Pagina 1 van 1

Paar vraagjes ivm de R-link

Geplaatst: 19 sep 2015 07:34
door apzoeir
Hallo iedereen

Ik ben intussen bijna 10 maandjes in het bezit van een Renault (Kangoo) met R-link. Over deze R-link heb ik toch nog enkele vragen, want ik ben precies niet helemaal mee. Het is me gisteren alvast wel gelukt om de R-link te updaten naar versie 11.330 (duurde wel heel lang in de auto vooraleer de update erdoor was). Maar hieronder dus nog enkele vraagjes:

1) Onder "mijn producten" op de R-link store staan momenteel de volgende items: digital services geen factuur, discovery services geen factuur en live services geen factuur. Deze lopen allemaal binnen 75 dagen af. Ik vraag me vooral af wat de live services juist doen. Als ik dit niet verleng na 75 dagen, is het dan helemaal niet meer mogelijk om nog meldingen te krijgen van flitspalen of files?

2) Onder mijn producten staat ook een sectie "mijn apps beheren". Zowel naast "R-link" als naast "SD-card" staat een knopje beheren waar ik op kan klikken. Ik kan dan op synchroniseren klikken, maar wat doet dat juist?

3) Stel dat ik mijn kaart van Europa wil updaten (ben dit nog niet van plan, ga er vanuit dat de wegen echt niet wekelijks wijzigen), hoe moet ik dan te werk gaan? Waar kan ik bijvoorbeeld ergens zien dat er een update beschikbaar is?

Alvast bedankt!

Groetjes,
apzoeir

Re: Paar vraagjes ivm de R-link

Geplaatst: 24 sep 2015 18:37
door apzoeir
Niemand die me eventjes wil helpen?

Re: Paar vraagjes ivm de R-link

Geplaatst: 25 sep 2015 14:03
door RenaultCaptur
Live services is voor Tomtom. ALs dit afloopt krijg je inderdaad geen flitspalen/fileinformatie meer.

Updaten van de routekaart en de live services kun bij R-link store --> catologus --> navigatiekaarten/verbonden blijven.

Het r-link en sd-kaart beheer is mij ook volstrekt onduidelijk :)