14:53
door Theo-R-link
Ondertussen weer OK. Dealer schijnt in heel dat proces een voorname rol te (kunnen) spelen.

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 27 mar 2014 00:08
door EjT64
Ondertussen mijn Captur verwijderd en weer toegevoegd, en hoera, R-Link staat in het menu erbij! Hoefde de dealer dus niet in te schakelen.

Nu nog uitvinden hoe het allemaal werkt, want erg gebruiksvriendelijk lijkt het niet...

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 27 mar 2014 09:27
door Theo-R-link
Heb je al internet? dat kan je zien als je E-mail of 'het weer' probeert. Als je daar krijgt 'dienst niet beschikbaar' wil het zeggen dat de dealer dat nog niet geactiveerd hebt. Pas dan kan je alle, soms plezierige, soms nutteloze, dingen van je R-link uit proberen.

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 06 mei 2014 12:22
door FrankV
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Captur met R-Link.
Mijn Captur staat met alle juiste gegevens in My Renault, maar ik vind daar niets van de R-Link terug (Store of Toolbox).

Wat kan ik nu het beste doen? Even een paar weken geduld aangezien Renault Nederland wat moet doen? Of de Captur uit My Renault verwijderen en opnieuw aanmelden?

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 06 mei 2014 12:42
door Uncles
FrankV, ik heb mijn auto nog niet opgehaald (morgen) maar Rlink stond er ook nog niet bij, terwijl ik alles wel had afgerond in Myrenault.

Ik heb net de auto verwijdert en opnieuw aangemeld. Rlink staat er nu wel tussen, dat zou dus ook bij jouw moeten helpen.

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 06 mei 2014 13:19
door FrankV
Aha, dank je. Dat zal ik dan ook maar proberen.

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 06 mei 2014 15:07
door Theo-R-link
Volgens mij is het jouw dealer die dat moet activeren! Ook voor internet is dat zo! Bellen maar dus.
ยต

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 06 mei 2014 16:37
door FrankV
Auto verwijderd uit MyRenault en daarna weer toegevoegd, en inderdaad zijn daarna de R-Link opties beschikbaar. Alle services van Renault en TomTom zijn zichtbaar en geactiveerd.

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Geplaatst: 07 mei 2014 13:10
door Theo-R-link
Na ongeveer twee maand normaal, is mijn R-link weer uit My Renault verdwenen! Hoe kan dat?