Pagina 1 van 1

R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 13 apr 2019 22:27
door ffonz
Afgelopen week ging in mijn Zoe tijdens het rijden het R-Link systeem spontaan op zwart. Na een minuut of tien is het systeem toch weer aan gegaan. Alleen heb ik nu als tijd allemaal streepjes (--:--). Ik kan de tijd ook niet handmatig instellen. Die optie is grijs.

Ik heb van alles geprobeerd: resetten via de home knop, zekering los, fabrieksinstellingen terugzetten en accu los. Maar niets helpt. Ook heb ik nu een paar keer gehad dat de R-Link niet meer uit wil.

En bij het resetten via de home knop en bij de fabrieksinstellingen terugzetten wil het systeem niet meer opstarten. Ik blijf alleen maar het TomTom logo zien. Ik haal na een aantal minuten de zekering er dan maar weer uit.

Weet iemand een oplossing?

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 14 apr 2019 06:45
door Blijhamminga
Ik heb een Clio Estate en heb precies hetzelfde probleem ondervonden maar dan een week eerder.
Ik heb ook al van alles geprobeerd. Ik heb op r-link een software update gedownload. maar ook die word niet automatisch geactiveerd.
ik weet het ook niet meer.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 14 apr 2019 10:02
door krism
Hey, ik heb net hetzelfde voor met mijn Trafic en heb reeds alles geprobeerd. Ik heb de indruk dat dit gebeurd is vanaf de overschakeling naar het zomeruur. Iemand een oplossing?

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 14 apr 2019 11:24
door Mathijs
krism schreef:...
Ik heb de indruk dat dit gebeurd is vanaf de overschakeling naar het zomeruur.
...
Ik denk zelf dat je navigatie last heeft van de Roll-Over van 6 april.

Je kan dat hier controleren:
- R-Link controleren
- Caminat controleren

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 14 apr 2019 14:01
door ffonz
Bedankt Mathijs, dat is het! Volgens je eerste link moet ik mijn systeem updaten.

Ik had al wel iets gehoord over die navigatie updates maar dacht dat het alleen navigatiesystemen betrof die ouder dan 8 jaar zijn. Maar blijkbaar hoort mijn 1,5 jaar oude Zoe met R-Link daar ook bij. :shock:

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 14 apr 2019 20:01
door ffonz
Ok, systeem geüpdate. De tijd doet het weer. Alleen mijn kaarten worden niet meer herkend. Moet ik die gewoon met de Renault software updaten?

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 14 apr 2019 20:04
door Mathijs
Dat denk ik, kijk of er een update voor is en of die geschikt is voor je huidige firmware.
Zal vast het geval zijn.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 15 apr 2019 12:54
door krism
het probleem is helemaal opgelost. Ik heb de update geïnstalleerd evenals de kaarten bijgewerkt. Bedankt voor de tip!

R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 17 apr 2019 23:42
door TheSarge
Captur (2013) van mijn vrouw heb ik een tijdje geleden (ruim voor 6 april) voorzien van de benodigde update. Aanmelden, SD kaart in de laptop en hup weer in de auto. Update gedraaid en klaar. Nu is de tijd niet meer zichtbaar en ook niet in te stellen. Volgens haar account bij r-link is de SD kaart up-to-date.

Wat zou nog meer het probleem kunnen zijn?

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 17 apr 2019 23:46
door Marguerite
Deze update ging om onduidelijke redenen NIET via de SD kaart, maar dmv een USB stick.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 17 apr 2019 23:48
door TheSarge
Dat dacht ik ook, maar er werd in dit geval duidelijk om de SD kaart gevraagd om de update op te installeren

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 18 apr 2019 09:19
door Theo-R-link
De 6 april update gebeurde langs een USB stick. Daar moest je de 'update' op downloaden, dan de USB stick in de auto, waarin natuurlijk ook de SD kaart zit.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 18 apr 2019 09:36
door TheSarge
In ons geval kwam bij inloggen in het account en de update geselecteerd te hebben de melding “stop SD kaart in de computer” dit ging verder voorspoedig en ook in de auto ging de update van start en verliep zonder problemen.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 18 apr 2019 09:58
door Theo-R-link
Ik denk dat de update op de SD kaart een 'gewone' update was. Deze voor 6 april (die waarschijnlijk de oorzaak is van uw probleem), moet langs USB. Dus ergens staat hier nog de URL.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 18 apr 2019 09:59
door TheSarge
Oké Theo, dan ga ik nog even verder speuren. Thanks

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 12 mei 2019 21:13
door TheSarge
Tot op heden niet wijzer geworden in het account van Renault staat dat alles up te date is en er verder geen updates meer zijn.

Toch even langs de dealer vermoed ik

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 13 mei 2019 08:32
door Theo-R-link
Ik denk dat hij die 6 april update niet als een gewone update beschouwt. Maar als u die 6 april update niet gedaan hebt, en problemen hebt, doe die dan. Wat zegt Renault?? Of uw dealer?

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 13 mei 2019 08:38
door TheSarge
Het vreemde is dat de update die gereed stond daadwerkelijk de “6 april update” betrof. Werd ook duidelijk om de SD kaart gevraagd. Andere opmerking die zichtbaar was: gebruik geen USB.
Stond duidelijk in beeld in de R-link store.

Mijn vrouw is nog niet bij de dealer geweest. We zullen er langs gaan.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 13 mei 2019 08:47
door Theo-R-link
Ik denk dat u toch iets fout hebt gelezen, want ik, en alle anderen hier, moesten die update met een USB stift doen.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 13 mei 2019 09:41
door Marguerite
Deze update ging om onduidelijke redenen NIET via de SD kaart, maar dmv een USB stick.



Ja!!! USB!

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 16 mei 2019 13:23
door Ooievaar
Toen ik in juli 2016 de wagen kocht ook steeds storingen en vreemde dingen in R-Link. Als ik de telefoon, Acer Liquid 530, gebruikte was de R-Link daarna van slag. Zelfs de technische man van mijn dealer kwam er niet uit en gaf het advies om de Bluetooth maar uit te zetten! Ik zei hem dat ik het vreemd vond dat ik een wagen had gekocht met een voorziening van handsfree bellen en dat maar moest uitzetten? Ik tipte: laat Renault bij de aankoop van een nieuwe wagen er een telefoon bij leveren die wel compatibel is met het Renaultsysteem. Scheelt storingen te behandelen en ergernis bij de klanten. Hij lachte er om! Moet eerlijk zeggen dat ik daarna weinig gebruik van de telefoon gemaakt heb omdat ik steeds bang was dat er weer storing zou optreden en de R-Link vast kwam te zitten. Eind mei 2017, voor afloop van de garantieperiode van het eerste jaar, een lijst met klachten laten zien en waar aan gewerkt zou worden. Ook het probleem met de telefoon weer aangekaart. Er is toen een update van R-Link gedaan, 11342, en daarna geen storing meer en heb ik de telefoon kunnen gebruiken.

Nu naar het probleem van hierboven met het wegvallen van de klok op het beeldscherm: via de site van Renault de nieuwste update (11344) op een stick gezet, uitgepakt waardoor TOM-TOM-bestand in zicht kwam. De stick in de auto geplaatst. Direct kreeg ik weer beeld maar de tijd bleef weg en toen ik in de instellingen keek bleek dat nog steeds de oude versie er op stond. Namelijk de 11342!!! Stick leeg gemaakt en nogmaals vanaf de site de 11344 op de stick gezet. Uitgepakt maar met geen mogelijkheid kreeg ik het nieuwe bestand op mijn R-Link. Dus naar de DEALER in Zwolle of zij voor mij dat konden doen. Prima, geen probleem. Ik kon de auto wel even missen en toen ik terug kwam bleek het gelukt te zijn maar kreeg ik te horen dat ik alles verkeerd had gedaan!!!!!! Ben gekke Eppie niet vertelde ik de persoon en kan best met een computer/stick omgaan. Wat ze anders gedaan hebben kreeg ik niet te horen. Wat ze ook niet vertelden is dat als je een update doet alle opgeslagen gegevens kwijt bent. Raar iets. Als je bij de computer een update doet blijven gegevens bewaard en is er alleen een aanpassing van het systeem.

Maar goed, dan ga je naar huis en dan kom je er wel achter dat alles opnieuw ingesteld moet worden. Dus ook je geluidssignalen van parkeerhulp, flitsers etc.. Je bent er wel even mee bezig en dan wil je de telefoon die het een paar dagen ervoor nog prima deed er in brengen. Alles gedaan zoals op de site van Renault aangegeven is. Mooi niet. Apparaat wordt niet herkend!!!! Na verschillende pogingen maar gestopt en eens op de site van Renault gekeken. Bij de 11344 is als geaccepteerde telefoon geen ACER te bekennen. Toen eens gekeken onder de oude versie 11342. Ook daar is geen ACER in het rijtje te zien. Vreemde zaak want die ACERtelefoon van mij deed het toch echt vorige week nog toen ik de 11342 er op had staan.
Straks maar even naar de dealer en vragen wat nu? Antwoord zal wel wezen dat ik een ander telefoon moet kopen!!
Dus: Renault pas uw software aan zodat iedere telefoon aangesloten kan worden of lever een telefoon aan de klant die wel herkend zal worden in uw systeem. Het is toch te gek voor woorden dat er een systeem in de auto zit die niet gebruikt kan worden maar waar je wel voor betaald hebt?

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 16 mei 2019 16:24
door Ooievaar
Als vervolg op mijn vorige reactie m.b.t. het niet voor elkaar krijgen dat de telefoon door R-Link herkend wordt.
Bij de dealer alles opnieuw uitgelegd en vooral aangegeven dat ik het betreur dat de medewerker niet had aangegeven dat al mijn instellingen er waren gegaan na de update naar 11344 liet hij een technische man komen om mij te helpen. Ook bij hem lukte het niet maar hij wist een andere manier om de Bluetooth in de telefoon uit te schakelen. Toen dat eenmaal voor elkaar was kon de R-Link mijn telefoon wel vinden en nam de telefoongegevens op in het geheugen van de R-Link. Goed gedaan dus door de technische man van de dealer in Zwolle. Dit positieve nieuws wilde ik u even mededelen. Vreemd blijft dat in de lijsten van Renault, over goedgekeurde telefoons een ACER-telefoon niet voorkomt.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 22 jun 2019 23:12
door TheSarge
Marguerite schreef:Deze update ging om onduidelijke redenen NIET via de SD kaart, maar dmv een USB stick.



Ja!!! USB!
Staat weer een nieuwe update klaar. Wordt weer om SD gevraagd en ook hieronder uitgelegd. Enkel R-link2 middels USB?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 23 jun 2019 11:12
door TheSarge
Om de volgende dag weer dit te zien?
Afbeelding

Maar update is middels USB gelukt en de tijd is weer zichtbaar.

Thanks voor alle hulp

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 23 jun 2019 14:42
door Theo-R-link
Wat mij het meester stoort is dat ik hier veel klachten lees, en dat renault, zowel de klantendienst als de dealer, blijven zeggen dat ik de enige ben die problemen heeft.

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 23 jun 2019 15:35
door TheSarge
Bij elk merk is dit het probleem. Bij Peugeot is ook eigenlijk nooit iets bekend terwijl er gewoon een terugroepactie van bekend is. Ik vermoed een gebrekkige communicatie richting dealers. Op het peugeotforum zijn aardig wat technische leden en garagehouders. Die komen vaak sneller tot de oplossing die dan weer wordt getest door dealers om deze vervolgens weer te delen met Peugeot Nederland

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Geplaatst: 11 feb 2023 18:09
door NaccoBreda1982
Ik kan de tijd van mijn nieuwe tweedehands Clio uit 2017 niet handmatig instellen. Kan knop wel vinden. Deze is niet in werking. Blijft op zomertijd staan. Wat nu?