Pagina 1 van 1

R-Link Hulpvraag

Geplaatst: 26 nov 2020 11:30
door Dingeman
Hallo allen,

Sinds kort in het bezit van een Captur (okt '17)(Type 2) voorzien van R-Link 1 (Evolution). Er was een abonnement aanwezig die in okt 2020 (dit jaar) verliep. De kaartversie van TomTom V1015 was geïnstalleerd middels een SD-kaartje van 8Gb. Omdat het abonnement was verlopen, ik een kaartupdate wilde en ik in de R-Link Store had gelezen dat je daarvoor een nieuw SD-kaartje van 16Gb met TomTom V1045 bij de dealer kon (moest) kopen heb ik dat gedaan, kosten €49,95.

Zoals de betreffende medewerker van de dealer mij uitlegde, eerst de kaart in de R-Link van de auto geplaatst en deze laten "updaten". In mijn berichtenbox kwam de melding "Update gelukt" en ik zag dat de software van de R-Link was geupdate naar de versie 11.346 en dat de de kaart was geupdate naar "Europe v1045.v10045". Tot zover volgens mij geheel zoals het het moest.

Echter nadat ik later het nieuwe SD-kaartje V1045 in mijn laptop plaatste om deze in te zien middels de R-Link Store, zag ik bij de optie "Beheren" dat de kaartversie geen V1045, maar de versie V1015 aangaf. Dat vond ik wel heel bijzonder. De SD-kaart wederom opnieuw in de R-Link van de auto geplaatst en daar wordt toch duidelijk als kaartversie "Europe v1045" aangegeven.

Wie kan mij duidelijkheid geven waarom mijn nieuwe SD-kaart, 16 Gb, v1045 in de R-Link van de auto versie V1045 aangeeft en op mijn laptop in de R-Link Store de versie v1015?

Re: R-Link Hulpvraag

Geplaatst: 26 nov 2020 12:14
door Marguerite
Kijk niet naar/in de RLink store. Volkomen achterhaald.
Kaartversie zichtbaar in de auto. Dat is m echt!
Ik kijk al jaren niet meer op de PC. Heb wel een TT abonnement, dus krijg elke update van de dealer....

Re: R-Link Hulpvraag

Geplaatst: 26 nov 2020 18:49
door Pepone
Het is nu wel duidelijk wat u doet, of niet doet.
Maar ik ben bang dat TS hiermee niet het antwoord heeft gekregen op de hulpvraag waar hij of zij om vraagt.
Wie kan mij duidelijkheid geven waarom mijn nieuwe SD-kaart, 16 Gb, v1045 in de R-Link van de auto versie V1045 aangeeft en op mijn laptop in de R-Link Store de versie v1015?
Groet, Ron.

Re: R-Link Hulpvraag

Geplaatst: 26 nov 2020 21:36
door MadBull
Beetje vriendelijker mag ook wel Ron!

Er wordt wel antwoord gegeven: op de computer is het achterhaald...

On topic: geen idee, daar kan Renault vast een antwoord op geven :-)

Re: R-Link Hulpvraag

Geplaatst: 26 nov 2020 21:42
door Marguerite
Exact wat ik Ron in een PB schreef vanavond.

Als niemand het antwoord weet of geeft is een advies (vertrouw op de versie-gegevens in de auto) soms nuttig.

Belachelijke reactie.

Re: R-Link Hulpvraag

Geplaatst: 27 nov 2020 11:58
door Dingeman
"Ongeduldig" zoals ik ben, mijn verdere zoektocht hier op dit forum.
Blijkt dat ik waarschijnlijk niet de enige ben.
Zie reactie van "PedroN van 07 aug 2020, 16:15" op:

nieuwe-update-r-link-t30210-25.html?hilit=Toolbox

Re: R-Link Hulpvraag

Geplaatst: 27 nov 2020 12:23
door Pepone
Ik vond dat een nieuw lid met een eerste posting en hulpvraag, binnen een uur, een wat duidelijker antwoord verdiende.
Is weer een leermoment voor mij.

Heb de PB trouwens niet ontvangen.



Groet, Ron.