Pagina 1 van 1
Kadjar en navigatie
Geplaatst: 02 dec 2015 17:31
door mover
Nu enkele weken ervaring met Kadjar. Voertuig is OK.
R-link2 echter zeer problematisch
- zeer regelmatig foutieve route en heel vaak "herberekenen" ook indien niet nodig
- maximum toegestane snelheid info na van kaart maar uitsluitend via ingebouwde camera. Hierdoor bij missen (b.v. door obstakel voor het verkeersbord) geen info. Kan de info van de tomtom kaart gebruikt worden?
- Op scherm aangegeven maximum snelheid verdwijnt tijdens rijden weer van het scherm na m.i. willekeurige tijden.
- Indicatie van aanwezige snelheidscamera blijft soms de rest dan de route (vele kilometers) staan.
- Soms (bij Lunetten) signalering van camera en vervolgens continu opdracht "verminder uw snelheid". Heb ik geen gehoor aangegeven want stilstaan op de A12 lijkt mij niet verstandig. Snelheid was inmiddels ver onder de toegestane snelheid
Kortom auto OK. maar rlink2 navigatie heel veel problemen. Grote achteruitgang t.o.v. Carminat
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 06 feb 2016 19:17
door hans27
Inderdaad de R Link2 is onhandig en heeft veel bugs. Navigatie instellen kost veel handelingen bovendien die hij niet betrouwbaar, vaak nog oude gegevens (files van vorige dag), maar ook signaalverlies, spraakherkenning die ineens hapert etc etc., Renault heeft al diverse keren een update (via dealer) aangekondigd maar die datum van live gang wordt steeds verzet.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 12 feb 2016 17:25
door Dingelbert
De verwachte update is er!
Gisteren ivm wat problemen in het R-Linksysteem is door de dealer bij mijn auto de lang verwachte update doorgevoerd. Problemen zijn zeer rigoureus opgelost met deze update: er bleek helemaal geen kaart meer zichtbaar te zijn.
Vandaag weer terug. Dealer heeft contact gehad met Renault NL. Blijkt dat eerst een sd-kaart besteld moet worden. Daarmee moet een usb-stick voorbereid worden en kan de update worden doorgevoerd. Een half uur later kan gecheckt worden of de zaak in orde is.
Enfin, de dealer heeft de sd-kaart maar besteld!
Hopelijk volgende week verder. Ondertussen wordt dat dus met losse TomTom rijden.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 13 feb 2016 11:11
door sup
Valt mij ook erg tegen onze Tom van Renault, Op mijn Samsung foon heb ik Tom Tom go een heerlijke app die het ontzettend goed doet. Had ook nooit gedacht dat je een nieuwe auto koopt met zulke oude kaarten en slechte R-Link software
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 13 feb 2016 20:47
door Huite
Elders al gemeld maar de geschiedenis van R-Link 1 lijkt zich te herhalen.
Reken op 1 jaar of zo voordat R-Link 2 redelijk werkt en een jaar of 3 (en de nodige hardwarematige updates...) en het werkt perfect...

Ow ja en te duur is het sowieso....
Heb met R-Link 1 mijn lesje geleerd.
Nooit geen af-fabriek navi meer.
Wij rijden zowel onze Captur als onze Volvo met een (perfecte) TT 6100 Go.
De ingebouwde apparatuur is voor de rest (radio, telefoon, achteruitrijden etc..).
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 14 feb 2016 10:44
door mover
Af-fabriek navi kan best goed zijn. Met Carminat in Laguna geen problemen gehad. Grote verschil is dat Carminat van TomTom is en dus ook ondersteuning van TT. R-link 2 navi misschien stukjes van TT zonder enige deskundige ondersteuning
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 14 feb 2016 11:15
door Huite
Ja af fabriek navi kan goed zijn. Die in onze Volvo is prima en heeft gratis kaartupdates. Maar geen TT live services wat voor ons een must is. De R-Link 1 in onze nieuwe Captur doet het qua navigatie prima én heeft live services..
Alleen kijkende naar de prijs van de kaartupdates én de live services wordt ik er niet vrolijk van.
Dan is bijvoorbeeld een TT 6100 (met lifetime alles) op den duur goedkoper. Ook nog eens sneller in gebruik én actueler kaartmateriaal. En met een Brodit clip over het algemeen netjes te monteren.
Maar ieder zijn ding natuurlijk!
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 14 feb 2016 15:06
door mover
Als ik de forum entries zie, zal de prijs van de kaartupdates geen probleem zijn aangezien die uberhaupt niet geleverd worden
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 14 feb 2016 17:18
door Huite
Duurt gewoon allemaal nog "even"...
Ontwikkelen van nieuwe auto's en bijhorende apparaten wordt tegenwoordig simpelweg aan de klant overgelaten!

Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 21 mar 2016 17:09
door Webby
Kadjar mooie wagen met TT die moet ik hebben was aan nieuwe wagen toe. Dat er een TT navigatie in was, was voor mij een plus punt. Wat valt dit tegen zeg! Ik had gehoopt dat de TT dezelfde mogenlijkheden had dan de Kango, Scenis en de Megane maar neen het is een mini versie van TT dit voor een wagen met toch een duurdere prijsklasse niet waard. Ik rij nu soms met 2 gps toestellen. Ik gebruik de TT rider 400 van mijn motor in geval ik uitstappen wil doen en ik van op voorhand een route heb gemaakt op de computer (niet mogelijk met de TT van de Kadjae). De TT rider 400 kan ik gebruiken op motor en auto. Voordeel gratis LifeTime Kaarten, flitspalen en traffic dus geen extra kosten. Na 3 maanden met de Kadjar moet ik een update doen van Coyote met een serieus prijskaartje. Het ligt niet aan de TT maar aan de samenwerking en afspraken tussen TT en Renault.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 21 mar 2016 21:09
door DHL
Je bent niet verplicht coyote te gebruiken. Ik neem het er graag bij, durf nogal eens gas geven. Had er nooit op gerekend dat dit gratis zou zijn. Stond zo ook aangegeven in de folder.
Zelf heel tevreden van de navigatie en livediensten. Livediensten zijn een jaar gratis. Dus volgend jaar verleng ik voor 3 jaar. Is ook niet zo erg duur, een 100 euro per jaar voor het volledige pakket. Da's een beetje meer dan een los coyote-abonnement als je zo'n bakje in de wagen hebt.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 22 mar 2016 00:49
door Webby
@ DHL
Begrijp iets niet, u spreekt over dat Livediensten gratis zijn, als het Livediensten gaat zijn ze toch gratis voor de levensduur van het apparaat. Zo ik kan zien in de R-Link store is geen enkele nuttige app gratis. Voor de TT kaarten moet mijn na 1 jaar ook betalen voor update. Als ze dan geen update uitvoeren tijdens het jaar dan heb je voor niets betaald. Bij mij zijn het nog steeds de kaarten van 2014 en dat zouden de laatste zijn.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 22 mar 2016 02:27
door DHL
Nee Webby, met live diensten bedoelen ze niet levenslang maar directe info op je apparaat(files, duur van de files,gebeurtenissen,..).
Live info dus. Misschien zit daar de verwarring in het woordje 'livediensten'? Tomtom noemt die dienst zo.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 22 mar 2016 10:29
door puccini
Inderdaad, bij aankoop van de auto heb je volgens mij 1 jaar lang gratis kaart-updates en Tomtom-Live service, na dat jaar zul je zelf een nieuw abonnement moeten afsluiten.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 26 mar 2016 00:35
door Gogol
Ja en ik heb onlangs gekocht als aanbieding voor € 99,00 voor drie jaar. Dat vond ik de moeite waard. Alleen dus de Live dienst en niet Coyote (niet nodig hier).
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 18 apr 2016 11:59
door ronybaeyens
Heb mijn kadjar sinds nov 2015 en met de r link 2 veel problemen heb dan in maart 2016 de update gekregen nu werkt het nog slechter radio wisselt automatich van posten nav loopt vast bluetooth werkt niet meer kan niet meer bellen data valt weg enz....
wat ze doen is altijd maar een reset maar dat is niet de oplossing komt altijd terug te problemen
tot op heden nog geen oplossing van kastje naar muur gestuurd
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 18 apr 2016 20:52
door hans27
Dan terug naar de dealer of naar een andere dealer, maar de update is echt een verbetering, dus bij jou zal er wellicht iets fout gegaan zijn lijkt het.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 18 apr 2016 20:59
door DHL
Er zijn tussendoor kleine updates geweest. Vraag is of je dealer de laatste grote update geinstalleerd heeft. Was die niet pas einde maart? Dacht dat die toen pas uitkwam maar ben niet zeker meer.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 19 apr 2016 03:48
door ronybaeyens
ja einde maart heb ik die update gekregen maar is bij ons erg verslechterd en waarom een andere dealer is dat niet allemaal het zelfde software pakket
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 19 apr 2016 07:03
door DHL
Ja, software is overal hetzelfde. Einde maart, zal dus wel de grote update geweest zijn wellicht. Bij een andere dealer gaan zal niet helpen, je kan voor de zekerheid jouw dealer eens vragen of je nu de laatste software hebt die beschikbaar is.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 19 apr 2016 08:27
door Theo-R-link
Huite, een extra GPS tegen de ramen of zo geplakt, was toch wat we wilden vermijden en daarom voor R-Link kozen.
Maar inderdaad de kaarten zijn VEEL te duur. Voor eenmaal heeft Renault een 'geste' gedaan en de Europakaart V960 enkele dagen gratis aangeboden omdat 955 blijkbaar een mislukking was. Hoewel ik Benelux had, heb ik er, met veel problemen, van gebruik gemaakt en heb nu Europa V960. Wat het niet aanwijzen van de maximum snelheid betreft, vermoed ik dat dit een tekortkoming van Tomtom is. In mijn vorige kaart Benelux V915 was er ook in mijn wijk geen maximum aanduiding. Nu de nieuwe V960 wel. En dat die maximum, zelfs met een nieuwe kaart, al eens afwijkt van de echte maximum kan Tomtom en dus Renault niet altijd iets aan doen. Als men ziet hoe men hier in België (weet niet in Nederland) vaak op zeer korte tijd dat veranderd, wordt het wel moeilijk.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 19 apr 2016 09:10
door ronybaeyens
Wij hebben met renault brussel gebelt en ze zouden met de dealer een oplossing zoeken maar dat hebben ze al meer maal belooft dit is onze 3 de maal dat we bellen naar brussel dealer zegt dat dit de laatste software is die ze gekregen hebben .
er zou nu iemand van brussel naar mijn dealer komen (wanneer weet ik nog niet ) om de zien wat het probleem zou kunnen zijn ik denk dat het hele systeem r link 2 is waar het probleem zit als het bij anderen wel werkt nu wat is ons probleem dan ?.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 19 apr 2016 10:00
door DHL
Ja het kan altijd natuurlijk. Wacht nu even af wat die technieker van Renault zelf zegt. Die lossen het wel op hoor. Desnoods vervangen ze het systeem.
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 04 mei 2016 16:43
door ronybaeyens
Wij hebben op 13 april 2016 een melding gekregen dat ze uiterlijk binnen de 7 dagen een antwoord en oplossing zouden hebben
dus den 20 ste april vandaag 4 mei 2016 nog niets gehoord ni van garage of van Renault brussel .
Dus het zal zijn verkocht en trek uw plan
Re: Kadjar en navigatie
Geplaatst: 21 jun 2016 14:45
door ronybaeyens
Garage heeft gisteren een volledige nieuwe r-link geplaatst
Maar nog steeds terug de zelfde problemen